Vineri,
13.09.2024
Cer Senin
Acum
23°C

Contractul autostrăzii dintre Săliște și Cunța a fost reziliat. Noul termen: septembrie

Contractul autostrăzii dintre Săliște și Cunța a fost reziliat. Noul termen: septembrie

Închisă din septembrie anul trecut, porțiunea de autostradă dintre Săliște și Cunța (A1, 22,11 km) a rămas fără constructor, a anunțat miercuri Dan Costescu, ministrul Transporturilor. Rezilierea contractului cu Salini Impregilo SpA a fost decisă de autoritățile române, nemulțumite de modul în care au acționat constructorii italieni. Este a doua autostradă din județul Sibiu care rămâne fără constructor: în 2007, compania italiană Todini a fost dată afară de pe șantierul centurii ocolitoare a Sibiului cu profil de autostradă, după ce – la fel ca și în cazul autostrăzii Săliște-Cunța – lucrările au fost întrerupte fiind invocate diferite motive.

Speranțele ministrului: redeschisă în septembrie

Chiar dacă lucrările nu au fost finalizate în afara părții carosabile, CNADNR (compania aflată în subordinea Ministerului Transporturilor) a decis să deschidă circulația pe lotul III al autostrăzii Orăștie – Sibiu (lotul III fiind porțiunea în discuție) în data de 14 noiembrie 2014, cu două zile înainte de alegerile prezidențiale, în a căror cursă se afla premierul din acea vreme, Victor Ponta. La zece zile după deschidere, asfaltul s-a fisurat în apropierea viaductului de la Aciliu, iar zece luni mai târziu, circulația a fost închisă pentru remedierea problemelor din zona asfaltului crăpat. Constructorii de la Salini Impregilo SpA au excavat total terasamentul pe o porțiune de aproximativ 200 de metri, după care au părăsit șantierul. Motivul invocat: finalizarea unor studii pentru stabilirea soluției de refacere a porțiunii demolate. Acum, contractul fiind reziliat, ministrul Transporturilor spune că va fi pregătită o nouă procedură de achiziție publică. De la viitorul constructor angajat, Dan Costescu speră să termine lucrările până în septembrie. Lucrările vor fi suportate, parțial, din garanția de bună execuție reținută de la Impregilo Spa – în jur de 60 de milioane de lei. Diferența necesară urmează a fi recuperată de la firma italiană prin instanță, a mai precizat ministrul Transporturilor. Suma necesară lucrărilor rămase de executat nu a fost comunicată, iar pentru stabilirea acesteia este necesară un nou studiu, având în vedere că Salini Impregilo SpA mai aveau de finalizat nu doar porțiunea demolată, ci și consolidări, refaceri de porțiuni afectate și spațiile de serviciu din zona Miercurea Băi, de exemplu.

autostrada 1 an inaugurare (19)

Un contract din fonduri europene

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a semnat contractul cu Impregilo SpA (firma care în 2014 a fuzionat cu Salini, tot din Italia) pe 20 mai 2011. 604,79 de milioane de lei, fără TVA, era suma prevăzută în contract. Între timp, suma a crescut în urma unor lucrări în plus, dar valorile suplimentare sunt încă disputate între cele două părți semnatare ale contractului. Termenul inițial de finalizare a lucrărilor era aprilie 2013. 85% din fondurile necesare au fost puse la dispoziție, nerambursabil, de către Uniunea Europeană. Potrivit reglementărilor în vigoare, România este obligată să demonstreze funcționalitatea întregii autostrăzi Orăștie – Sibiu până cel mai târziu în vara acestui an. Pentru a evita rambursarea sumelor, CNADNR a anunțat la finele anului trecut că a demarat procedurile de ”fazare” a proiectului. Altfel spus, au solicitat autorităților europene prelungirea finanțării și pe noul exercițiu financiar 2014 – 2020.

Italienii, tăiați de la contractele publice doi ani

Ministrul Transporturilor a anunțat că în urma rezilierii acestui contract, Salini Impregilo Spa va fi trecută pe ”lista neagră” a Statului Român: timp de doi ani, firma nu va mai putea participa la nicio lucrare plătită din bani publici. Doar că aceeași companie mai are deja un contract în derulare, semnat tot cu CNADNR, pentru construirea lotului 2 din autostrada Lugoj – Deva. Lot unde – arăta în noiembrie CNADNR – s-au descoperit neconformități în execuție pe o lungime de aproximativ 17 km.

 

autostrada 1 an inaugurare (12)

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

7 comentarii

Matyas Andrei

Acum 8 ani

Sa fie rusine-!!!
Raspunde

Oai

Acum 8 ani

A lu' cui sa fie, bre?
Raspunde

Teodor

Acum 8 ani

https://www.youtube.com/watch?v=RlW7KSmRQxE&feature=player_embedded#t=138 aici este adarul despre autostrazi! Ascultati Smoke Weaver-AUTOSTRADA
Raspunde

M

Acum 8 ani

Ponta,Rus,Sova,Neaga....mânca-V-ar DNA-ul de gunoaie....si sa va ia toți banii leprelor pt "mergem la vot pe autostrada"...huooooo
Raspunde

John

Acum 8 ani

Ponta,Rus,Sova,Neaga... din cauza voastra o sa mai moare zeci de oameni in accidente pe DN intre Saliste si Cunta
Raspunde

Fuck u PSD

Acum 8 ani

Voi le-ati votat, ei v-au furat! haha
Raspunde

me

Acum 8 ani

Pai daca si pentru un rahat de 200 m ne cacaim 1 an de zile............
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus