Marţi,
19.01.2021
Parțial Noros
Acum
-4°C

TSTV, directorul Aeroportului Sibiu: Blocul cu 17 etaje din Șelimbăr, un risc pentru zboruri

TSTV, directorul Aeroportului Sibiu: Blocul cu 17 etaje din Șelimbăr, un risc pentru zboruri

Blocul de 17 etaje construit la granița dintre Sibiu și Șelimbăr, în capătul Bulevardului Mihai Viteazu, nu are aviz din partea Autorității Aeronautice și reprezintă un risc pentru zborurile care operează pe Aeroportul Sibiu. Declarația a fost făcută de directorul instituției, la Turnul Sfatului TV, Marius Ioan Gîrdea. ”Interesul public e ca pe un aeroport să desfășurăm acțiuni în deplină situație. Ca să putem asigura acest gen de nivel de siguranță, e nevoie ca peste un nivel să nu avem nici un fel de obstacole. Sau dacă există, atunci numărul acestora trebuie să fie extrem de limitat. (…) O să vă dau exemplu blocul de la Șelimbăr. E o clădire care ne creează probleme, nu este avizat. Noi am făcut demersurile pe care le-am considerat pe care le-am putut facem. Eu nu știu cum s-a construit. Când am venit aici, blocul era acolo. Ce se poate face, eu vă pot spune din experiența de la Aeroportul Băneasa. Acolo erau construite niște case undeva la 7-800 de metri de pragul pistei și s-au dărâmat. Aici, la acest bloc cred că problema e trei, patru metri. Cred că penthouse-ul, ultimul etaj e o problemă, dar repet, trebuie făcut un studiu aeronautic, se stabilește dacă respectivul obstacol reprezintă un risc acceptabil sau nu pentru zboruri. Noi am comunicat constructorului și primăriei Șelimbăr, ne-am făcut datoria, așteptăm răspunsul. Cred că totul ține de voința noastră și a constructorilor de a intra în legalitate”, a spus directorul Aeroportului Sibiu.

Zonele de servitute aeronautică sunt foarte extinse, susține Marius Ioan Gîrdea. În această zonă, orice autorizație de construcție emisă de Primăria Sibiu trebuie să conțină și avizul din partea Autorității Aeronautice. ”În orașul Sibiu, cred că doar partea din Nord - Est a autostrăzii nu intră aici. Nu mai vorbesc de axul pistei, aici intră aproximativ 15 kilometri și trece de Șelimbăr, Roșia, până în partea cealaltă, la Săliște”, a mai spus invitatul emisiunii.

Serviciul Protecția Navigației Aeriene din cadrul Autorității Aeronautice Civile Române este instituția care se ocupă de avizarea documentațiilor tehnice aferente obiectivelor din zone cu servituți aeronautice civile sau din alte zone în care pot constitui obstacole pentru navigația aeriană. Documentația o puteți găsi aici.

Dialogul cu Marius Ioan Gîrdea poate fi vizionat aici:

https://youtu.be/5seljlHiDEw

Despre cazul blocului cu 17 etaje s-a mai scris aici:

http://www.turnulsfatului.ro/2013/03/17/scandal-in-jurul-celui-mai-inalt-bloc-de-locuinte-ilegal-sau-nu/

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

15 comentarii

Jumbo Jet above our heads

Acum 4 ani

Stimate dle. director cred ca ar fi o dovada de minim bun simt fata de oamenii acestui oras sa directionati aterizarile si decolarile dinspre/inspre Cristian. Problema dvs cu blocurile prea inalte constuite ilegal a la Romania ar fi rezolvata de la sine. Si desigur linistea orasului ar fi de nepretuit. La cat mai multe destinatii (lipsa) va doresc!
Raspunde

Paul

Acum 4 ani

Daca ai fi cat de cat in tema ai sti ca aterizarile si decolarile nu se fac dupa dorinta, ci dupa alte criterii. Iti recomand askthepilot.com, e un domeniu fascinant.
Raspunde

aditza

Acum 4 ani

bine zice Paul...si inalta ordine de idei..aeroportul a fost conceput ca in proportie de 90% aterizarile sa se faca de pe oras...vorbim aici de inclinatie..declinatie..amplasarea balizajului....nu hop tzop zice directorul sa vina de pe cristian si aia e.......vorbim aici de norma internationale...de unde sa stiti voi....
Raspunde

ra

Acum 4 ani

bravo. sa dea domnul sa vad si astfel de corectari
Raspunde

avionul cu pedale

Acum 4 ani

depinde de inaltimea imobilului si de zona . de ex la pauca daca vrei sa faci un bloc cu 100 etaje iti trebuie acest aviz daca construiesti o casa simpla nu e necesar
Raspunde

Vasile de Vasile

Acum 4 ani

Păi domn derector, cum afectează măgăoaia ia aeroportul? e la peste 4 km de aeroport, Nu e pe direcția de aterizare sau decolare, Nu e nici pe ruta de ocolire pentru avioanele care vin din vest (astea ocolesc pe la nord de Sibiu). Deci, cu ce vă-ncurcă?
Raspunde

Nu e Vasile

Acum 4 ani

Domn, Vasile, afecteaza dom'le ca altfel nu impune legea romaneasca, aaa, pardon -aia internationala- sa ai o autoritate care sa avizeze. Astia cu magaoia nu au! Caci lui Marincuta i se rupe de legi, lui tre' sa ii iasa la numar apartamentele. Penthouse sa fie, ca restul nu mai conteaza. Da e complicat cu aviatia... Mai tre' sa stii cate ceva in domeniu.
Raspunde

Bvb

Acum 4 ani

Si blocurile turn din cireșică ar trebui dărâmate ca na is tot in zona si alea de pe Mihai viteazul si toate clădirile înalte care sunt in Sibiu . Sa fim serioși .
Raspunde

pisto

Acum 4 ani

tu esti prost rau, fa diferenta intre 10 si 17 etaje
Raspunde

@@@

Acum 4 ani

Mars ma balbaitule cu aeroportul si caile aeriene peste oras ! Pe locatia actuala e din anii 1930 cand era o cu totul alta situatie. Acum e 2016 ! Riscati viata a sute, mii de oameni cu rutele voastre peste oras. Personal, intr-o dimineata in 2008, am vazut cum un avion mai avea putin si intra in blocurile turn de pe Negoveanu, Vasile Aaron. A turat motoarele la maxim pt. a le evita, si asa distanta dintre nivel 11 si avion era de circa 10-15m. Nu am vazut pe absolut nimeni sa balbaie de posibilul accident atunci si dupa, nici presa, nici locuitorii care la ora aia oricum dormeau. Rutele ce traniteaza tot orasul de la est la vest sunt un real pericol.
Raspunde

Bobi

Acum 4 ani

Io zic sa il muti tu, mai 'acesta'. Ca e din pix asta, pardon din buricul degetului cu care tastezi sau din putul gandirii tale! Maine sa scrii ca vrei si jdemii de curse pe destinatii exotice si alea sa decoleze direct di fata usii tale, da fara zgomot! Dc astea sunt rutele si amplasamentul inca de acum 100 de ani, crezi ca o sa se mute acum aeroportul in Cristian?! Sau mai bine sa faca altul nou! Cel mai bine ada! Deci am stabilit!?!?...
Raspunde

Mustata

Acum 4 ani

Haita penalului Maricuta este inca active. Plus codosii celui cu blocul in cauza. La puscarie cu toti. D-arar ISIS in voi cu Saria!!!
Raspunde

va

Acum 4 ani

Toate orasele isi fac aeroportul la cca trezeci de Km de oras, nu sa limiteze dezvoltarea orasului. Aici este o aberatie sa ai un aeroport in oras. Doamne fereste sa se prabuseasca un avion la decolare sau aterizare peste oras. Sa nu mai vorbim ca se putea construi un aeroport spre Alba care sa deserveasca cele doua zone. Din cele declarate de presa majoritatea cladirilor actuale sint noi, trebuia doar o pista noua si niste studii de specialitate pt un aeroport nou
Raspunde

emil

Acum 4 ani

Focul lor (AACCR si aeroport ) este ca nu si-au luat sfinta shpaga ! asa fac si in Pipera-Baneasa, le este indiferent ca linga casa de 4 etaje construiesti 2 etaje...iti trebuie autorizare AACCR !!! Adica treci sa te mulgem daca vrei casa, ii doare in cot ca pe zona sunt deja constructii mai inalte decit a ta , ei trebuie sa te jumuleasca de bani (folosiindu-se de firmele lor - cadastre WGS vezi Doamne) ; in situatia in care este vorba de ansambluri de locuit atunci iese cu spaga mare de tot. Nu stiu cum drek nu intra in ei DNA-ul ca s-au puscarit rau de tot.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus