Joi,
28.03.2024
Innorat
Acum
11°C

Final de epopee: După doi ani, Sibiul are contract de realizare a marcajelor rutiere. Cu o firmă în vizorul DNA

Final de epopee: După doi ani, Sibiul are contract de realizare a marcajelor rutiere. Cu o firmă în vizorul DNA

Primăria Sibiu a semnat la începutul acestei săptămâni contractul de realizare a marcajelor rutiere pe toate străzile din municipiu cu firma SC Teo Trans Consulting SRL din București. Valoarea contractului este de 1,7 milioane de lei, fără TVA (față de 2,3 milioane de lei, estimare înainte de atribuirea contractului).

Potrivit informațiilor publicate de administrație pe portalul Serviciului Electronic de achiziții publice, contractul a fost semnat pe 16 mai 2016 și are o durată de 12 luni. În această perioadă, bucureștenii de la Teo Trans Consulting vor trebui să refacă toate marcajele rutiere din oraș: peste 12.000 de mp de marcaj longitudinal, peste 21.000 de mp de treceri de pietoni, aproape 30.000 de mp de marcaje pentru locurile de parcare, alți peste 12.000 de mp de marcaje pentru stațiile de autobuz și taxi, aproape 10.000 de mp de marcaje pentru pistele de biciclete și alți peste 46.000 de mp de marcaje diverse (spații interzise, spații intrare-ieșire, rezervat, săgeți de orientare, cedează trecerea etc).

Potrivit informațiilor din documentația de atribuire a contractului, singurele marcaje care sunt cerute a fi realizate din vopsea bi-componentă (cea mai recomandată pentru durabilitate și calitate, dar mai scumpă) sunt cele longitudinale și cele pentru pistele de biciclete, caz în care marcarea va fi realizată o singură dată pe perioada de derulare a contractului. Pentru restul de marcaje este solicitată aplicarea de vopsea acrilică, de două ori pe parcursul derulării contractului.

Primul contract de acest gen

Este pentru prima dată când administrația sibiană a atribuit prin licitație publică un astfel de contract: din 1999 până în 2014 inclusiv, marcajele rutiere erau executate de către SC Drumuri și Prestări Construcții SA, în baza contractului de concesiune a administrării străzilor din oraș. Cum acest contract s-a încheiat în vara lui 2014, de atunci până în prezent Sibiul nu a mai cunoscut o refacere integrală a marcajelor rutiere. Iar înainte de 1999, nu exista actualul cadru legal pentru atribuirea contractelor publice.

O istorie cât o epopee

În aprilie 2015, Primăria Sibiu a lansat prima procedură de achiziție publică a lucrărilor de executare a marcajelor rutiere din Sibiu. Procedura a fost anulată în cele din urmă în octombrie anul trecut, deoarece reprezentanții administrației locale nu au putut atribui lucrările. Contractul a fost încredințat inițial unei firme din Capitală (Anduna Servimob SRL). Nu a mai apucat a fi semnat, deoarece firma sibiană Terra Building SRL a contestat atribuirea, iar Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a dat dreptate sibienilor, anulând rezultatul procedurii. În urma reevaluării ofertelor, impusă de CNSC, Primăria a atribuit contractul celor de la Terra Building (cu DPC subcontractant). Dar a venit rândul celor de la Anduna să conteste. CNSC a anulat iarăși atribuirea, criticând reprezentanții Primăriei Sibiu pentru ”modul superficial, părtinitor și discreționar” în care au lucrat la evaluarea ofertelor. Pentru a nu veni iarna cu niciun marcaj refăcut în Sibiu, Primăria a anulat licitația și a atribuit prin achiziție directă un contract de aproximativ 100.000 de euro unei firme din Reghin pentru refacerea unor marcaje.

Pe 20 ianuarie anul acesta, administrația locală a lansat o nouă procedură de achiziție publică pentru contractul de realizare a marcajelor rutiere din Sibiu. Inițial, contractul a fost atribuit firmei Drumuri și Poduri SA Sibiu (firma Consiliului Județean Sibiu), pentru suma de 1,63 mil. de lei, fără TVA. Cei de la Drumuri și Poduri SA au participat la licitație cu SC DPC SA drept subcontractant (pentru aproximativ 80% din lucrări). În același timp, aceeași SC DPC SA a participat la aceeași licitație și ca subcontractant pentru Terra Builging SRL. Firma bucureșteană Teo Trans Consulting SRL a atacat atribuirea la CNSC, invocând, printre altele, practici neconcurențiale. O parte din aceste practici au fost recunoscute ca atare și de judecătorii CNSC, care au descoperit că atât oferta celor de la Drumuri și Poduri, cât și cea întocmită de SC Terra Building SRL, conțin nu doar aceleași oferte de materiale, nu doar aceleași greșeli de redactare, ci și răspunsuri identice la solicitările de clarificare emise în cadrul procedurii. Practic, CNSC a ajuns la concluzia că – din cauza SC DPC SA – societățile Drumuri și Poduri SA și Terra Building SRL au colaborat și nu concurat în cadrul acestei proceduri. Prin urmare, CNSC a decis anularea atribuirii contractului și reevaluarea ofertelor. Primăria Sibiu a atacat decizia CNSC la Curtea de Apel Alba Iulia. Judecătorii de la Alba Iulia au judecat dosarul într-un singur termen. Ieri (18 mai 2016), judecătorii au respins ”ca nefondată” plângerea formulată împotriva deciziei CNSC.

Teo Trans Consulting, în vizorul DNA

Numele societății din București a devenit cunoscut la nivel național la începutul anului trecut. Pe 26 ianuarie anul trecut, Agenția Națională de Integritate a anunțat că a constatat ”încălcarea regimului juridic al conflictului de interese în materie penală, precum și sâvârşirea infracțiunii asimilate infracțiunilor de corupție, de către Teodorescu Theodor Răzvan Emil, fost Director al Direcţiei Achiziţii Finanţare de la Buget din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România S.A. în perioada 08 aprilie - 21 octombrie 2013”. Mai precis, cei de la ANI au descoperit că, pe perioada în care Răzvan Emil Teodorescu era director de achiziții la CNADNR a atribuit o lucrare de peste 6,1 milioane de euro fără TVA unei asocieri formată din Anduna Servimob și Teo Trans Consulting SRL. Iar patronul firmei Teo Trans Consulting este Adrian Mugurel Teodorescu, fratele lui Răzvan Emil Teodorescu, directorul din cadrul CNADNR. Cei de la ANI au sesizat, prin urmare, și DNA-ul.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

5 comentarii

nik

Acum 7 ani

de ce primaria nu realizeaza aceste marcaje cu angajati proprii? intreb si eu nu este mai ieftin ? plus ca se pierd 2 ani pt contestatii si alte tiganii patronale!
Raspunde

Andrei

Acum 7 ani

"Primăria Sibiu a atacat decizia CNSC" - ce gramada de ratati in cardasie cu DPC. Dupa ce ca era evidenta practica neconcurentiala, Terra facand jocul DPC. Si dupa ce Sibiul era in agonie, fara marcaje de 1,5 ani, lor le mai ardea de contestatii. Tara arde, si primaria Sibiu infige si mai adanc cutitul in rana sibienilor. Jos PCR (pile,cunostiinte, relatii)! Bravo CNSC! Lovitura sub centura mafiei din administratia locala, si monopolului celor de la DPC, care se stie ce lucru de mantuiala faceau de obicei, la asfaltari. Cat de incompetent si iresponsabil sa fii ca edil as sibiului, sa lasi orasul 2 ani fara marcaje, si sa pui viata pietonilor, biciclistilor, in fiecare zi in pericol? N-ar trebui cineva tras la raspundere pentru tentativa de crima? Dar pentru nisipul si praful de pe strazile noastre, care majoritatea nu sunt curatate de masinile cu perii, iar noi suntem obligati sa ne prafuim, acum cand avem strazi asfaltate, bani si tehnologie? Vreo scuza, doamna Fodor? Nu, nici o scuza! Decat ca nu aveti prioritati, si troneaza haosul in orasul asta, iar lucrurile care mai merg, merg din impuls, si datorita privatilor.
Raspunde

cristian

Acum 7 ani

"fara marcaje de 1,5 ani" In mod normal, marcaje rutiere nu ar trebui facute in fiecare an, ci o data la 5-7 ani, in urmatoarele conditii, normale dealtfel: daca s-ar folosi vopseaua care trebuie, cu vascozitatea care trebuie, aplicata cu grosimea stratului care trebuie si cu tehnologia care trebuie, Numai ca in Romania nu exista asa ceva, nu numai datorita coruptiei cit si ignorantei si prostiei . Vopselele care trebuie exista, ca si utilajele, dar comenzile de la municipalitati si de la CNADNR sunt pentru marcaje gen pudra de talc!
Raspunde

gabriela

Acum 7 ani

Daca s tot alea de se spala dupa 2 ploi, sa mi se aminteasca si mie, pt masina de spalat. Ca mi ar fi mult mai usor. Dragilor! Voi chiar credeti ca suntem toti prosti? :(
Raspunde

anonimause

Acum 7 ani

Ultimele mrcaje s-au sters dupa 30 de zile...cred ca si daca le marcau cu creta tineau mai mult...cand o sa intre Dna-ul din nou pe la tehnic si o sa inchida 2-3 indivizi poate dupa o sa mearga lucrurile
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus