Sâmbătă,
13.09.2025
Innorat
Acum
23°C

Clienţii ING Bank pot face din nou plăţi şi retrage bani de la bancomate, banca a remediat problema apărută sămbătă

Clienţii ING Bank pot face din nou plăţi şi retrage bani de la bancomate, banca a remediat problema apărută sămbătă

ACTUALIZARE 3    ING va returna comisioanele clienţilor care au retras sâmbătă bani de la bancomatele altor bănci. Incidentul de sâmbătă a apărut în timpul unui test al sistemului de stingere a incendiilor

ING Bank a transmis, duminică, precizări suplimentare în legătură cu incidentul de sâmbătă după-amiază, care a făcut indisponibile reţeaua de bancomate, sistemele de acceptare a cardurilor ING şi serviciul Home’Bank, situaţia fiind generată de un test al sistemului de stingere a incendiilor. Banca anunţă că va returna comisioanele clienţilor care au retras sâmbătă bani la bancomatele altor bănci şi ar putea acoperi şi alte costuri ale clienţilor, transmite News.ro

Sâmbătă, de la ora 13.00, reţeaua de bancomate, sistemele de acceptare a cardurilor ING şi serviciul Home’Bank au devenit indisponibile.

Abia duminică, banca a precizat cauzele exacte ale incidentului.

"Sâmbătă 10 septembrie, în timpul unui test planificat în centrul nostru de date pentru sistemul de stingere a incendiilor, procedura de eliberare a gazului Inergen a afectat în mod sever şi neaşteptat mai multe servere şi sistemul de stocare a datelor. Primele probleme au început să apară după ora 13.00", a arătat ING Bank, într-un comunicat.

Incidentul din timpul testului a afectat afectat toate serviciile conectate sistemului de stocare a datelor, "respectiv tranzacţii cu cardul, operaţiuni la bancomat, serviciul de internet banking, sistemele de comunicare şi website-ul www.ing.ro".

"În consecinţă, o mare parte din tranzacţii nu au putut fi procesate şi comunicarea cu clienţii a fost întârziată", afirmă banca.

După incident, ING a activat procedurile de recuperare prevăzute în astfel de situaţii, iar toate echipele disponibile au fost mobilizate pentru rezolvarea cât mai rapidă a situaţiei.

"Din cauza magnitudinii şi complexităţii defecţiunilor, din păcate timpul necesar pentru restaurarea activităţii prin sistemul de back-up a fost mai lung decât în cadrul testelor pe care le efectuăm regulat. Mai mult decât atât, pentru a asigura deplina integritate a datelor, am efectuat o copie adiţională a bazei de date înainte de a începe restaurarea sistemului, ceea ce a prelungit perioada de indisponibilitate a serviciilor", a motivat ING.

Potrivit băncii, serviciul de online banking al ING a redevenit disponibil la ora 21.15, adică la peste opt ore după apariţia incidentului, în timp ce tranzacţiile cu cardul la comercianţi şi la bancomate au redevenit funcţionale la ora 23, fiind indisponibile zece ore.

Banca admite că a comunicat neadecvat pe perioada incidentului.

"Ne pare rău că am dezamăgit pentru că nu am comunicat proactiv în primele ore. Defecţiunea sistemelor de comunicare (website, sms,mail-uri) a afectat transmiterea mesajelor către clienţi. Ne cerem scuze încă o dată pentru situaţiile neplăcute pe care le-au întâmpinat clienţii noştri şi ne asumăm responsabilitatea pentru problemele cauzate", a precizat banca. Sâmbătă după-amiază, clienţii români ai băncii olandeze care au semnalat că nu pot folosi mai multe servicii ale ING şi care au sunat la bancă au putut asculta un mesaj al unui robot telfonic: "În acest moment întâmpinăm op problemă tehnică generală. Vă cerem scuze pentru situaţia creată şi vă asigurăm că specialiştii noştri o vor soluţiona în cel mai scurt timp posibil".

Banca anunţă şi o măsură pentru clienţii care au avut de suferit din cauza incidentului.

"Vom returna clienţilor comisioanele aferente retragerilor de numerar de la bancomatele altor bănci efectuate ieri. Avem de asemenea în vedere acoperirea costurilor adiţionale generate clienţilor afectaţi de indisponibilitatea plăţilor cu cardul", a menţionat ING.

ACTUALIZARE 2       ING Bank a anunţat sâmbătă noapte că a remediat problemele tehnice apărute în cursul după-amiezii, iar reţeaua de bancomate, sistemele de acceptare a cardurilor ING şi serviciul Home’Bank sunt din nou disponibile.

"Serviciile ING sunt funcţionale. Acum şi tranzacţiile cu cardul la comercianţi şi la bancomat sunt disponibile", a precizat banca, într-o notă tranmisă News.ro.

ACTUALIZARE             Serviciul Home'Bank a fost remediat și este disponibil pentru clienții băncii, iar în prezent se lucrează la remedierea celorlalte servicii, au anunțat sâmbătă seara, reprezentanții ING Bank România.

"Avansăm cu testarea soluțiilor pentru remedierea celorlalte servicii și pe măsură ce acestea sunt stabile, le vom repune succesiv în funcțiune. Vom continua să vă informăm cu privire la evoluția situației", precizează Iosefina Frolu, Head of Corporate Communication ING Bank Romania, într-un comunicat remis AGERPRES.

Banca a anunțat în cursul serii că ATM-urile, sistemele de acceptare a cardurilor ING și serviciul Home'Bank au fost indisponibile pentru clienții băncii din cauza unor erori în sistemul de stocare a datelor.

"Vă informăm că astăzi, 10 septembrie, orele 13:00, sistemul de stocare a datelor a început să genereze erori în operare. Ca urmare a acestei situații tehnice neprevăzute, atât rețeaua de ATM-uri, sistemele de acceptare a cardurilor ING cât și serviciul Home'Bank au devenit indisponibile", menționa ING Bank România.

ȘTIREA INIȚIALĂ

Clienţii ING Bank,  banca olandeză care funcţionează în România printr-o sucursală, nu au putut scoate bani de la bancomate astăzi, nu pot face plăţi cu cardul şi nici nu pot vedea datele despre conturile lor prin serviciul de internet banking, din cauza unei probleme tehnice neprecizate, informează News.ro

Clienţii români ai băncii olandeze au semnalat problema sâmbătă.

Cei care sună la bancă pentru a obţine informaţii au acces la un mesaj al unui robot telefonic: "În acest moment întâmpinăm o problemă tehnică generală. Vă cerem scuze pentru situaţia creată şi vă asigurăm că specialiştii noştri o vor soluţiona în cel mai scurt timp posibil".

ING Bank a precizat sâmbătă seară, într-o notă transmisă presei, că problema tehnică ce afectează clienţii băncii a fost generată după-amiază de sistemul de stocare a datelor, care a inceput sa genereze erori in operare, astfel că reţeaua de bancomate, sistemele de acceptare a cardurilor ING şi serviciul Home’Bank au devenit indisponibile.

"Vă informăm că astăzi, 10 septembrie, orele 13.00, sistemul de stocare a datelor a început să genereze erori în operare. Ca urmare a acestei situaţii tehnice neprevăzute, atât reţeaua de ATM-uri, sistemele de acceptare a cardurilor ING, cât şi serviciul Home’Bank au devenit indisponibile", a precizat banca, în documentul transmis presei.

În prezent, banca lucrează cu furnizorii sistemului afectat "în regim de maximă urgenţă pentru remedierea acestei situaţii în cel mai scurt timp posibil".

Reprezentanţii băncii nu pot da o estimare legată de timpul necesar rezolvării problemei, dar susţin că ING va informa periodic clienţii în legătură cu stadiul remedierii problemei.

"Această problemă tehnică nu a pus niciun moment în pericol datele şi disponibilităţile băneşti ale clienţilor ING, care sunt în deplină siguranţă", a menţionat banca.

Banca avea 866.000 de clienţi activi în România la finalul lui 2015, după ce a atras 96.000 de clienţi noi anul trecut.

ING este una dintre cele mai mari 10 bănci din România, aflându-se pe locul şapte la finalul anului 2015 după active, cu o cotă de piaţă de 6,3%.

Spre deosebire de celelalte mari bănci din sistemul bancar românesc, ING nu este înregistrată ca bancă în România, ci are statut de sucursală la Bucureşti a ING Bank Amsterdam.

foto news.ro

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Comentarii

3 comentarii

baba

Acum 9 ani

banca de kkt. te umfla rasul cand le vezi reclamele "ce buni suntem, ce facem etc" cand colo banaca de kkt
Raspunde

larry

Acum 9 ani

niste retardati.. am asteptat cu un credit de prima casa 6 luni si ne-au ametit ca n-au fonduri ca e dosarul in analiza ca prostii.. niste dobitoci
Raspunde

e-manuela

Acum 9 ani

Buna! Nenea, cei ce se lasă amagiti cum se numesc?
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus