Sâmbătă,
23.08.2025
Partial Noros
Acum
19°C

ANCOM: Este abuzivă impunerea unei sume fixe care trebuie plătită de utilizator în cazul rezilierii contractului de telefonie mobilă

ANCOM: Este abuzivă impunerea unei sume fixe care trebuie plătită de utilizator în cazul rezilierii contractului de telefonie mobilă

Legislaţia generală din domeniul protecţiei consumatorilor nu permite operatorilor de telefonie să impună o sumă fixă care trebuie plătită de utilizator în cazul rezilierii contractului înaintea expirării perioadei minime, spune Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).

ANCOM precizează că utilizatorii care deţin abonamente de telefonie, internet sau televiziune vor plăti, de regulă, unele penalităţi la rezilierea contractului înainte de expirarea perioadei minime prevăzute de acesta, informează News.ro, citat de Digi24.ro

Utilizatorii care doresc rezilierea contractului trebuie sa verifice dacă a expirat perioada minimă a contractului, de regulă, 12 sau 24 de luni, iar, în caz contrar, care sunt sumele pe care ar trebui să le plătească pentru încetarea contractului înainte de expirarea acestei perioade.

Regula este valabilă şi pentru persoanele care doresc să-şi porteze numărul de telefon, avand în vedere că, prin depunerea unei cereri de portare, acestea solicită automat şi încetarea contractului de telefonie.

Sumele percepute pentru rezilierea anticipată sau modul de calcul al acestora trebuie să fie specificate în contract, alături de perioada contractuală minimă şi de alte condiţii de încetare a contractului. Modalitatea în care penalităţile sunt fixate de furnizori este reglementată de legislaţia din domeniul protecţiei consumatorilor.

”Conform acestor prevederi legale, este abuzivă impunerea prin contract a unei sume fixe care trebuie plătită de utilizator în cazul denunţării unilaterale a contractului de către acesta”, arată ANCOM.

Ce pot face clienții operatorilor

Utilizatorii care se consideră nedreptăţiţi se pot adresa Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), care poate constata existenţa unor clauze abuzive, iar instanţa de judecată poate dispune modificarea contractelor aflate în curs de executare sau eliminarea clauzelor abuzive.

Totodată, utilizatorii pot sesiza ANCOM în situaţiile în care contractul nu conţine nicio precizare referitoare la durata acestuia sau în cazul în care furnizorul percepe penalităţi pentru rezilierea anticipată a contractului, deşi acestea nu au fost incluse în contract.

ANCOM poate, de asemenea, sancţiona furnizorii dacă perioada minimă contractuală este mai mare de 24 de luni sau dacă aceştia nu oferă posibilitatea de a încheia contracte şi pe o perioadă de cel mult 12 luni.

Numărul de reclamaţii privind serviciile de comunicaţii depuse la autoritatea de reglementare din domeniu a crescut în prima jumătatea acestui an cu 42% faţă de aceeaşi perioadă din 2015, până la 1.310, cele mai multe vizând companiile de telefonie mobilă, potrivit datelor publicate de ANCOM în iulie.

foto

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Comentarii

0 comentarii

Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus