De la începutul anului, la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor din Sibiu au fost înregistrate 73 de reclamații care vizează problemele legate de garanții la produsele electrice și electronice. Pentru opt dintre acestea s-au aplicat amenzi contravenționale în valoare de 40.000 de lei.
O problemă des întâlnită în rândul sibienilor care fac reclamații la OPC prevăd nerespectarea termenelor limită a perioadelor de garanție pentru anumite produse electronice.
În reparații de aproape 70 de zile M. T. este sibianul care de aproxmativ două luni nu a intrat în posesia espressorului de cafea după ce l-a dus la reparat. Aparatul a fost cumpărat de la magazinul Altex din Sibiu în urmă cu un an, și după ce s-a stricat, pentru că avea garanție doi ani, a decis să îl ducă acolo spre remediere. În tot acest timp, espressorul în valoare de 1320 s-a plimbat de la București la Sibiu pentru remedieri, însă la verificări, acesta prezenta aceleași defecte. Mai multe despre ,,povestea espressorului” puteți citi aici, unde Turnul Sfatului a prezentat pe larg acest subiect.
,,Nimeni nu mă ajută cu nimic” Un alt sibian a avut parte de o experiență asemănătoare. În 26 iunie, acesta și-a dus telefonul Samsung S6 Edge la reparat, fiind încă în perioada de garanție, iar de atunci, încă nu a intrat în posesia lui. ,,Au trecut deja 101 de zile calendaristice sau 73 de zile lucrătoare de când nu am telefonul și nimeni nu mă ajută cu nimic. Am sunat la OPC, însă mi s-a spus că fiind persoană juridică, nu intră în jurisdicția lor și că trebuie să îi dau în judecată. Am sunat o prietenă de familie care este avocată și mi-a spus că sumele pentru un proces trec de costul telefonului, că dacă doresc totuși să acționez în instanță compania Telekom, vom primi sigur termen în minim 6 luni, la care Telekom sigur va cere amânări peste amânări, iar dacă până la termen telefonul îmi va fi returnat, cazul se va anula și deci voi pierde toți banii dați. Pentru asta, am renunțat la această idee.”, spune sibianul.
La nivelul județului Sibiu au fost semnalate 73 de reclamații la sediul CJPC, dintre care majoritatea au fost rezolvate pe cale amiabilă. ,,59 de reclamații au fost soluționate amiabil, un număr de 16 de reclamații au fost neîntemeiate, iar pentru 8 dintre reclamațiile formulate s-au întocmit procese verbale de constatare a contravenției prin care s-au aplicat amenzi contravenționale în valoare de 40.000 lei și s-au dispus măsuri de remediere a deficiențelor constatate”, spune Sorin Susanu, comisar șef al Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorilor al Regiunii Centru.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: Sorin Susanu , Turnul Sfatului , Marius Tolbaru , Comisariatului Regional , Comisariatul Județean Sibiu , Protecţia Consumatorilor Sibiu , Regiunii Centru
Vizualizari: 1054
Ultimele comentarii
Acum 33 minute
O sibianca
Acum 44 minute
Eu
Acum 52 minute
Kokos
Acum 53 minute
LOL
Acum 1 oră
Hermannstadt