La concursul pe care Primăria Sibiu îl va organiza pentru ocuparea postului de administrator s-a înscris o singură persoană. Este vorba de actualul director economic al Primăriei Sibiu, Ioana Leca.
Comisia de concurs condusă de secretarul orașului, Dorin Nistor, și formată din șefa Direcției Fiscale din cadrul Primăriei Sibiu, Mariana Hașu, și șefa Serviciului de administrare a unităților de învățământ preuniversitar, Simona Pop, a stabilit că dosarul Ioanei Leca (foto stânga) îndeplinește toate criteriile solicitate pentru participarea la concurs. Acesta va avea loc săptămâna viitoare și constă în trei probe: cea eliminatorie de utilizare a calculatorului, cea scrisă și interviul. Primele două sunt programate în 10 aprilie, iar interviul va avea loc patru zile mai târziu.
A „cheltuit“ 15 milioane de euro
Ioana Leca este angajată în cadrul Primăriei Sibiu de mai bine de zece ani, iar până în 2014 a condus Unitatea de implementare a proiectului, biroul care a implementat proiectele pe fonduri europene ale exercițiului bugetar european 2007 – 2013. Printre aceste proiecte se numără reabilitarea celor patru străzi din Orașul de Jos (Turnului, 9 Mai, Faurului, Ocnei), extinderi și modernizări de școli (Școala nr. 18 și Școala nr. 13), dar și construirea viaductului Mihail Kogălniceanu. Valoarea proiectelor europene implementate de Sibiu în vechiul exercițiu european a fost de 15 milioane de euro. Din 2014, Ioana Leca a devenit director executiv în cadrul Primăriei Sibiu, conducând Direcția Economică. În ultimele două luni a fost delegată să conducă și Direcția Strategie, Programe, Prognoze din cadrul aceleiași Primării, al cărei director a demisionat.
Concurs orientat tot către fondurile europene
Potrivit bibliografiei de concurs, în afară de legislația privind administrația publică locală, achizițiile publice, lucrările în construcții sau finanțele publice locale, unicul candidat admis va trebui să poată răspunde și la întrebări legate de Programul Operațional Regional 2014 – 2020, inclusiv legate de ghidul solicitantului aferent. De reamintit faptul că Sibiul are alocați 33,5 milioane de euro din fonduri europene în actualul exercițiu financiar european (2014 - 2020).
Ordonator principal de credite
Viitorul administrator public al Sibiului va avea responsabilități ample. Prin delegare semnată de primarul în funcție, viitorul administrator poate primi atribuțiile de ordonator principal de credite. De asemenea, administratorul municipiului va avea și alte responsabilități în ceea ce privește banii orașului: de la monitorizarea tendințelor bugetare, a echilibrului bugetar, până la formularea obiectivelor ”strategiei de dezvoltare comunitară și economică a municipiului Sibiu”. Totodată, viitorul administrator va ”asigura consiliere economică primarului”. În fine, una dintre atribuțiile importante ce vor fi încredințate viitorului administrator public este aceea de coordonare și implementare a proiectelor cu fonduri nerambursabile, în care intră și cele comunitare. „Urmărește realizarea planului anual de achiziții, precum și a listei de investiții, constată deficiențe și propune măsuri de îmbunătățire a procesului de achiziții publice”, se arată în regulamentul adoptat de consilierii locali ai Sibiului pentru noua funcție de administrator public.
În Compartimentul administrator public care a fost înființat de luna trecută sunt prevăzute și alte două posturi de consilier.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Primăria Sibiu , Simona Pop , Programul Operațional Regional , Concursului Internaţional , Mihail Kogălniceanu , Primăriei Sibiu , Ioana Leca , Mariana Hașu , Direcției Fiscale , Direcția Economică , Pentru Sibiu , Direcția Strategie , administrator public , Dorin Nistor , Ioanei Leca , În Compartimentul
Vizualizari: 9026
Ultimele comentarii
Acum 3 ore
QWERTY
Acum 4 ore
A
Acum 4 ore
Sibian
Acum 5 ore
Un sibian vero
Acum 5 ore
Rob