Joi,
28.01.2021
Parțial Noros
Acum
-2°C

Despre html 5 și optimizare SEO, cu Dan Bradu

Despre html 5 și optimizare SEO, cu Dan Bradu

Html 5 este încă în dezvoltare, dar pentru orice specialist în SEO care încearcă să fie cu un pas înainte, ceva cunoştinţe despre HTML 5 şi care va fi impactul acestuia în tehnicile de optimizare SEO, reprezintă informaţii foarte importante. „Este adevărat că schimbările şi noile concepte din HTML 5 vor avea un impact asupra dezvoltatorilor Web dar şi a designer-ilor. Acest impact va fi ceva mai slab din punct de vedere SEO, dar este departe de adevăr să afirmi că HTML 5 nu va însemna şi schimbări în politica SEO-ului organic”, ne-a precizat Dan Bradu, unul din proprietarii unei afaceri de profil.

Ce aduce nou HTML 5?

HTML 5 urmează calea de evoluție pe care a avut-o şi limbajul .NET în ultimii ani şi include multe elemente folositoare. La prima vedere, se pare că HTML 5 merge în direcţia unui limbaj de programare (ca de exemplu PHP), când în fapt acesta nu este chiar un limbaj de programare, fiind bazat pe XML. Noile taguri şi elemente din HTML 5 arata mai complex decât cele cu care eram obişnuiţi până acum, dar asta doar la prima vedere.

Dan Bradu ne-a mai spus că “HTML 5 nu este de fapt foarte diferit de HTML 4. Una dintre ideile de bază în dezvoltarea HTML 5 a fost să se asigure o compatibilitate înalta cu produsele lansate anterior (o aşa numita backward-compatibility) şi datorită acestui lucru, nu putem spune că avem de-a face cu o reproiectare a HTML-ului, de la 0.” Aşadar, dacă îţi făceai griji că ar trebui să-l înveţi de la 0, afla că nu este cazul.

Cum vor afecta schimbările din HTML 5 tehnicile de optimizare pentru motoarele de căutare (SEO) ? Ca expert SEO, vei fi cel mai probabil interesat de schimbările specificaţiilor HTML 5, care îţi vor afecta munca direct. Iată câteva dintre acestea:

O segmentare îmbunătăţită a paginilor (improved page segmentantion) – Motoarele de căutare devin din ce în ce mai inteligente şi există multe motive pentru a crede că şi în momentul de faţă, acestea aplica aşa numita segmentare a paginilor.

De fapt, segmentarea paginilor înseamnă că o anumită pagina este împărţită în mai multe părţi separate (conţinutul principal, meniurile, header-ele, footer-ele, secţiunea de link-uri, etc.) şi aceste părţi sunt tratate ca şi intrări separate.

În prezent, nu există nici o metodă prin care un WebMaster să poată spune motoarelor de căutare cum să segmenteze o anumită pagină, dar acest lucru se va putea cu ajutorul HTML 5.

Un nou tag <article>. Noul tag <article> va fi probabil cea mai bună apariţie pentru SEO, din HTML 5. Articolul <tag> permite marcarea intrărilor separate într-o publicaţie online, aşa cum ar fi un blog sau un magazin online.

Este de aşteptat ca în momentul în care articolele vor fi marcate cu tag-ul <article>, acest lucru va da posibilitatea unui cod HTML mai curat, deoarece va reduce nevoia de a folosi tag-urile de tip <div>. De asemenea, probabil că motoarele de căutare vor pune mai mult preț pe textul de la interiorul tag-ului <article>, decât pe textul aflat în alte părţi ale paginii.

Cauți un loc de muncă sau vrei un job mai bun? Pe turnulsfatului.ro/locuridemunca ai de unde alege. Starbucks, Continental, Stefanini, Wenglor, Takata, Compa, RSK Development, Dream Personal Logistik GmbH, CGS, Trigo Industry Services, Fântânița Haiducului, Harting, Compa, Soma, Kulinarium, Expertarom, Astra Film, Visma, Schunn Service, RUD, Euroconf, DISTRIB SRL, Hilton, Flaro, SmileCredit, Carrefour, Marquardt, GLS, Marlex Duo Company, Standard 8, Einstein și alții angajează acum.

Comentarii

0 comentarii

Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus