Sâmbătă,
22.01.2022
Cer Senin
Acum
-5°C

Zbor deasupra unui cuib de nuci

Se lucrează la modificarea legislației de utilizare a dronelor în România. Din câte am auzit de la oameni care iau în serios meseria asta, la modificări lucrează niște oameni care știu ce vorbesc. Cum transparență nu există, nu-i știm, ca să putem sta liniștiți că suntem pe mâini bune, dar asta e o meteahnă generală.

Se aude despre modificări, comunitatea droniștilor vine cu propriile păreri. Ceea ce este excelent, așa se procedează, e normal ca părerea lor să fie luată în calcul, că doar sunt primii beneficiari ai acestei legi.

Argumentația scrisorii deschise e acceptabilă spre foarte bună, până încep propunerile de modificare legislativă. Punctul 1, bolduit:

Modificarea OMT nr. 1305/2012 în vederea exceptării dronelor cu masa maximă la decolare între 250g și 500g de la aplicarea taxei de 90 EUR (plus TVA) pentru obținerea certificatului de identificare și reducerea substanțială/eliminarea acesteia pentru dronele cu masa maximă la decolare cuprinsă între 500g și 25Kg.
Punctul 1.1, nebolduit:
Exceptarea dronelor cu masa maximă la decolare cuprinsă între 250g și 500g se impune în condițiile în care, în prezent, acestea nu sunt supuse obligației de a deține un certificat de identificare emis de AACR, dar prin Proiectul OMT se urmărește scăderea limitei la 250g pentru care este obligatorie obținerea certificatului de identificare. Prin această modificare, proprietarii actuali ai unor astfel de drone ar fi supuși unei lipse de predictibilitate asupra unei taxe parafiscale, iar cuantumul acesteia (ie. 90 EUR (plus TVA)) ar reprezenta mai mult de 20% din prețul de achiziție dacă ne gândim la cele mai populare drone DJI Spark sau DJI Mavic Air afectate de această propunere. Dacă am face o paralelă cu piața auto, ar însemna că pentru un autoturism de 10.000 EUR, proprietarul ar trebui să plătească 2.000 EUR taxă de înmatriculare.
După care și problemele reale.

Bă, când îți începi argumentația motivelor pentru care ai pornit demersul ăsta cu șansa pe care o oferă dronele antreprenorilor și primul lucru te plângi pentru 90 de euro, cine naiba te bagă în seamă. Cea mai mare problemă a utilizatorilor de drone este că trebuie să plătească o taxă. Nu că n-ai voie să zbori cu ea 1 metru în jumătate din țara asta, să faci fotografii, să promovezi turistic România, problema e că e scump. Cum să semnez eu scrisoarea asta deschisă?, deși chiar mă interesează subiectul. Bogdan Brylynski, boschetar? Antreprenor care nu-și permite 90 de euro pentru un instrument care "reprezintă o oportunitate extraordinara"?, am încheiat citatul. Totul trebuie să fie de-a miloaga în țara asta. Prima Casă, Prima Mașină, Prima Dronă... Dar despre necesitatea unei asigurări obligatorii pentru drone nici un mâc. Păi nu, că doar am stabilit că în primul rând nu ne interesează să zburăm și să producem conținut, să nu ne ia mișeii 90 de euro, ăla-i baiu.

Bogdan Brylynski

de Bogdan Brylynski

Editor
Telefon:
0722 227 297

Comentarii

1 comentarii

Till Eulenspiegel

Acum 3 ani

Avem ,in 2018,zeci de kilometri de strazi de pamint si va freaca grija de drone.V-ati certat cu muza?
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus