La 13 ani de la inaugurare și la cinci ani după ultimele reparații, Podul Gării din Sibiu are nevoie de noi intevenții. Valoarea acestora este estimată la peste 659.000 de lei, plus TVA.
Problemele podului sunt aceleași ca și în urmă cu cinci ani, când administrația locală a alocat (fără a-i mai și cheltui) 930.000 de lei din bugetul local pentru reparații care includeau și refacerea rosturilor de dilatație. Rosturi de dilatație din cauza cărora, în 2006, la nouă luni de la darea în folosință a noii construcții, circulația pe pod a fost restricționată pentru lucrări de refacere. “Dispozitivele de acoperire a rosturilor de dilatație sunt distruse în totalitate, iar în zona acestora sunt infiltrații puternice datorită lipsei de etanșeitate și a degradării acestora, aceste degradări favorizând coroziunea armăturilor și a pieselor metalice ale aparatelor de reazeme, degradarea betonului. Totodată, disconfortul creat la trecerea roților autovehiculelor peste aceste rosturi este semnificativ“, este concluzia unei expertize tehnice realizată la comanda Primăriei de către SC Royal CDV G2 SRL, din Suceava. Expertiza a fost realizată anul trecut, în baza observațiilor din teren, culese în martie 2017. Pe baza acestei expertize, Primăria Sibiu a lansat acum procedura de achiziție a serviciilor de verificare a proiectului tehnic, obținere a avizelor necesare și de execuție a lucrărilor de înlocuire a rosturilor de dilatație ale Podului Gării.
Contractul are o valoare estimată de 659.820 de lei, plus TVA, iar licitația pentru atribuirea acestuia a fost lansată la începutul acestei săptămâni. “Se prevede înlocuirea rosturilor de dilatație existente cu dispozitive de acoperire a rosturilor noi, etanșe, montate corespunzător pe structură. Pentru determinarea caracteristicilor dispozitivului de acoperire a rosturilor s-a considerat o plajă de temperatură de la -30 de grade Celsius la +40 de grade Celsius. Deschiderea rostului la temperatura medie de +10 grade Celsius va fi de minim 5 cm, iar dispozitivele de acoperire a rosturilor vor permite o deplasare totală de minim 5 cm la rosturile de la culeele C1 și C2 și de minim 10 cm la rosturile de la pilele P3 și P8. Se va asigura etanșeitatea la apele infiltrate prin carosabil și evacuarea acestora prin tuburi drenante în afara structurii“, se arată în caietul de sarcini din documentația de atribuire a contractului. În acest document se arată că perioada maximă pentru proiectare este de 60 de zile de la semnarea contractului, pentru execuție urmând a fi alocate alte 60 de zile.
Termenul de depunere a ofertelor de către firmele interesate a fost stabilit pentru ziua de 5 iulie 2018. Prin intermediul Sistemului electronic de achiziții publice, administrația locală publicat ca dată estimată pentru finalizarea evaluării ofertelor ziua de 5 noiembrie 2018.
Podul Gării a fost reconstruit de la zero în 2005, în urma unei investiții de 12,7 milioane de lei. Structura are o lungime de 425 de metri, iar la nouă luni de la darea lui în folosință, circulația a fost restricționată timp de două săptămâni pentru lucrări de ”reglare a rosturilor de dilatație”. Construcția a fost executată de firma sibiană Concefa SA. Ultimele lucrări care au dus la închiderea circulației au avut loc în 2013, fiind executate de către DPC SA.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Podul Gării , Piaţa Gării , Gospodăria Comunală , Primăria Sibiu , rosturi de dilatatie , Podului Gării , Pentru Sibiu
Vizualizari: 4742
Ultimele comentarii
Acum 9 ore
Noi noi
Acum 9 ore
Noi noi
Acum 10 ore
Unul
Acum 10 ore
Unul
Acum 10 ore
Omul invizibil