Luni,
18.08.2025
Partial Noros
Acum
15°C

Giratoriul de la Veștem va intra în lucrări: de la una, la trei benzi de circulație

Giratoriul de la Veștem va intra în lucrări: de la una, la trei benzi de circulație

Pentru a reduce cozile care se formează din mai toate direcțiile înaintea giratoriului de la Veștem, amenajată la intersecția DN1 cu DN7, Compania de drumuri a scos la licitație un contract pentru redimensionarea sensului giratoriu.

Este una din cele mai tranzitate intersecții de drumuri naționale din România și, prin urmare, reprezentanții Companiei naționale de administrare a infrastructurii rutiere au constatat că giratoriul de la Veștem nu mai face față. “În orele cu valori ridicate de trafic se constată formarea unor cozi lungi de așteptare la intrarea autovehiculelor în giratoriu din toate cele trei direcții, respectiv Brașov, Râmnicu Vâlcea și Sibiu, ceea ce impune luarea unor măsuri pentru a mări capacitatea de tranzit prin intersecție și a evita blocajele care apar în trafic“, se arată în documentația de atribuire a contractului de resistematizare a intersecției.

În prezent, deși există o rază suficientă pentru amenajarea a două benzi de circulație, cei care intră în sensul giratoriu de la Veștem vor circula pe o singură bandă. Iar reprezentanții CNAIR cer ca viitorul sens giratoriu să aibă trei benzi de circulație, astfel încât cei care vor să vireze la dreapta din orice sens ar veni să aibă o bandă dedicată. Totodată, pe sensurile de mers dinspre Râmnicu Vâlcea și Brașov se propune amenajarea unei benzi suplimentare de acces în giratoriu. “Varianta aleasă de resistematizare a intersecției are în vedere amenajarea a câte unei benzi suplimentare de acces în sensul giratoriu dinspre Brașov și dinspre Rm. Vâlcea precum și reamenajarea sensului giratoriu astfel încât circulația în calea inelară a sensului giratoriu să se desfășoare pe trei benzi de circulație, banda de la marginea giratoriului fiind destinată autovehiculelor care efectuează viraj dreapta pe cele trei direcții de mers, respectiv Brașov – Sibiu, Sibiu – Rm Vâlcea și Rm. Vâlcea – Brașov, calea inelară fiind destinată selecției direcțiilor de mers pentru autovehiculele care efectuează viraj stânga în sensul giratoriu“, detaliază reprezentanții CNAIR în caietul de sarcini al procedurii de atribuire a contractului de execuție a lucrărilor necesare.

CNAIR solicită ca în urma extinderii sensului giratoriu, acesta să aibă trei benzi de circulație CNAIR solicită ca în urma extinderii sensului giratoriu, acesta să aibă trei benzi de circulație

Totodată, în zona sensului giratoriu urmează a fi amplasați și 29 de stâlpi de iluminat cu LED, care să fie alimentați cu energie electrică produsă de panouri solare.

“Implementarea acestor lucrări are drept scop reducerea timpilor de aşteptare pentru vehiculele care intră în sensul giratoriu dinspre Brașov și Rm. Vâlcea, fluidizarea circulației în sensul giratoriu și creșterea siguranței circulației în sensul giratoriu“, documentație CNAIR
Valoarea acestei lucrări este estimată de către reprezentanții CNAIR la 2,38 de milioane de lei, fără TVA. Companiile interesate de această lucrare au termen de depunere a ofertelor ziua de 30 mai 2019.

Potrivit caietului de sarcini, lucrările de resistematizare a sensului giratoriu ar trebui finalizate în cel mult patru luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor. Care ordin va fi emis numai după semnarea contractului de lucrări. Iar acest contract de lucrări, potrivit estimărilor CNAIR, ar urma semnat – dacă nu apar contestații – la începutul lunii octombrie 2019. Cum lucrările nu pot fi executate pe perioada sezonului rece (noiembrie – martie, aproximativ), cel mai probabil că viitorul sens giratoriu va putea fi dat în folosință abia în 2020.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

8 comentarii

un sibian

Acum 6 ani

deci o mare pacaleala!!! toata vara o sa asteptam iar acolo cu orele!!! stire tipica pentru TS!!!
Raspunde

gheorghe

Acum 6 ani

un sens giratoriu cu functionalitatea ca in: https://en.wikipedia.org/wiki/Roundabout#/media/File:Turborotonde.svg, nu?
Raspunde

nicu

Acum 6 ani

pentru asa ceva , nu mai aveau nevoie de proiect si bani aruncati. Plus ca se facea prea repede. Se arunca niste vopsea pe asfalt cu 300 -200-100m inainte de giratoriu )sageti, delimitare cu linmia continua) si aia era. Exact cum s-au trasat giratoriile din oras Sibiu. End of story.
Raspunde

Radu

Acum 6 ani

Cândva,prin iarna,promiteau un amărât de semafor la Talmaciu.L-a văzut cineva?Eu nu!
Raspunde

Nelu

Acum 6 ani

Cine a gandit acest giratoriu? Iar femeia de serviciu? Bah nu ar fii ma bine sa faceti un giratoriu cu 2 benzi iar o banda speciala pe langa pe care sa se circule sibiu-valcea, valcea-brasov, brasov-sibiu asa nu se vor mai face incurcaturi
Raspunde

K.Samuel

Acum 6 ani

Poti sa-l faci cu 100 de benzi ca nu rezolvi mare lucru, daca nu faci benzi dedicate Brasov - Sibiu, Sibiu - Valcea si Valcea - Brasov. In general, problemele nu sunt de volum, ci de acces in intersectie sau repartizare a traficului. Cineva se plangea mai sus de lipsa unui semafor la Talmaciu. E cea mai proasta varianta pe drumuri circulate intens, sa pui un semafor. Da nastere unor probleme mult mai mari pe partea de fluiditate a traficului. Uitati-va in Polonia: au drumuri nationale, cu o singura banda pe sens, fara treceri la nivel, cu benzi de accelerare si decelerare si se circula foarte bine. Evident, unde incarcatura e mare, e nevoie de autostrada.
Raspunde

Cetatean

Acum 6 ani

Deci termenul de depunere a ofertelor este 30 MAI iar semnarea contractelor daca nu apar contestații este luna OCTOMBRIE . Daca nu sunt contestatii ce faceti domnilor de la CNAIR timp de patru luni ? Mergeti in concedii sau cititi ofertele ca in clasa intai ? Sau ce atata grabă, nu ?Ca doar suntem in Ardeal cu giratoria .
Raspunde

cetatean

Acum 6 ani

foarte isteata ideea, adica tu intri in giratoriu cu 2 banzi, faci 3 benzi, apoi iesi cu 2 benzi si apoi reduci la o banda, gatuirea o faci la iesire din giratoriu, erau suficiet 2 benzi in giratoriu, o banda care face dreapta, una te trece prin giratoriu sa iesi pe 2 iesire trebuie gandit simplu
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus