Sâmbătă,
14.09.2024
Innorat
Acum
10°C

Anunțul AJOFM Sibiu pentru angajatorii interesați de șomajul tehnic

Anunțul AJOFM Sibiu pentru angajatorii interesați de șomajul tehnic

Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Sibiu informează că potrivit O.U.G nr. 30/2020 (pentru modificarea unor acte normative, precum şi pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecţiei sociale în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV 2), pe perioada stării de urgenţă(16 martie-16 aprilie 2020), în cazul suspendării temporare a contractelor individuale de muncă din iniţiativa angajatorului, în conformitate cu  dispoziţiile art. 52 alin. 1 lit. c din Codul Muncii, salariaţii vor beneficia de o indemnizaţie suportată din bugetul asigurărilor pentru şomaj.

Nivelul indemnizației va fi de minimum 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat plătit din fondul de salarii, dar nu mai mult de 75% din câștigul salarial mediu brut prevăzut de Legea nr. 6/2020 privind bugetul asigurărilor sociale de stat pe anul 2020.

De aceste prevederi urmează să beneficieze salariații angajatorilor care îndeplinesc una din următoarele condiții:

  1. a) întrerup activitatea total sau parțial în baza deciziilor emise de autoritățile publice competente potrivit legii, pe perioada stării de urgență decretate și dețin Certificatul de situații de urgență emis de Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, prevăzut la art. 12 din Decretul Președintelui României nr. 195/2020. Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri eliberează certificatul de situații de urgență conform metodologiei aprobată prin ordin.
  2. b) reduc activitatea ca urmare a efectelor epidemiei COVID-19, şi ale căror încasări au scăzut cu cel puțin 25% față de primele două luni ale anului (ianuarie - februarie 2020) și care nu au capacitatea financiară pentru a plăti toți salariații, vor putea beneficia de măsurile prevăzute de OUG 30/2020, respectiv de plata șomajului tehnic din bugetul asigurărilor pentru șomaj,  pentru cel mult 75% dintre angajații care au contracte active la data intrării in vigoare a noilor prevederi legale.
DE REŢINUT:

Angajatorii prevăzuţi la art. XI alin. 2 lit.a din O.U.G.nr.30/2020 vor depune la A.J.O.F.M SIBIU următoarele documente:

  • certificatul de situaţie de urgenţă;
  • cerere-  anexa1 -  OUG nr.30/2020;
  • tabel nominal - anexa 2 - OUG nr.30/2020;
Angajatorii prevăzuţi la art. XI alin. 2 lit.b din O.U.G.nr.30/2020 vor depune la   A.J.O.F.M   SIBIU următoarele documente:
  • declaraţia pe propria răspundere a administratorului din care să rezulte că s-a înregistrat o diminuarea a încasărilor din luna anterioară depunerii declaraţiei pe propria răspundere.
  • cerere- anexa1 -  OUG nr.30/2020;
  • tabel nominal - anexa 2 - OUG nr.30/2020;
IMPORTANT:Documentele se transmit la adresa de e-mail [email protected] începând  cu data de:
  • 01 aprilie 2020 pentru perioada 16-31 martie 2020;
 şi cu
  • 01 mai 2020 pentru perioada 01-16 aprilie 2020.
NOTĂ: Angajatorii şi angajaţii care doresc informaţii suplimentare privind acordarea şomajului tehnic, pot apela Call Center:021/4444-000, număr cu tarif normal cât şi AJOFM SIBIU tel. 0269-237.719 sau 0269-210.567.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

5 comentarii

Bobolot Elena

Acum 4 ani

Certificatul de situatie de urgenta se plateste ??? Dacă da cat costa ?
Raspunde

Sim

Acum 4 ani

Noi cei din domeniul contabil rugam MASS MEDIA sa redacteze toate situatiile prin care angajatorul poate beneficia de somaj tehnic. Spuneti va rog la oameni ca doar anumite firme poat beneficia daca indemplinesc anumite criterii. De exemplu in domeniul transporturilor ca sa beneficieze firma de somaj tehnic trebuie sa aibe incasarile in luna martie mai mici cu 40% decat media incasarilor din luna ianuarie si februarie. Orice transportator stie ca perioada de incasare a facturilor emise este intre 30 si 45 de zile. De unde rezulta ca toti transportatorii care au lucrat in lunile ianuarie si februarie nu pot beneficia de somaj tehnic deoarece au incasat bani in luna martie si nu au media mai mica cu 40%(30-45 de zile pentru facturile emise in ianuarie si februarie). Se redacteaza la TV ca trebuie doar sa depui unele documente la Ajofm si firma beneficiaza de somaj tehnic. Automat angajatii cred ca este simplu si nu doreste patronul acest lucru.
Raspunde

Boldijar Romică

Acum 4 ani

Buna ziua pot sa beneficiez de șomaj tehnic sânt angajat la firmă privată de construcții și numai vreau să lucrez Pe perioada de corona virus
Raspunde

Dana

Acum 4 ani

Care este procedura si care sunt formularele pentru PFA-uri?! Unde pot fi gasite? Au spus ca se pot depune online, unde mai exact?! Toata lumea vorbeste vorbe fara sa spuna nimic concret.
Raspunde

Lucian Ochisor

Acum 4 ani

Buna ziua. Nu am primit somajul tehnic pe lunile iulie si august pana azi 14.09.2020. Am solicitat informare pe mail si nu am primit raspuns. Vreau sa stiu cand mi se achita aceste drepturi banesti.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus