Sâmbătă,
19.09.2020
Ploi Scurte
Acum
17°C

Primăria Sibiu a primit finanțare pentru amenajarea a 6 km de piste sigure pentru biciclete

15 Aprilie 2020 14:34

Primăria Sibiu a primit finanțare pentru amenajarea a 6 km de piste sigure pentru biciclete

Marți, 14 aprilie, primarul Astrid Fodor a semnat două contracte de finanțare din fonduri europene nerambursabile, unul pentru amenajarea malurilor râului Cibin cu piste pentru biciclete și un al doilea pentru amenajarea unui coridor de piste pentru biciclete care va face legătura între cartierul Ștrand și parcul Sub Arini.

Amenajarea malurilor Cibinului pentru deplasarea cu bicicleta

Proiectul are o valoare de 56,45 milioane lei, din care fonduri nerambursabile 55,3 milioane lei. Acesta presupune crearea unui traseu în lungime de 3,67 de km cu piste pentru biciclete în dublu sens, pe toată lungimea. Pista va avea o lățime de 1 metru pe fiecare sens.

“Vor fi piste sigure, separate de traficul auto și traficul pietonal de pe trotuare. Și mai important, acest traseu va conecta multe cartiere, inclusiv centrul orașului, fiind astfel o nouă legătură de transport pentru sibieni. Creștem astfel mobilitatea și vom reuși să amenajăm estetic zona de mal a Cibinului pentru ca sibienii să se poată bucura într-adevăr de acest peisaj” (Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu)

1_1 - Photo (1)

Pe tronsonul dintre strada Maramureșului/șoseaua Alba Iulia si podul de pe strada Rusciorului, pista este amplasată pe malul drept al râului. De la podul de pe strada Rusciorului până în zona podului Autostrăzii A1, pista va fi situată pe malul stâng. Trecerile de pe un mal pe celălalt vor fi asigurate prin pasarele pentru biciclete și pietoni care vor fi amplasate la trecerea peste pârâul Rossbach și în dreptul străzilor Viitorului și Mureșului.

 

O lucrare importantă este cea de amenajare a sistemului de iluminat public. Un număr de 186 de stâlpi cu corpuri de iluminat cu LED vor fi montați de-a lungul traseului. Aceste corpuri de iluminat vor putea fi legate la sistemul de telegestiune a iluminatului public din Sibiu și vor fi dotate cu senzori. O parte din stâlpi vor fi dotați și cu echipamente WiFi care vor oferi cetățenilor acces gratuit la internet.

Pe lângă amenajarea efectivă a pistelor pentru biciclete, proiectul presupune și lucrări conexe importante, cum este, spre exemplu construcția unui zid de sprijin care să asigure stabilitatea pistei. Zona va fi amenajată peisagistic prin însămânțarea cu iarbă pe o suprafață de peste 12.000 de metri pătrați și prin plantarea a peste 300 de arbori. De asemenea, de-a lungul pistei vor fi amplasate bănci și coșuri de gunoi în câteva zone de pe traseu.

Până în prezent Primăria Sibiu a realizat studiul de fezabilitate și este în curs procedura de achiziție pentru elaborarea proiectul tehnic, iar apoi se vor contracta lucrările propriu-zise. Termenul final de realizare a proiectului este iulie 2022.

 Coridor pentru biciclete care leagă cartierul Ștrand de parcul Sub Arini și zona centrală

Proiectul are o valoare de aproape 4 milioane de lei din care 3,14 milioane sunt fonduri europene nerambursabile. Prin acesta se vor crea aproximativ 2,3 km de piste delimitate corespunzător de traficul rutier și pietonal. Pistele nou create vor avea o lățime de 2 m (pentru cele în dublu sens) și respectiv 1m (pentru tronsoanele cu sens unic). Acestea sunt prevăzute și cu un spațiu de siguranță de 0,5 m sau 1 m, iar pe anumite tronsoane vor fi amplasați inclusiv separatori fizici.

Acest traseu asigură conectarea cu pistele de biciclete existente, precum și conectivitatea integrată cu pista de biciclete propusă în cadrul proiectului de amenajare a malurilor râului Cibin și va cuprinde următoarele străzi:
  • Maramureșului, între zona podului CFR Alba Iulia și str. Aurel Popa
  • Profesor Aurel Popa, între str. Maramureșului și zona str. Profesor Ioan Moga
  • Doljului, între str. Maramureșului și str. Bihorului
  • Bihorului, între străzile Doljului și Gorjului
  • Gorjului, între străzile Maramureșului și Bihorului și tronsonul cuprins între străzile Bihorului și Ștrandului
  • Ștrandului, între strada Gorjului și scările de acces către strada Moldovei
  • George Coșbuc, tronsonul cuprins între străzile Transilvaniei și  Dobrogei
  • Theodor Neculuță
  • Munteniei, între strada Theodor Neculuță și strada Pasajul Spitalului
  • Pasajul Spitalului.
coridor biciclete Ștrand - parc Sub Arini

 “Asigurăm astfel o nouă legătură între cartierul Ștrand, parcul Sub Arini, zona centrală și restul rețelei de piste pentru biciclete. Pentru că este un proiect atât de important și de dorit de sibieni, nu am așteptat semnarea contractului de finanțare din fonduri europene pentru că am primit semnale pozitive care ne asigurau că proiectul va fi acceptat pentru finanțare. De aceea am demarat achiziția pentru proiectare și execuția lucrărilor anul trecut și am încheiat contractul în noiembrie 2019. Ordinul de începere a lucrărilor l-am emis astăzi, iar constructorul are termen 12 luni să realizeze proiectul în teren.” (Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu)

Comentarii

13 comentarii

biciclist

Acum 5 luni

Foarte bine ca se fac. Doar ca a eticheta aceste piste ca SIGURE , ele avand doar 1m latime, e o gluma proasta.
Raspunde

Dorian

Acum 5 luni

Nu sunt singure, te trage curentu pe langa rau
Raspunde

Don Balon

Acum 5 luni

Nimic din ce face primaria nu e sigur!
Raspunde

hai,hui pe mai departe....

Acum 5 luni

Ar trebui sa merg de vreo cateva ori dus intors pe acesti 3,67 km noi sa vad daca merita cei 56 milioane de lei???????????????Nu cumva este o greseala,ca sa betonezi/asfaltezi 3,67 km pe dublu sens a cate 2m latime,este nevoie de 56 milioane lei??????? Sau poate costa mult bancile,cosurile de gunoi,gardurile din metal si samanta de iarba?????? E de ras acest articol sau de plans?Oare cine o fi constructorul? sa fie tot Constructii SA? Oricum cineva de "CASA".
Raspunde

Eu

Acum 5 luni

Poate trece și prin cartierul Veterani
Raspunde

Nicu

Acum 5 luni

Sa fie separate de traficul.pietonal si in parcul Sub Arini ! S-au facut prost de la inceput, vospite trotuarele cu rosu si cam atat, pietonii pe unde maincircula in parc ? Vin tot felul de cretini cu viteza si ne lovesc copiii, macar sa faca niste denivelari ca sa ii oblige la reducerea viezei pe biciclistii nervosi.....
Raspunde

sibian

Acum 5 luni

Ce considerati voi a fi piste de biciclete existente deja este o gluma proasta ,da proasta rau. Nu stiu daca ati mai vazut undeva prin lume pe sosele un culoar delimitat cu o banda de vopsea a fi pista de biciclete , basca gurile de canal de linga bordura ! Sifonari de bani a la grande ! Decat sa le faceti tot asa mai bine dotati cu cele necesare un spital sau un camin de batrini.
Raspunde

2cents

Acum 5 luni

Si restul, marcate cu verde pe harta, sunt si ele sigure? Ma indoiesc. Cu o floare nu se face primavara din pacate
Raspunde

sa tot pedalezi in Sibiu

Acum 5 luni

invit functionarii primariei sa pedaleze un sezon intreg pe pistele desenate cu verde in poza de mai sus, pe sos. Alba Iulia, printre canalele de scurgere (vezi sub podul de cale ferata) si autobuzele lungi articulate, sau cifele de beton, ce trec razant pe langa tine cu 50-60 km/h. Apoi dupa un sezon sau doua, cine supravietuieste, sa vina cu epitete ca "sigure". Aaaa si la cat mai multe bumpere de limitare a vitezei instalate pe pistele de biciclete (vezi intersectia sos. A. Iulia cu Cralova - probabil unicat in Europa). Sibiu - capitala culturala europeana...
Raspunde

Lu

Acum 5 luni

“Vor fi piste sigure, separate de traficul auto și traficul pietonal de pe trotuare. Și mai important, acest traseu va conecta multe cartiere, inclusiv centrul orașului, fiind astfel o nouă legătură de transport pentru sibieni. Creștem astfel mobilitatea și vom reuși să amenajăm estetic zona de mal a Cibinului pentru ca sibienii să se poată bucura într-adevăr de acest peisaj” (Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu)" - Mai sigure comparativ cu ce? Pistele de biciclete cu dublu sens sunt în general mai nesigure, iar la 1 m lățime pe sens, cu atât mai mult). Cum se va face separarea de traficul de pietoni? Pe trotuarele existente pe ambele maluri ale Cibinului momentan e aproape 0 trafic pietonal. După ce se va construi pista de biciclete în forma propusă, pista va atrage cu siguranță și mulți pietoni, alergători, etc. Cam aici se termină cu mobilitatea. Nu poți concepe, planifica și construi o alee de 2m lățime, pe care se vor înghesui pietoni, bicicliști, alergători, patinatori, mame cu cărucioare (exact ca pe pista din Parcul Sub Arini), ca apoi să vinzi proiectul ca o nouă legătură pentru transport, care sporește mobilitatea. Cât despre cât de estetic va fi Cibinul după "amenajare", cu un mal betonat, no comment. De ce nu se transformă trotuarele existente (cu nivelările, completările și lărgirile de rigoare) în piste de biciclete? În loc de o pistă de 2m lățime în albie, mai bine câte o pistă de cel puțin 2m lățime pe fiecare mal, la nivel cu carosabilul. Acestea pot fi conectate direct la culoarele construite deja pe sub podurile noi de la Piața Cibin și Neculce. În acest scenariu, ar putea fi folosite atât pentru ciclism de agrement, sport, cât și ca alternativă serioasă de mobilitate. Pe scurt: pistele (două-pe fiecare mal, de câte 2m lățime minim, pt. că spațiu este, fără a se interveni în albia Cibinului) de biciclete sus, la nivel cu str. Malului și Râului, alee pentru pietoni jos lângă Cibin, în albie. Aleea de promenadă poate fi construită și într-un mod mai neintruziv, nu trebuie asfaltată, betonată ș.a.m.d.
Raspunde

Ioan

Acum 5 luni

Haideti sa criticam orice, ca atata suntem in stare...
Raspunde

laura

Acum 5 luni

Totusi, coborarea de pe trotuar a pistei din: https://www.google.ro/maps/@45.7888244,24.1745513,3a,35.3y,145.5h,79.97t/data=!3m6!1e1!3m4!1s1j_rj4_4mPZQdeZ8OPRtbw!2e0!7i13312!8i6656?hl=en cand se rezolva? Sau urcarea pietonilor de pe trecerea de pietoni direct pe pista de biciclete din: https://www.google.ro/maps/@45.786791,24.1475628,3a,75y,280.18h,68.17t/data=!3m6!1e1!3m4!1sk6-yAeJV0M6Lbb8lZv_Aug!2e0!7i13312!8i6656?hl=en Sau "tripla" intersectie (auto, biciclete, pietoni) din: https://www.google.ro/maps/@45.7847503,24.1444318,3a,75y,276.79h,73.48t/data=!3m6!1e1!3m4!1sBX6u4bMU35D8EmL7Ig59-A!2e0!7i13312!8i6656?hl=en Degeaba se fac alte piste noi cand unele vechi sunt lasata de izbeliste la mana unor executanti diletanti!
Raspunde

laura

Acum 5 luni

si inca un set de intrebari adresate primariei sau redactiei turnului pentru a intreba primaria: 1. care este baza legala a acestor piste de biciclisti? 2. cine (serviciul/biroul/departamentul etc.) raspunde de proiectarea, executarea, intretinerea si repararea lor? 3. unde poate fi consultata schita/desenul/planul lor?
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus