Credem că e important ca noi, companiile, să fim alături de mediul academic, constant, nu doar atunci când preconizăm o creștere a activității și avem nevoie de resurse. Deși încă lucrurile nu au revenit la normal în contextul pandemiei, ne-am dorit să venim în continuare în sprijinul elevilor cu recomandări în legătură cu primul lor job. Ne-am reîntâlnit așadar, de această dată online, pentru a discuta despre curiozitățile lor legate de începutul carierei.
În cadrul programului de orientare școlară și profesională desfășurat în colaborare cu profesor consilier școlar Simona Domnica Crăciun, am discutat cu un grup restrâns de elevi ai Colegiului Național „Octavian Goga”. Am abordat curiozitățile lor în legătura comportamentul din timpul interviului de angajare și a scrierii propriului CV, acestea fiind orientate către descrierea experienței profesionale în CV, mai ales dacă nu au mai fost angajați, cum să prezinte intervievatorului reușitele lor fără ca acest lucru să fie perceput ca o laudă și cum să performeze în timpul interviului dacă au emoții.
Recomandările împărtășite cu tinerii au fost următoarele:
La început de drum, cel mai dificil pentru un absolvent e lipsa experienței anterioare, de aici și întrebarea: ce scriu în CV, dacă eu nu am experiență? Tinerii ar trebui să menționeze în CV-ul lor detalii despre activitățile în care s-au implicat: stagii de practică, internship-uri, proiecte personale sau activități de voluntariat, deoarece angajatorul caută, mai ales la tinerii care nu au mai lucrat până acum, o activitate pentru care ei și-au asumat responsabilitatea. O activitate din care să reiasă că s-au străduit să ajungă la un anumit rezultat, că au colaborat în echipă și că au învățat ceva din experiența respectivă.
Pregătirea pentru un interviu nu trebuie să fie obositoare, sunt însă anumite aspecte de urmat și le vom împărtăși cu cititorii dumneavoastră:
În primul rând, căutarea de informații despre compania la care urmează să ai interviu astfel încât să înțelegi pe cât posibil domeniul lor de activitate. Totodată, asigură-te că ai înțeles cât mai bine din informațiile pe care le-ai găsit sau primit care sunt responsabilitățile postului pentru care ești intervievat.
Gândește-te la informațiile pe care ți-ai dori să le cunoști în eventualitatea unui răspuns pozitiv: care sunt așteptările angajatorului în ceea ce te privește? Care sunt competențele pe care trebuie să le dezvolți pentru a face față cu brio postului? Cum este echipa din care o să faci parte? Care sunt oportunitățile de învățare și dezvoltare la locul de muncă? Poate îți doresti în contextul actual să te simți în siguranță și lucrul de acasă e un aspect important pentru tine.
În cadrul Stefanini spre exemplu, începand cu jumătatea lunii martie toți colegii își desfășoară activitatea exclusiv de acasă.
Interviul este o „șosea” cu dublu sens, în care atât candidatul, cât și angajatorul discută pentru a se cunoaște reciproc și pentru a putea lua o decizie în urma lui, de a începe sau nu o colaborare. La Stefanini, interviurile au loc exclusiv online și telefonic în această perioadă. Etapele procesului pentru un post de Support Engineer sunt o testare telefonică a limbii străine și un test tehnic online, o discuție de cunoaștere cu recrutorul tot online, și în cele din urmă, interviul final cu managerul.
Pentru un interviu online, recomandările ar fi ca ținuta și aspectul să fie îngrijite, asemeni unui interviu față-în-față, notificările telefonului să fie oprite, astfel încât atenția recrutorului și a candidatului să nu fie distrasă, iar fundalul să fie unul ordonat.
Un eventual început de colaborare în acest context ar putea presupune lucru de acasă, așa că recomandarea ar fi ca aceștia să nu ezite să ceară suport din partea managerului sau colegilor și să comunice eventualele dificultăți pe care le întâmpină.
Din cel mai recent studiu efectuat de Ipsos în legatură cu piața forței de muncă în pandemie, reiese că dintre respondenți, tinerii cu vârsta cuprinsă între 18-24 de ani au trăiri contradictorii, descriind starea lor din acest context ca fiind „ambitioasă, plictisită, creativă, detașată și impulsivă”.
În luna mai, 65% dintre respondenții cu vârsta cuprinsă între 18-24 de ani lucrau de acasă. Pentru acest sector de vârstă, principalele provocări ale lucrului de acasă sunt izolarea socială (47%), menținerea programului de lucru obișnuit (41%), controlul elementelor care distrag (33%) și dezvoltarea personală (24%).
Deși 53% dintre tineri își doresc „foarte mult” să se întoarcă la condițiile de muncă anterioare, 49% se simt „inconfortabil și foarte inconfortabil” în legătură cu revenirea.
În cele din urmă, recomandarea către tineri este să ceară sfaturi profesioniștilor din domeniul în care își doresc să își construiască o carieră. Un pont „din interior” în legătură cu domeniul poate fi benefic în a clarifica așteptările și a contura și mai bine obiectivele tânărului. Profesioniștii o să fie cel mai probabil de acord să împărtășească informații cu o persoană la început de drum dacă aceasta manifestă un interes real.
Articol de Natalia Tetcu, Recruiter la Stefanini
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: stefanini , recruiter , tineri
Vizualizari: 1724
Ultimele comentarii
Acum 5 ore
Valentina
Acum 5 ore
Sibiu.Adrian
Acum 5 ore
Emil
Acum 5 ore
Câți oameni vor mai muri
Acum 5 ore
Emil