Vineri,
14.08.2020
Parțial Noros
Acum
28°C

Locuitorii din centru cer Primăriei să interzică accesul altor mașini pe strada lor

14 Iulie 2020 19:43

Locuitorii din centru cer Primăriei să interzică accesul altor mașini pe strada lor

Din cauza traficului ”supraponderal” care le afectează inclusiv casele și duce la ocuparea locurilor de parcare, câteva zeci de proprietari de pe strada Alexandru Xenopol din Sibiu au semnat un memoriu prin care cer Primăriei să le introducă strada în categoria celor pietonale.

Aproximativ 60 este numărul proprietarilor de locuințe aflate pe strada Alexandru Xenopol care au cerut Primăriei Sibiu să inițieze un proiect de hotărâre prin care Consiliul local să le încadreze strada în categoria celor urbane pietonale. În prezent, strada are o scurtă parte inclusă în aria pietonală, este vorba de porțiunea paralelă cu hotelul Împăratul Romanilor.

În argumentarea solicitării, localnicii invocă faptul că strada are, de fapt, spațiu pentru o singură bandă de circulație, fiind în categoria celor de folosință locală. ”Străduța nu susține traficul aglomerat din zona centrală, numărul rezonabil de mașini care o utilizează fiind depășit considerabil în raport cu limitele impuse prin lege și regulamente (...). Traficul de autovehicule care se derulează în prezent este unul supraponderal, prejudiciile create sunt considerabile acestea constând în degradări și distrugeri ale componentelor străzii (șosea și trotuare)”, se arată în memoriul în care sunt invocate și o serie de normative referitoare la străzi și încadrarea acestora. Localnicii se plâng chiar de faptul că pe cei aproximativ 250 de metri de stradă deschiși circulației a ajuns să se circule inclusiv cu viteză, efectele negative fiind amplificate de piatra cubică.

Totodată, locuitorii de pe Alexandru Xenopol susțin că strada ar trebui să fie transformată într-una pietonală și pentru a-și putea găsi locuri de parcare. ”Pe lângă obișnuita înghesuială din zona centrală a oricărui oraș, pe această stradă jumătate din locurile de parcare sunt folosite în mod exclusiv de reprezentanții hotelului Împăratul Romanilor, ceea ce face aproape imposibilă găsirea unui loc de parcare pentru ceilalți riverani ai zonei. Coroborat și cu faptul că mulți turiști parchează tot pe această stradă, nouă, celor care locuim pe strada Alexandru Xenopol ni se creează o discriminare, care poate fi soluționată doar de către autorități”.

Și sens unic

Sibienii din centrul orașului invocă și Legea privind protejarea monumentelor istorice, ale cărei prevederi ei consideră că sunt încălcate prin faptul că traficul permis tuturor mașinilor duce la degradarea imobilelor-monument istoric ridicate pe această stradă.

În lista actelor pe care locuitorii de pe strada Alexandru Xenopol se mai bazează în demersul lor intră și Planul de mobilitate urbană durabilă, elaborat acum aproape patru ani, document prin care mai multe străzi din centrul Sibiului sunt propuse a fi transformate în zone pietonale. În Planul amintit, o astfel de transformare ar duce la crearea de ”spații comunitare de calitate, amenajate exclusiv sau cu prioritate pentru pietoni”.

Petiția adresată Primăriei mai prevede limitarea circulației la 30 de km/h și instituirea circulației în sens unic – pentru cei care vor mai avea dreptul să circule în eventualitatea închiderii străzii. Locuitorii de pe Alexandru Xenopol propun ca circulația să se desfășoare dinspre strada Tribunei către Nicolae Bălcescu, de unde să se iasă către străzile deschise traficului prin intermediul străzii Papiu Ilarian. ”Lățimea străzii este de maximum 3,5 metri, astfel încât traficul auto în ambele sensuri se desfășoară cu greutate în situația în care două mașini se întâlnesc din sensuri opuse (...). Apreciem că în condițiile în care strada Al. Xenopol ar deveni o stradă pe care s-ar permite accesul doar riveranilor, valoarea traficului nu ar crește considerabil pe str. N. Bălcescu și, implicit, str. Alexandru Papiu Ilarian, probabil cel mult 50 de mașini pe zi”.

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

16 comentarii

Ioan Tatu

Acum 1 lună

Si eu o sa strâng semnaturi ca str Forjorilor sa devina pietonală deoarece nu gasesc loc de parcare iar traficul este infernal
Raspunde

Rodica B

Acum 1 lună

Lasati macar accesul taxiurilor pana la bariera de la Imp. Romanilor. De pe Balcescu nu ai efectiv unde sa comanzi un taxi daca ai o persoana in varsta sau cu probleme de deplasare!
Raspunde

Ioan Giurgiu

Acum 1 lună

Propun înființarea unei asociații a propietarilor din zona centrala care avem probleme în a veni acasă și a ne parca mașinile în apropierea casei. Altfel, în legătură cu petiția ,presimt că o să facă strada pietonală,iar cei care pot parca în curte bine,ceilalți...la Piață.Asa am primit eu răspuns. Luați și hotelul în considerare, fiindcă hotel făra parcare egal faliment. Cu mine sunteți 61 de familii !!!
Raspunde

Io Nut

Acum 1 lună

Sunt de acord cu transformarea in zona pietonala, cu conditia sa le fie interzisa stationarea/oprirea si proprietarilor. Aveti curti, garaje, folsoiti-le! Nu merge sa interzici accesul altor masini doar pentru ca tu sa ai loc de parcare!
Raspunde

Din centru Sibian

Acum 1 lună

Sau o sa puna petiția într-un sertar fără să dea răspuns așa cum au făcut și in alte cazuri similare. Aceasta fiind o practică uzuală a administrației mătușii Fodor.
Raspunde

Constantin Constantinescu

Acum 4 săptămâni

De cite ori vin acasă,mă uit la numărul de locuri libere din parcarea" Cazarma 90",și panoul de afișaj îmi arată în jur de 50 de locuri libere!!!. Strada Xenopol unde locuiesc, este plina de mașini , iar eu găsesc loc de parcare abia la Liceul O.Goga!!
Raspunde

Mc D

Acum 4 săptămâni

Toate strazile din zona centrala ar trebui interzise traficului -cu excepria locatarilor, acestia ar trebui sa plateasca o taxa pentru parcarea pe strada in cazul in care nu isi parcheaza masinile in curte... viteza trebuie restrictionata in toata zona centrala la 20km/h indiferent de latimea sau lungimea strazilor iar in zonele unde accesul si parcarea sunt permise fie percepute tarife pentru maxim 2 ore (5 lei/ora in zonele centrale)...incet, incet ne putem disciplina si economisi banii mergand pe jos...
Raspunde

Ioan Giurgiu

Acum 4 săptămâni

D-le Ioan Tatu: cu tot respectul meu! Dacă se face str. Forjorilor pietonală,adio parcare pentru locatari care nu au curte! Plus evenimente, muzică, și mașinile oficiale care au voie să parcheze, dar tu...nu. Cred că ai scris la,,hoha" dar, nu se știe niciodată; cînd vrei ,,binele" altuia,s-ar putea să se îminească! Eu ,sincer,nu vreau!
Raspunde

BON BON

Acum 4 săptămâni

Corect ar fi să se facă un recensământ al proprietarilor de maşini şi inventarierea/studierea situaţiilor de a le parca fiecare în curtea în care locuieşte. Apoi crearea acolo unde se poate de locuri dedicate fără taxă pentru locatarii posesori de maşini care nu-şi pot parca maşina în curte. Parcarea hotelului limitată pentru clienţii hotelului, cu panou la intrarea pe stradă, care să afişeze numărul locurilor disponibile. În rest acces pe stradă doar pentru locatari, maşinile salvării, pompierilor, poliţiei, a celor destinate aprovizionării hotelului şi eventual a taxiurilor la solicitări. Pentru eventualele firme care-şi au sediile pe str. Xenopol, accesul cu maşinile doar dacă închiriază locuri de parcare contra unei taxe pentru fiecare maşină, dar nu mai mult de 2 (două). Aşa cred eu că s-ar rezolva problema parcărilor pentru locatari, ca astfel să nu fie nevoiţi să parcheze la "90", pe str. Tribunei sau str. Mitropoliei, ori în alte locuri mai departe de casă. E doar o părere...
Raspunde

Ovidiu K.

Acum 4 săptămâni

Da trotuare care să le folosim nu să le ocolim din cauza mașinilor parcate pe ele pe când ?
Raspunde

Oigo Kukuruku

Acum 2 săptămâni

e mizeria de lege care zice ca e ok lasatul masinii pe trotuar daca se lasa un metru liber pt pietoni. numai ca daca vine un pieton sau, de multe ori, un sir de pietoni dintr-un sens, cei din sensul opus trebuie sa astepte dupa ei, ca nu au loc sa treaca unii pe langa altii, din cauza masinilor. sau ocolesc pe carosabil, ca sa fie siguri de distantarea fizico-sociala, no.
Raspunde

Adrian B.

Acum 2 săptămâni

Trebuie să existente o soluție , sunt locatar pe Xenopol saptamana asta am mai luat o amendă, platim abonamente de riveran si tot noi luam amenzi și parcarea de la cazarma 90 sta goală...
Raspunde

Oigo Kukuruku

Acum 2 săptămâni

vin toti saracii cu masini care insa nu au bani sa plateasca un tichet de parcare.
Raspunde

Alt Adrian

Acum 2 săptămâni

Atunci e simplu, nu mai plătiți abonament de riveran și parcați la cazarma 90! Dacă ar face fiecare "strada" petiție pentru interzicerea traficului doar pentru a avea loc de parcare în fata porții, unde ajungem?
Raspunde

Andrei Radu

Acum 2 săptămâni

Soluția e simpla, se lasă așa cum e și se dau amenzii mai departe. Eu am parcat și la 1km că nu găsesc loc de parcare, sunt 20 de locuri la un bloc de 80 de familii. Și culmea nu putem cere să facă zona pietonala, că se blochează orașul. Îți asumi zona sau te muți.
Raspunde

Hai Lasa

Acum 2 săptămâni

Daca toți care nu găsesc loc de parcare ar cere că străzile sa devină pietonale probabil in Sibiu nu ar mai avea voie mașini. Adriane abonamentul ăla e 15 lei, daca nu mă insel, sper că nu vrei sa ai loc asigurat pentru banii aia, eu am vrut să plătesc 300 pentru un loc și nu mi-au aprobat
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus