O sibiancă s-a trezit după aproape șapte ani de când deține o locuință în Sibiu că la aceeași adresă mai locuiește o persoană, care recent chiar și-a înnoit buletinul. Femeia nu a văzut-o niciodată pe această persoană, însă îi primește aproape zilnic corespondența, inclusiv citații și documente ANAF. Când s-a adresat primăriei Sibiu, ”angajații instituției au trimis-o la plimbare”.
Înainte de toate facem precizarea că din motive legale numele persoanei și adresa exactă nu pot fi făcute publice.
Doamna Petruța S. are 71 de ani și locuiește pe o stradă din zona Lupeni, aproape de Gara Sibiu. A cumpărat aici o locuință încă din 2014 și din prima zi a primit în căsuța poștală corespondența unei alte persoane. Inițial nu a acordat o prea mare importanță, până de curând când s-a trezit la ușă cu cineva de la ANAF care căuta un fost proprietar care încă figurează în acte la această adresă.
”Eu i-am spus că domnul respectiv nu mai stă de vreo șapte ani aici, iar dânsul mi-a replicat că nu este adevărat pentru că în urmă cu câteva luni și-a reînnoit buletinul la această adresă”, spune fiul doamnei S.. ”Când am aflat m-am dus la Primăria Veche și le-am spus ce am pățit. Un domn de acolo s-a uitat la acte și mi-a spus că la adresa indicată ar sta o familie întreagă, nu doar persoana în cauză. I-am întrebat cum e posibil așa ceva? Mi-au spus că legea le permite și că este totul legal, apoi m-au trimis la plimbare. Eu acum stau și mă întreb ce fac dacă îmi bate Poliția la ușă? Sau dacă mă trezesc noaptea cu mascații peste mine, că se pare că e perfect legal?!”, mai spune fiul doamnei.
Situația este cu atât mai absurdă cu cât membrii familiei doamnei S. au fost la Serviciul de Evidență a Persoanelor din cadrul Primăriei Sibiu cu toate documentele necesare să-și facă acte că locuiesc împreună cu bunica lor. Li s-a spus că nu se poate, în cazul lor, până nu vine bunica personal să-i preia în spațiu, nici măcar cu împuternicire. ”Mi se pare o totală lipsă de respect față de cetățean. Eu, care locuiesc aici, trebuie să vin cu mama de mână și un străin care nu mai stă aici de șapte ani sau de cine știe când poate face oricând vrea acte pe adresa noastră? În continuare vin plicuri, ceva informații legate de credite, informații ANAF... eu ce să fac? Le iau sau le arunc? Încalc legea dacă face ceva? M-am dus inclusiv la poștă și le-a zis că nu mai aducă. Degeaba...”, concluzionează fiul doamnei S..
Reporterul Turnul Sfatului a prezentat întreaga situație reprezentanților Primăriei Sibiu solicitându-le o lămurire a situației. În răspunsul scris oferit redacției Primăria Sibiu practic confirmă toate cere relatate, reafirmă că totul este legal și invită familia în cauză să mai treacă o dată pe la Serviciul de Evidență a Persoanelor de la ”Primăria Veche”.
Redăm mai jos răspunsul oficial al primăriei Sibiu:
”Serviciul de Evidență a Persoanelor au efectuat verificări în acest caz și vă transmitem următoarele informații pe care le puteți utiliza în redactarea materialului de presă cu respectarea prevederilor în vigoare privind protecția datelor cu caracter personal:
Pe adresa indicată au domiciliul:
O familie extinsă formată din 5 membri (4 adulţi şi un copil sub 14 ani, rude cu petenta). În acest caz, persoanele au solicitat eliberarea actului de identitate, iar dovada adresei de domiciliu s-a făcut cu declaraţia scrisă a proprietarului, atestând primirea în spaţiu, însoţită de contractul de vânzare-cumpărare care atestă faptul că proprietarul a cumpărat imobilul în cauză. Precizăm că actele de identitate pentru aceste persoane au fost eliberate în anul 2015.
O persoană care și-a stabilit domiciliul la adresa menționată în anul 2009, fiind proprietarul imobilului la acel moment şi care, în anul 2020, a solicitat eliberarea unei cărţi de identitate provizorii pentru motivele ,,expirare şi lipsă dovada adresei de domiciliu”. Actul de identitate a fost emis cu respectarea prevederilor Hotărârii nr. 1.375 din 04.10.2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare unitară a dispozițiilor legale privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români, care permite înregistrarea domiciliului în acest caz pe ultima adresă de domiciliu dovedită cu documente, până când persoana în cauză va avea acte care să ateste o altă adresă de domiciliu.
Pentru detalii și lămuriri cu privire la situația particulară prezentată, cetățeanul care a formulat această sesizare este invitat să se prezinte la Serviciul de Evidență a Persoanelor de pe bulevardul Victoriei nr. 1-3”.
Birocrație.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Vizualizari: 14029
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
O sibianca
Acum 1 oră
Eu
Acum 1 oră
Kokos
Acum 1 oră
LOL
Acum 1 oră
Hermannstadt