Joi,
29.07.2021
Cer Senin
Acum
25°C

Primăria Sibiu: Începe realizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă al Sibiului pentru 2021-2030

Primăria Sibiu: Începe realizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă al Sibiului pentru 2021-2030

Îmbunătățirea mobilității urbane este o prioritate la nivel local, astfel că, în perioada următoare, Planul de Mobilitate Urbană Durabilă al Municipiului Sibiu realizat în 2017 va fi actualizat pentru a răspunde nevoilor actuale de deplasare. Actualizarea acestui plan se va realiza în cadrul proiectului “Strategie Inteligentă bazată pe Integrare și Urbanizare  SMART – SIBIU SMART”, finanțat din fonduri europene în cadrul Programului Operațional Capacitate Administrativă, prin care Primăria Sibiu va actualiza și Strategie de Dezvoltare Urbană a Sibiului.

„Începem să lucrăm la acest document pentru a putea stabili o strategie coerentă de dezvoltare. Am semnat contractul cu SC Foreign Investment Projects Consulting SRL București, având ca subcontractant firma olandeză MobyCon BV. Aceștia vor realiza în următoarele 6 luni studii în teren, consultări publice și vor concepe noul Plan de Mobilitate. Concret, căutăm soluții pentru îmbunătățirea mobilității locuitorilor, fie că este vorba despre transportul cu mașina, deplasarea pe jos, cu bicicleta sau cu transportul public. Este important de precizat că vom avea în vedere și îmbunătățirea legăturilor cu localitățile învecinate”, a declarat Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu

Conform contractului, consultantul are obligația ca, în realizarea acestui plan să pună accent pe analiza nevoilor reale ale comunității și, prin urmare, are obligația de a organiza consultări publice, atât cu factorii interesați, cât și cu cetățenii.

Primăria Sibiu a stabilit următorii parametri principali pentru actualizarea Planului de Mobilitate:

Pentru transportul public:

  • Creșterea atractivității și îmbunătățirea accesibilității și ușurinței utilizării transportului public
  • Îmbunătățirea disponibilității rutelor de transport public și a opririlor, astfel încât distanța maximă de mers până la o stație de transport public să fie rezonabilă și să fie înscrisă într-un maxim de 10-15 minute de mers, inclusiv sistemul informațional pentru pasagerii aflați atât în ​​stații, cât și în vehiculele de transport.
  • Analiza unor rute dedicate transportului public pentru a crește frecvența autobuzelor, mai ales la orele de vârf
  • Introducerea transportului feroviar periurban care să asigure o conectivitate mai rapidă cu zona industrială și analiza rutelor de transport public din punctul de vedere al conexiunii cu traseul viitorului tren periurban
  • Îmbunătățirea conexiunilor de transport public între stațiile de cale ferată, stațiile de autobuz și zone de interes public, cum ar fi zonele rezidențiale, turistice și de afaceri cu centrul orașului
  • Facilitarea utilizării transportului public pentru persoanele cu mobilitate redusă

Pentru utilizarea bicicletei:

  • Dezvoltarea rețelei dedicate bicicletelor
  • Creșterea nivelului de siguranță a căilor destinate bicicletelor

Pentru deplasarea pietonală:

  • Dezvoltarea zonelor pietonale prin crearea unei rețele integrate de rute pentru pietoni care să acopere întreg orașul, acordând o atenție deosebită rutelor spre / dinspre unități de învățământ, parcuri și puncte de interes turistice și culturale importante, centre de birouri, centre comerciale și instituții publice
  • Creșterea mobilității persoanelor cu dizabilități fizice prin crearea unei infrastructuri adaptate

Parcări:

  • Stabilirea unei politici complete pentru parcări care să includă, printre altele, sistemul Park & Ride, adică parcarea autovehiculului personal și continuarea călătoriei cu vehicule de transport public.

Pentru deplasarea cu autovehiculul:

  • Planificarea infrastructurii rutiere și crearea unei strategii coerente pentru gestionarea drumurilor
  • Stabilirea unei ierarhii rutiere, cu o rețea primară care să asigure fluența traficului, evitând zona centrală
  • Reducerea aglomerației pe principalele artere și pe arterele care fac legătura cu localitățile învecinate
  • Organizarea logisticii pentru a evita transportul de marfă în oraș, cu excepția livrărilor locale

Prima etapă pentru realizarea acestui Plan este analiza situației existente. Consultantul va culege datele relevante, va analiza diversele studii deja elaborate, va evalua în teren transportul public, pistele pentru biciclete, arterele rutiere și parcările și va intervieva cetățenii pentru a obține date despre nevoile de deplasare, rutele cele mai utilizate, etc.

La final, consultantul va preda municipalității un document actualizat care să arate pe de o parte problemele de mobilitate identificate, iar pe de altă parte soluțiile propuse pentru rezolvarea acestora, în termeni generali, pe termen mediu și lung.

Serviciul Comunicare, Relații Externe și Marketing

Primăria Municipiului Sibiu

Comentarii

9 comentarii

"Toate-s vechi si noua Toate"

Acum 6 luni

aceeasi ciorba reincalzita! prin 2016 s-au platit sute de mii de euro fix pe acelasi plan - doar anii din titlu erau altii, s-a pierdut vreme cu consultari publice si NU s-a facut NIMIC. Malurile cibinului sunt tot neamenajate, fantasticul drum de 7m latime peste campsor este neinceput, strapungerile suplimentare cu Cisnadie si Selimbar inexistente, prelungirea Ariesului prin fosta baza ITS este uitata, canalele denivelate de pe "pistele" de biciclete sunt tot mai adanci, etc etc etc
Raspunde

2 Cents

Acum 6 luni

Hartia suporta multe iar noi suportam mult prea multe de prea multi ani...
Raspunde

Der Konig

Acum 6 luni

Comunicatele goale și seci ale primăriei sunt ca o toxiinfecție alimentară. Deci, hai să vedem. Vorbim de un plan de mobilitate din 2017 care se dorește a fi actualizat. Suntem în 2021, ce s-a făcut din acest plan? Nimic. (eventual s-au achiziționat autobuze, ok). Se spune că ”începem să lucrăm (...) pentru a stabili o strategie coerentă de dezvoltare.” După mai bine de 6 ani, nu există o astfel de strategie? De ce nu ați făcut absolut nimic din iarna lui 2014? Perioada 2021-2030, deci nimic concret, termene de realizare asumate zero. Sunt niște principii absolut generale, luate copy de la alte primării, sunt convins. 6 luni de studii? Dar ce, trebuie să fii savant la Harvard ca să știi că nu trebuie să inventezi apa caldă? Îți spun eu gratis, e nevoie de străpungerea câmpului Turnișor-Ștrand (nu s-a făcut nimic, cu excepția lucrărilor la un pod de 3 m timp de 100 de ani, zici că e Golden Gate), construcția de parcări supra și/sau subterane (nu exista nimic in acest sens), gestionarea si taxarea parcarilor aiurea in zonele de case, unde exista curti si garaje, supraimpozitarea celei de-a 3-a masini, taxarea parcarilor pe domeniul public acolo unde exista parcari special amenajate, marirea si adaptarea frecventelor autobuzelor, constructia de piste de biciclete serioase, nu glumele ucigase de acum, emiterea de autorizatii de construire asa cum trebuie, cu conditia constructiei de parcari cu 1 loc pentru fiecare apartament (sau obligarea dezvoltatorilor la constructia de parcari subterane sub blocuri). Si mai ales, dar asta nu e rolul prostilor din primarie, educati noi toti sa mai mergem naibii si pe jos la cafea/spriț/meci/job. În V. Aaron, Ștrand, Hipodrom sunt locuri virane unde se pot face parcări subterane sau supraterane și deasupra terenuri de sport/joacă, vedeți Oradea și Cluj. Și de asemenea, vedeți cum comunică acele primării zilnic și săptămânal, ce au făcut, stadii lucrări, termene și ce urmează în următoarea săptămână și comparați cu fosilele arogante din primăria Sibiu. Mi-e silă de decăderea Sibiului începând cu minim anul 2014 încoace!
Raspunde

Gheorghe Ion

Acum 6 luni

"plan de mobilitate urbana", in timp ce ei vor sa faca centura sud cu o banda pe sens... INCOMPETENTILOR!
Raspunde

Mister 69

Acum 6 luni

DIN NOU??? Putei cauta in arhiva...cred ca faceti copy paste la "repotajele articole" de anii trecuti aceleasi povesti aceleasi rezultate.... Cine trebuie ia banii .....prostimea voteaza:)
Raspunde

Lulica Birtu

Acum 6 luni

Se pare ca *** a devenit scriitoare de povesti stintifico-fantastice ,care sint mai ceva ca cele pescaresti. O da intruna cu planuri marete,dar realitatea este exact invers,adica lucrari prost facute,lucrari incepite si neterminate si tot felul de improvizatii in oras.Pe hartie in schimb sintem cei mai buni din Europa,mai avem putin si vom devenii cei mai buni din lume.

Raspunde

Dani Ocna

Acum 6 luni

la alegerile din 2024 bunica sau strabunica phodor va prezenta acelasi plan al primariei fdgr-pnl
Raspunde

BON BON

Acum 5 luni

Parole, parole, parole...., iar fapte ZEROOOO! Dacă o vor mai vota sibienii pe bunica Fodor, şi-n 2030 vom auzi aceleaşi poveşti (vânătoreşti) despre "mobilitatea urbană şi modernizarea Sibiului"... Ha, ha, ha... Alte glume nu aveţi?
Raspunde

Andrei

Acum 5 luni

Mda..., tanti "orbul găinii" Fodor vorbește despre "rețele integrate de rute pentru pietoni", ceva venit din altă lume..., în timp ce pe sute de străzi secundare din oraș, au fost distruse la propriu, vechiile trotuare din vremea comunismului, când pietonii circulau în voie; distruse prin acceptarea invadării orașului cu automobile proprietate personală, parcate pe trotuare, parțial sau integral. Și ea vorbește de încurajarea pietonilor... Proștii o cred..., în timp ce mii de Sibieni, locuitori ai cartierelor Gușterița, Veteranilor, Lazaret, Reșița, Lupeni, nu au nici măcar un trotuar CONTINUU, pentru a se deplasa în centrul orașului, pe la unele din puținele pasaje de trecere peste calea ferată, adică pasajul Lupeni și str. Viitorului, unde nu există deloc trotuar, și nici nu a existat vreodată, la trecerea sub calea ferată; repet, mii de potențiali oameni ar trebui să se strecoare printr-un loc întunecat, neprietenos și periculos, pe aceeași suprafață de circulație cu a automobilelor. Și știți ceva? Vă zic un secret: duamna locuiește la câteva sute de metri de acel punct critic, pe unde a trecut de mii de ori ca cetățean sau ca primar, ignorând problema pe care ea însăși ar trebui să o observe, dar mulți văd, puțini pricep! Motiv suficient, pentru a o zbura din primărie înainte de expirarea celor 4 ani de mandat. Nu are nicio scuză pentru așa o descurajare a pietonilor, și defapt o încurajare a utilizării mașinii personale. Vă spun din proprie experiență.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus