11 constructori și asocieri de constructori au depus oferte pentru a proiecta și executa cea de-a doua secțiune a autostrăzii Sibiu – Pitești. Cu o lungime de aproximativ 31 de km, secțiunea respectivă are un termen de finalizare de peste cinci ani.
Din China, Turcia, Italia, Grecia, Spania și România sunt companiile de construcții care, individual ori în asociere, au depus o ofertă pentru proiectarea și execuția celor 31,33 de km de autostradă care trebuie construiți între Boița (județul Sibiu) și Cornetu (județul Vâlcea). Termenul limită de depunere a ofertelor a fost marți, 16 februarie.
”Prezenta procedură este de tipul «licitație restrânsă», iar din cei 11 candidați, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere va selecta un număr de minim cinci – maxim șase, care vor depune oferte tehnice și financiare în etapa a II-a a procedurii de achiziție publică. Comisia de Evaluare va analiza candidaturile în conformitate cu prevederile documentației de atribuire și cu legislația în vigoare în domeniul achizițiilor publice”, anunță reprezentanții CNAIR.
Lista ofertelor depuse
1. Asocierea Aktor s.a. - Rizzani de Eccher Spa (Grecia - Italia)
2. Astaldi Spa (Italia)
3. Asocierea China Communications Construction Company Ltd. – Drum Asfalt SRL - Dimex-2000 Company SRL (China – România – România)
4. Impresa Pizzarotti & CSPA (Italia)
5. Kolin Insaat Turizm Sanayi ve Ticaret Anonim Sirketi (Turcia)
6. Asocierea Makyol Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S. – Gülermak Ağir Sanayi Inşaat ve Taahhüt a.ş. - Yapi Merkezi Inşaat ve Sanayi a.ş. - Ozaltin Insaat Ticaret ve Sanayi a.s. - - (Turcia)
7. Asocierea Mapa Insaat ve Ticaret A.S. - Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A.S. (Turcia)
8. Asocierea Rec Uluslararasi Inşaat Yatirim Sanayi ve Ticaret Anonim Șirketi - Onur Taahhut Taşimacilik Inşaat Ticaret ve Sanayi a.ş. (Turcia)
9. Asocierea Sinohydro Corporation limited – Power Construction Corporation of China ltd – Powerchina Roadbridge Group co. Ltd – Ozgun Insaat Taahhut Sanayi ve Ticaret limited Sirketi (China - Turcia)
10. Asocierea Strabag SRL - Acciona Construccion SA (România - Spania)
11. Asocierea Tekfen Insaat ve Ticaret A.S. – Dogus Insaat ve Ticaret A.S. (Turcia)
Sursa: CNAIR
Contractul are o valoare estimată la 4,6 miliarde de lei, fără TVA, finanțarea urmând a fi asigurată din fonduri europene nerambursabile. Chiar dacă în cadrul procedurii nu vor fi depuse contestații, iar constructorii nu vor întâmpina probleme deosebite, prea repede nu se va circula pe respectiva porțiune de autostradă: prin 2027, cel mai devreme. ”Termenul de realizare prevăzut este de 18 luni proiectare și 50 de luni execuție, conform factorilor de evaluare din documentația de atribuire”, anunță reprezentanții CNAIR.
Un proiect ”variabil”
49 de poduri și viaducte, șapte tuneluri cu lungimi cuprinse între 250 m și 1590 m și un ecoduct în zona localității Lazaret sunt printre detaliile celor 31,33 de km de autostradă.
Viitoarea autostradă are o documentație care poate fi modificată în funcție de ofertant, astfel încât volumul de lucrări să fie mai mare. Tocmai de aceea, CNAIR a alocat un buget de 633,4 milioane de lei (15% din valoarea estimată a contractului) pentru presupusele noi servicii și lucrări care vor apărea.
Iar printre lucrările care pot apărea, enumerate de CNAIR în documentația de atribuire, sunt, de exemplu, cele de prelungire a lucrărilor de artă (poduri, pasaje, viaducte) astfel încât să fie înlocuite rambleele înalte (ramblee – acele lucrări din pământ, pietriș și piatră spartă prin care se ridică terenul la nivelul necesar construirii autostrăzii). Aproape 20 de poduri și viaducte pot fi prelungite, în opinia CNAIR, cu lungimi cuprinse între 20 și 140 de metri (lungime totală de 965 de metri), pentru a fi evitată construirea de ramblee.
În primăvara lui 2018, când CNAIR publica primul anunț de intenție referitor la tronsonul de autostradă în discuție, printre lucrările necesare erau enumerate nouă tuneluri cu o lungime totală de 4,95 km, 51 de lucrări de artă și alte structuri cu o lungime de 10,9 km și consolidări de versanți pe o lungime de aproximativ 14 km.
Din 122 de km, se lucrează la 13
”Autostrada Sibiu - Piteşti va avea o lungime de peste 122 de km, este împărțită în cinci loturi, va lega Centrul şi Vestul României de reţeaua europeană de autostrăzi, fiind o parte importantă a Coridorului 4 Paneuropean”, arată reprezentanții CNAIR.
Din cele cinci secțiuni ale autostrăzii Sibiu – Pitești, singura pe care se desfășoară lucrări este cea dintre Sibiu și Boița, cu o lungime de 13,17 km și un termen de finalizare stabilit pentru luna mai a anului 2023. Lucrările au un avans peste cel estimat prin grafic, astfel încât se estimează că circulația poate fi deschisă pe acest tronson din anul 2022.
În primăvara anului trecut, în mai, CNAIR a semnat contractul pentru proiectarea și execuția celor 30,35 de km din ”celălalt capăt” al autostrăzii, cel dintre Curtea de Argeș și Pitești (secțiunea cinci a autostrăzii). Cu o valoare de 356 de milioane de euro, contractul semnat cu italienii de la Astaldi este încă în faza de proiectare a lucrărilor, fază care are termen-limită luna mai a anului 2021. După recepția proiectului și emiterea ordinului de începere a lucrărilor cei de la Astaldi vor avea un termen de patru ani să finalizeze lucrările.
Pentru secțiunea 4 a autostrăzii, cea dintre Curtea de Argeș și Tigveni (9,68 km), licitația a fost lansată din vara anului 2019, cele 14 oferte depuse fiind încă în evaluare. CNAIR spera să finalizeze evaluarea ofertelor cel târziu în luna ianuarie a anului 2021.
Secțiunea 3 a autostrăzii, cuprinsă între Cornetu și Tigveni are o lungime de 37,4 km și o valoare estimată la peste 5,8 miliarde de lei, fără TVA. Licitația pentru atribuirea proiectării și execuției a trecut de prima etapă, cea a depunerii dosarelor de candidatură, acum acestea fiind în evaluare. Nu mai puțin de 21 de constructori și companii sunt interesați de acest tronson.
Foto principală: viaductul de la Tălmaciu al autostrăzii Sibiu - Boița. Sursa: captură din filmele realizate de Ioan Adrian Gică
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: sectiunea , pitesti , cornetu , boita , Sibiu , autostrada
Vizualizari: 13386
Ultimele comentarii
Acum 7 minute
HBomb
Acum 31 minute
@Pol-Pot
Acum 31 minute
Soso
Acum 38 minute
Bunu
Acum 41 minute
A