Vineri,
29.03.2024
Partial Noros
Acum
17°C

Mulți turci și chinezi: 11 oferte au fost depuse pentru cea de-a doua secțiune a autostrăzii Sibiu - Pitești

Mulți turci și chinezi: 11 oferte au fost depuse pentru cea de-a doua secțiune a autostrăzii Sibiu - Pitești

11 constructori și asocieri de constructori au depus oferte pentru a proiecta și executa cea de-a doua secțiune a autostrăzii Sibiu – Pitești. Cu o lungime de aproximativ 31 de km, secțiunea respectivă are un termen de finalizare de peste cinci ani.

Din China, Turcia, Italia, Grecia, Spania și România sunt companiile de construcții care, individual ori în asociere, au depus o ofertă pentru proiectarea și execuția celor 31,33 de km de autostradă care trebuie construiți între Boița (județul Sibiu) și Cornetu (județul Vâlcea). Termenul limită de depunere a ofertelor a fost marți, 16 februarie.

”Prezenta procedură este de tipul «licitație restrânsă», iar din cei 11 candidați, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere va selecta un număr de minim cinci – maxim șase, care vor depune oferte tehnice și financiare în etapa a II-a a procedurii de achiziție publică. Comisia de Evaluare va analiza candidaturile în conformitate cu prevederile documentației de atribuire și cu legislația în vigoare în domeniul achizițiilor publice”, anunță reprezentanții CNAIR.

Lista ofertelor depuse

1. Asocierea Aktor s.a. - Rizzani de Eccher Spa (Grecia - Italia)

2. Astaldi Spa (Italia)

3. Asocierea China Communications Construction Company Ltd. – Drum Asfalt SRL - Dimex-2000 Company SRL (China – România – România)

4. Impresa Pizzarotti & CSPA (Italia)

5. Kolin Insaat Turizm Sanayi ve Ticaret Anonim Sirketi (Turcia)

6. Asocierea Makyol Insaat Sanayi Turizm ve Ticaret A.S. – Gülermak Ağir Sanayi Inşaat ve Taahhüt a.ş. - Yapi Merkezi Inşaat ve Sanayi a.ş. - Ozaltin Insaat Ticaret ve Sanayi a.s. - - (Turcia)

7. Asocierea Mapa Insaat ve Ticaret A.S. - Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A.S. (Turcia)

8. Asocierea Rec Uluslararasi Inşaat Yatirim Sanayi ve Ticaret Anonim Șirketi - Onur Taahhut Taşimacilik Inşaat Ticaret ve Sanayi a.ş. (Turcia)

9. Asocierea Sinohydro Corporation limited – Power Construction Corporation of China ltd – Powerchina Roadbridge Group co. Ltd – Ozgun Insaat Taahhut Sanayi ve Ticaret limited Sirketi (China - Turcia)

10. Asocierea Strabag SRL - Acciona Construccion SA (România - Spania)

11. Asocierea Tekfen Insaat ve Ticaret A.S. – Dogus Insaat ve Ticaret A.S. (Turcia)

Sursa: CNAIR

Contractul are o valoare estimată la 4,6 miliarde de lei, fără TVA, finanțarea urmând a fi asigurată din fonduri europene nerambursabile. Chiar dacă în cadrul procedurii nu vor fi depuse contestații, iar constructorii nu vor întâmpina probleme deosebite, prea repede nu se va circula pe respectiva porțiune de autostradă: prin 2027, cel mai devreme. ”Termenul de realizare prevăzut este de 18 luni proiectare și 50 de luni execuție, conform factorilor de evaluare din documentația de atribuire”, anunță reprezentanții CNAIR.

Un proiect ”variabil”

49 de poduri și viaducte, șapte tuneluri cu lungimi cuprinse între 250 m și 1590 m și un ecoduct în zona localității Lazaret sunt printre detaliile celor 31,33 de km de autostradă.

Viitoarea autostradă are o documentație care poate fi modificată în funcție de ofertant, astfel încât volumul de lucrări să fie mai mare. Tocmai de aceea, CNAIR a alocat un buget de 633,4 milioane de lei (15% din valoarea estimată a contractului) pentru presupusele noi servicii și lucrări care vor apărea.

Iar printre lucrările care pot apărea, enumerate de CNAIR în documentația de atribuire, sunt, de exemplu, cele de prelungire a lucrărilor de artă (poduri, pasaje, viaducte) astfel încât să fie înlocuite rambleele înalte (ramblee – acele lucrări din pământ, pietriș și piatră spartă prin care se ridică terenul la nivelul necesar construirii autostrăzii). Aproape 20 de poduri și viaducte pot fi prelungite, în opinia CNAIR, cu lungimi cuprinse între 20 și 140 de metri (lungime totală de 965 de metri), pentru a fi evitată construirea de ramblee.

În primăvara lui 2018, când CNAIR publica primul anunț de intenție referitor la tronsonul de autostradă în discuție, printre lucrările necesare erau enumerate nouă tuneluri cu o lungime totală de 4,95 km, 51 de lucrări de artă și alte structuri cu o lungime de 10,9 km și consolidări de versanți pe o lungime de aproximativ 14 km.

Din 122 de km, se lucrează la 13

”Autostrada Sibiu - Piteşti va avea o lungime de peste 122 de km, este împărțită în cinci loturi, va lega Centrul şi Vestul României de reţeaua europeană de autostrăzi, fiind o parte importantă a Coridorului 4 Paneuropean”, arată reprezentanții CNAIR.

Din cele cinci secțiuni ale autostrăzii Sibiu – Pitești, singura pe care se desfășoară lucrări este cea dintre Sibiu și Boița, cu o lungime de 13,17 km și un termen de finalizare stabilit pentru luna mai a anului 2023. Lucrările au un avans peste cel estimat prin grafic, astfel încât se estimează că circulația poate fi deschisă pe acest tronson din anul 2022.

În primăvara anului trecut, în mai, CNAIR a semnat contractul pentru proiectarea și execuția celor 30,35 de km din ”celălalt capăt” al autostrăzii, cel dintre Curtea de Argeș și Pitești (secțiunea cinci a autostrăzii). Cu o valoare de 356 de milioane de euro, contractul semnat cu italienii de la Astaldi este încă în faza de proiectare a lucrărilor, fază care are termen-limită luna mai a anului 2021. După recepția proiectului și emiterea ordinului de începere a lucrărilor cei de la Astaldi vor avea un termen de patru ani să finalizeze lucrările.

Pentru secțiunea 4 a autostrăzii, cea dintre Curtea de Argeș și Tigveni (9,68 km), licitația a fost lansată din vara anului 2019, cele 14 oferte depuse fiind încă în evaluare. CNAIR spera să finalizeze evaluarea ofertelor cel târziu în luna ianuarie a anului 2021.

Secțiunea 3 a autostrăzii, cuprinsă între Cornetu și Tigveni are o lungime de 37,4 km și o valoare estimată la peste 5,8 miliarde de lei, fără TVA. Licitația pentru atribuirea proiectării și execuției a trecut de prima etapă, cea a depunerii dosarelor de candidatură, acum acestea fiind în evaluare. Nu mai puțin de 21 de constructori și companii sunt interesați de acest tronson.

 

Foto principală: viaductul de la Tălmaciu al autostrăzii Sibiu - Boița. Sursa: captură din filmele realizate de Ioan Adrian Gică

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

11 comentarii

McD

Acum 3 ani

...poate 2037 cu atatea oferte...tentante
Raspunde

Ion Iolanescu

Acum 3 ani

Daca nu castiga chinezii si turcii o sa casige firmele "serioase" din vest, Aktor sau Astaldi. Astia au mai facut sau inca fac autostrazi in tara asta, autostrazi "de calitate" si le mai fac si in intervalul de timp agreat in contract.
Raspunde

Ady 2000

Acum 3 ani

Serbia are autostrazi, fara sa fie in nici un UE... la noi, snapanii cu ten masliniu de "la capitala", fura toti banii, de 30 de ani, au vandut tot, iar acum continua sa minta ca fac o amarata de sosea, ce trebuia sa fie gata acum 20 de ani. Atata vreme cat primim ordine de la Bucuresti, asa va fi.... cata vreme suntem "provincie" a unor oameni de nimic...asta e purul adevar.
Raspunde

Bucurestean din tata-n fiu

Acum 3 ani

Băi Adișor, fără noi și acum ați fi locuit în cocioabe și vă asupreau sașii și ungurii pe care îi votați!
Raspunde

Gheorghe ion

Acum 3 ani

Prefer de 1000 de ori sa ma asupreasca sasii si ungurii, decat romanii verzi ca ponta, dragnea, ludovic si ailalti ;). Dar n.avem noi norocul asta...
Raspunde

Ady 4500

Acum 3 ani

Fara voi probabil eram unguri si daca e sa fac o comparatie intre Bucuresti si Budapesta, nu stiu zau de ce as alege Bucuresti. Si in ziua de azi, ungurii au conducere mai buna, nu se inchina la sorosisti si nu accepta mizeria.....voi, bucurestenii vai de capul vostru n-aveti nici un fel de coloana vertebrala, sunteti personajele de cea mai proasta calitate iar orasul ala arata jalnic... in 2021 inghetati in casa, ca nu va pune "statul" centrala termica sau nu va repara incalzirea. O adunatura de functionari semianalfabeti cu fite, care v-ati vinde si ati vinde orice si pe oricine, pentru un bob de mazare... minte scurta. Ardealul l-ati pierdut, in ultimii 30 de ani, daca nu v-ati prins, inca. Incet incet, o ia pe alt drum, scarbit de "conducerea" de la sud.... n-as miza prea mult nici pe Moldova, ca le-o cam ajuns si la aia.
Raspunde

Marian Radu

Acum 3 ani

Cred ca si chinezii sunt o solutie buna... S-ar putea incerca un tronson si cu ei. Cu americanii si italienii suntem foarte lamuriti.
Raspunde

Turbanizare Reloaded

Acum 3 ani

De ce ne miram ca sunt multi turci ?!....doar Bucuresti a fost intemeiat de turci, dupa ce au mutat capitala de la Targoviste, ca sa fie mai usor cotropita. Cam cum au mutat si romanii capitala, de la Sarmizegetusa Regia la Ulpia Traiana, tot din acelasi motiv. Bucurestiul intotdeauna a fost dominion turcesc...exceptii au fost doar in anii comunismului si in perioada interbelica, atunci cand romanii turciti au inceput sa se reorienteze spre francofonie, ca se prabusise imperiul. Acum, in libertate, bucurestenii doar se intorc la origini...atata tot, nimic neasteptat. Pai n-o vrut Ponta sa grabeasca procesul, prin constructia unei moschei mastodont, in "capitala" ?...despre ce vorbim..
Raspunde

Gheorghe ion

Acum 3 ani

Aktor si pizzaroti inca au tupeu sa depuna oferte? Nu au fost in stare sa faca 20km in campie plana, i.au facut in 10 ani. Cum isi inchipuie ei ca pot face 30 de km in munte in 5 ani? Nu exista o lege, ceva care sa le interzica firmelor neserioase și sa depuna oferte? Suntem de circul planetei. Cred ca nici in Africa nu e posibila atata prostie
Raspunde

Alex

Acum 3 ani

Ministrul Drulă zicea ca cei din afara UE nu au voie sa construiască cu fonduri europene. Deci turcii și chinezii afară. Apoi mai scoatem pe Pizzarotti și Aktor care lucrează de aproape 10 ani la Sebeș Turda, mai scoatem și pe spaniolii de la Acciona care nu sunt în stare să termine forajele de pe A8 pentru SF, mai eliminam și pe Astaldi care construiește deja lotul 5 Pitești- Curtea de Argeș . Să vedem cu cine rămânem? Ups, nu mai a rămas nimeni!
Raspunde

Sebustein

Acum 3 ani

Strabag!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus