Vineri,
27.01.2023
Ceata
Acum
-0°C

Prietenii Mocăniței, întâlnire cu ministrul Transporturilor: ”Am fost uimiți de interesul sincer, abordarea eficientă și deschidere”

Prietenii Mocăniței, întâlnire cu ministrul Transporturilor: ”Am fost uimiți de interesul sincer, abordarea eficientă și deschidere”

Reprezentanții Asociației Prietenii Mocăniței din Sibiu au participat săptămâna aceasta la o întâlnire cu ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, viceprim-ministrul Dan Barna și conducerea CFR, printre mulți alții, scopul discuțiilor fiind de a găsi soluții concrete la blocajele cu care se confruntă susținătorii Mocăniței Sibiu-Agnita.

”Am fost uimiți de interesul sincer, abordarea eficientă și deschiderea de care au dat dovadă conducerea ministerială și cei prezenți, în ora alocată mocăniței sibiene identificându-se soluțiile legale pentru depășirea majorității obstacolelor și atribuindu-se sarcini clare structurilor subordonate. Cel mai important pas către deblocarea proiectului Mocăniței este transferul tuturor activelor sale, împreună cu terenul, către Consiliul Județean Sibiu, care are atât interesul cât și baza legală pentru a duce la bun sfârșit acest proiect atât de necesar Văii Hârtibaciului”, spune Mihai Blotor, liderul asociației, într-o postare publică.

Contactat de reporterul Turnul Sfatului, Mihai Blotor a mai explicat că, spre deosebire de alte întâlniri similare cu miniștri din trecut, de data aceasta a și fost contactat, la scurt timp după discuții, de diferiți oficiali din linia a doua, care au solicitat documente suplimentare în vederea depășirii impasurilor.

”De acum înainte sunt mai mulți pași care trebuie făcuți. Fiecare structură din ministerul Transporturilor va trebui să se ocupe de ceea ce-i revine, spre exemplu Direcția de Transport Feroviar a primit sarcina să scrie hotărârea de guvern pentru transferul liniilor la Consiliul Județean Sibiu. O altă structură din MT a primit sarcina să identifice locomotivele și să pregătească transferul, ori vânzarea către Consiliul Județean, depinde ce formă se va stabili. Fiecare ramură are o anumită sarcină concretă, sunt progrese vizibile. Am văzut că ministrul Drulă chiar este organizat, bine intenționat și eficient”, a declarat Mihai Blotor pentru Turnul Sfatului.

Redăm mai jos poziția Asociației Prietenii Mocăniței, în urma discuțiilor de la București:

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

4 comentarii

Paul

Acum 1 an

Sper sa apuc sa ma plimb cu mocanita pana ies la pensie, sau pana mor. Nu o spun cu repros, doar ca sper ca ministrul si subordonatii lui sa se miste cum trebuie, apoi Consiliul Judetean, etc. Bravo voua pentru initiativa, si, cand va fi cazul, cred ca ma bag si ca voluntar!
Raspunde

Apolitic

Acum 1 an

Poti si acuma sa te plimbi cu mocanita . Ia trenul Sibiu-Medias si vei avea aprox. aceeasi experienta. Viteza mica (45 KM/h) , zgalteieli, peisaje frumoase, fauna salbatica animala si umana. Singura diferenta e ca nu vei inhala fum de carbune ci de motorina.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Defetist.

Acum 1 an

Cate sute de milioane de euro credeti ca va costa reabilitarea mocanitei? Cum veti impaca locomotivele pe aburi sau diesel cu protectia mediului?(va ganditi la electrificare?) Cate milioane de turisti vor fi necesari pentru recuperarea investitiei?
Raspunde

Ceferist

Acum 1 an

Tu ai citit articolul sau vorbeșți din ? Pentru ce ai nevoie să recuperezi investiția? S-a făcut din banii tăi sau din bani publici? Prietenii Mocaniței finanează totul din donații și în perspectivă din fonduri europene. Ce se cere Ministerului Transorturilor nu e să dea bani, ci să transfere liniile vechi, pe care le-a lăsat în paragină de 50 ani. Să dea și locomotive și vagoane care stau și ruginesc pe undeva prin țară. Iar Consiliul Județean are în sarcină dezvoltarea turistică a județului, ar putea da o mână de ajutor măcar pentru renovarea a două-trei gări uitate pe traseu.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus