Joi,
18.04.2024
Innorat
Acum
8°C

46 de locuitori din cartierul Arhitecților se împotrivesc exproprierilor. Lărgirea drumului, amânată a patra oară

46 de locuitori din cartierul Arhitecților se împotrivesc exproprierilor. Lărgirea drumului, amânată a patra oară

Din cauza că 46 de locuitori din cartierul Arhitecților au refuzat să predea amplasamentele pentru culoarul de expropriere, reprezentanții Consiliului Județean Sibiu spun că sunt nevoiți să prelungească pentru a patra oară termenul de finalizare a lărgirii drumului pe care se încolonează zilnic mii de mașini.

Lărgirea DJ 106C la trei benzi pe o porțiune de aproximativ trei kilometri, unul din cele mai costisitoare proiecte ale Consiliului Județean Sibiu (contractul are o valoare de 18 milioane de lei, cu tot cu TVA), a ajuns să contabilizeze întârzieri de doi ani. Potrivit planurilor inițiale, lărgirea la trei benzi a drumului din dreptul cartierului Arhitecților era programată pentru finele lui 2020. După patru runde de amânări, s-a ajuns la 2022.

”Termenul de finalizare a lucrărilor a fost prelungit, prin act adițional, până la data de 23 martie 2022, din cauza situațiilor întâmpinate în procesul de predare a amplasamentelor din culoarul de expropriere aprobat prin Dispoziția Președintelui Consiliului Județean Sibiu nr. 177/24.06.2021 privind exproprierea imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere aferent lucrării de utilitate publică «Modernizare DJ 106C Sibiu - Cisnădie, tronson cuprins între km 1+176 - km 4+350, în vederea asigurării fluidizării circulației în zonă și relocare utilități»”, răspund reprezentanții Consiliului Județean Sibiu, la solicitarea Turnul Sfatului.

Vor să aibă unde parca. Sau nu vor autobuz la poartă

”Situațiile întâmpinate” la care fac referire reprezentanții CJ Sibiu implică 46 de locuitori ai cartierului Arhitecților. 45 dintre aceștia locuiesc chiar la limita cu municipiul Sibiu și sunt nemulțumiți de faptul că exproprierile necesare lărgirii drumului le reduc din locurile de parcare. ”Refuzul privind eliberarea amplasamentelor a fost transmis prin notificări de către 45 de locatari din zona străzii Liviu Ciulei (la ieșire din Sibiu, pe partea stângă, blocurile nr. 1 și nr. 2)  și de un proprietar de teren aflat pe partea dreaptă a drumului județean, km 2+360, unde proiectul prevede amenajarea unei stații de autobuz”, descriu reprezentanții CJ Sibiu, în răspunsul transmis Turnul Sfatului.

Exproprierile pentru lărgirea drumului ar duce la dispariția unor locuri de parcare. Situație cu care locuitorii nu sunt de acord. Sursa foto: Google Street View

În această situație, autoritățile au demarat noi proceduri. Care durează și costă. ”Menționăm că refuzul predării amplasamentelor a condus la întârzierea lucrărilor de relocare a utilităților pe aceste tronsoane, fapt pentru care, Consiliul Județean Sibiu a apelat la un executor judecătoresc pentru somarea celor care nu eliberează terenul, cu respectarea prevederilor legale în vigoare”.

Iar pentru cei ale căror locuri de parcare vor fi afectate, CJ Sibiu spune că există soluții. ”Consiliului Județean Sibiu, pentru a veni în sprijinul cetățenilor afectați, prin intermediul proiectanților de specialitate, a pregătit un plan de  reamenajare a zonelor de parcare pentru cele două blocuri, conform autorizațiilor de construire, a reglementărilor urbanistice din zonă și a actelor administrative aprobate de către Primăria Orașului Cisnădie, respectiv pentru blocul nr.  1, 30 de locuri de parcare, iar pentru blocul nr. 2, relocarea a 21 de locuri de parcare în zona limitrofă drumului județean”, transmit reprezentanții CJ Sibiu.

Cu repetiție

Nu este pentru prima dată când reprezentanții CJ Sibiu se confruntă cu opoziția locuitorilor cartierului Arhitecților în fața exproprierilor. În primăvara acestui an, coridorul de expropriere aprobat la începutul anului a fost redus cu aproximativ 1.000 de mp (împărțiți între 15 proprietari). ”Din cauza numeroaselor reclamații din partea proprietarilor de terenuri, s-a decis reducerea culoarului de expropriere prin renunțarea racordării străzilor laterale care intersectează drumul județean DJ106C. Astfel, numărul proprietarilor afectați de exproprieri s-a redus considerabil, iar străzile, fiind de categorie inferioară drumurilor județene, vor fi racordate la drum de către Primăria Orașului Cisnădie”, explicau în aprilie reprezentanții CJ Sibiu.

Lucrările au ajuns la jumătate

Contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor de lărgire a DJ 106C la trei benzi de circulație, precum și demolarea și reconstruirea unui pod cu patru benzi peste Seviș a fost semnat în luna martie 2020 cu austriecii de la Strabag. Din cauza restricțiilor severe impuse la izbucnirea pandemiei de Covid-19, termenul de finalizare a proiectului a fost prelungit, astfel fiind ”împins” și termenul de finalizare, care era inițial de cinci luni.

Din cauza avizelor care au mai trebuit obținute suplimentar față de planurile inițiale, dar și a corelării proiectului cu cel de lărgire a Căii Cisnădiei din Sibiu, termenul a fost amânat până în august 2021.

În decembrie anul trecut, Consiliul Județean Sibiu anunța semnarea unui nou act adițional, de prelungire a termenelor până în septembrie 2021. ”Termenul contractual după ultimul act adițional este septembrie 2021, motivat de aprobarea sensului giratoriu de la km 1+340 (Kaufland) și demersurile administrative privind culoarul de expropriere. În prezent nu avem motive care să conducă la depășirea ultimului termen de finalizare stabilit (septembrie 2021)”, declarau reprezentanții CJ Sibiu în luna decembrie 2020.

Trei luni mai târziu, însă, noul termen de finalizare a lucrărilor era din nou amânat, până în noiembrie 2021. Pentru ca, acum, să fie prelungit până în martie 2022.

În prezent, potrivit reprezentanților CJ Sibiu, șantierul a ajuns la jumătate. ”Stadiul fizic al lucrărilor executate la 31 iulie 2021 este de 50%, până la această dată fiind decontate cca 40% din valoarea totală a contractului, conform situațiilor de lucrări  prezentate de constructor și verificate de asistența tehnică- diriginții de șantier”, răspund reprezentanții CJ Sibiu pentru Turnul Sfatului.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

20 comentarii

Trecator pe drum ingust si dupa largire!

Acum 2 ani

Nu stau acolo dar trec des in in zona aceea. Si eu stau in coloana la fel ca ceilalti dar nu mi se pare corect ca o modificare de drum sa se faca atat de aproape de un spatiu de locuit! E vorba de periclitarea confortului fiecaruia ce-si cumpara o locuinta oriunde! Sariti si spuneti ce au cautat de au cumparat acolo, ganditi-va ca aceeasi oameni care au gandit largirea asta de drum pot oricand sa se apropie si de casele/blocurile dumneavoastra oriunde pe teritoriul Sibiului. Ei zic ca fac pentru binele oamenilor din zona aceste modificari dar daca te uiti unde sunt proiectate acele sensuri giratorii vei vedea ca sunt puse fix in dreptul unor viitoare proiecte de "Dezvoltare imobiliara". Sunt cu dedicatie!
Raspunde

Eu

Acum 2 ani

Cei care au aprobat construirea cartierelor la limita municipiului si i au dat numele Arhitecților sunt cel putin nulități daca nu chiar infractori .Aceste persoane au distrus Sibiul...la urbanism sunt niste persoane care nu au nimic cu Sibiul .Uitati va la la hidosenia blocurilor cu negru si gri..Cum sa dai astfel de autorizatii fara sa ai in vedere ca legea cere respect pentdu specificul zonei...Cum sa nu ai in vedre lipsa drumurilor care sa preia traficul agravat de construirea acestor cartiere..Numai o minte de infractor poate admite că locatarii din acest vartier platec impozitele si taxele la Cisnadie si ca pot sufoca locatarii din Sibiu cate plătesc impozite si taxe pentru a suporta o mai mare poluare a aerului........Halooo madam Fodor...nu cumva ai stil de distrugător? .Referendum si jos cu tine si cu " magnifica" Urdea care a adus la Urbanism niste 00...Sfat gratuit : Fa o excursie in Blaj împreună cu mediocritatile de la Urbanism ...veti vedea profesionism si frumusețe...Dupa aceea asteptam demisiile voastre...spre binefacerea SIBIULUI
Raspunde

Ombl

Acum 2 ani

Blaj e non argument, prin mijlocul orasului trece ditamai zidul de beton...
Raspunde

Rd

Acum 2 ani

Esti constient ca nu Fodor are treaba cu Arhitectilor nu? (clar ca nu are ce sa impuna, ce sa mai vorbim de colaborare cand s-au caracterizat prin epitete in presa impreuna cu Huja) Arhitectilor este opera matrapazlacurilor primarului camatar Huja si a raposatului sef urbanist Virgil Ispas manati de lacomie. (si desigur a investitorilor imobiliari care au incercat sa obtina cati mai multi eur profit per mp de teren, adica blocuri) La momentul asta e tardiv sa tot repeti placa aia stricata cu locuitorii Cisnadiei care le fac viata grea sibienilor. Daca s-or stabili vreodata vinovatii, sa fie judecati-sanctionati, dar acum trebuie gasite solutii.
Raspunde

EU

Acum 2 ani

Cartierul Arhitectilor apartine de orasul Cisnadie. Cartierul a fost proiectat prin PUZ- avizat de Consiliul Judetean Sibiu- si aprobat de Consiliul Local Cisnadie, ca zona rezidentiala cu locuinte individuale , unitati de invatamant,spatii verzi,locuri de joaca pentru copii, obiective de utilitate publica. Serviciul urbanism din Primaria Cisnadie si Consliliul Local Cisnadie sunt raspunzatori pentru cosmarul urbanistic din cartier. Primarul Municipiuui Sibiu , in mod public a afirmat ca Cisnadia s-a “dezvoltat ca -n Vestul salbatic” “nu și-au făcut niciun fel de infrastructură – nici socială, nici educațională de niciun fel” “Primarul Astrid Fodor spune că primarii localităților limitrofe Sibiului trebuie să înceapă să respecte reguli urbanistice corecte, pentru a opri dezvoltarea haotică a unor noi ansambluri rezidențiale. Dezvoltări care influențează negativ și Sibiul, inclusiv în ceea ce privește traficul.” ( Turnul sfatului – 09.12.2016). Grav este faptul ca si de la acea data si pana in prezent,s-au emis in continuare autorizatii de construire pentru blocuri, chiar si intre case unifamiliale iar Consiliul Local Cisnadie a aprobat pe banda rulanta PUZ-uri, in continuarea cartierului, ceea ce va duce in urmatorii 2-3 ani ca si cele 3 benzi de circulatie ale DJ 106 C sa fie insuficiente. Primaria Cisnadie are Plan de mobilitate intocmit?Il poate face public? Institutiile statului ar trebui sa se autosesizeze pentru tot ceea ce s-a intamplat in acest cartier.
Raspunde

Capitanul

Acum 2 ani

zona respectiva tine de Cisnadie. cum ar venii, baietii din cisnadie de destepti ce sunt se strang singuri de gat si tipa la bunica din sibiu ca se sufoca. pai voi ati dat aprobari pt constructii acolo.. cartierul ala e o manea autentică
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Cozma

Acum 2 ani

Traian, cred ca asta ii cel m-ai nepotrivit titlu pe care l-ai acordat unui articol. Fi cu băgare de seama ca in Sibiu exista persoane care știu cum sa "spaguiasca" mass media astfel încât ele sa fie victime. Tu câți bani ai luat pe acest articol ? Ca sa facem o cheta si sa expunem si celalalt punct de vedere!

Raspunde

Sibian

Acum 2 ani

Asa pe scurt, trec mereu prin zona aceasta. Intelegem ca S-AU GASIT VINOVATII, pentru intarzierea finalizarii executiei , adica cei 46 de proprietarii care nu vor sa cedeze terenul . 1.Pentru cei care nu stiu, un proiect tehnic este finalizat , aprobat si dat in executie DOAR dupa obtinerea ceritificatului de urbanism, a avizelor / acordurilor solicitate prin acesta si a autorizatiei de construire.Nu lansezi in executie ceva ce nu poti finaliza.Toate eforturile pentru avize si acorduri(inclusiv de la proprietari) se obtin inainte de lansarea in executie a unei investitii. 2.Despre dreptul la proprietate stiu domnii care au emis autorizatia de construire ? Oamenii acestia sunt "vinovati ca locuiesc acolo" si ca nu cedeaza pe 2 lei terenul statului, care oricum nu face mai nimic pentru ei. Consilul Judetean trebuia sa gaseasca alternativa pentru ca oamenii acestia, astfel incat ei sa fie de acord sa cedeze aceste terenuri,.O despagubire financiara realista cu pretul pe mp, pentru cine accepta despagubirea sau cel mai corect locuri de parcare intr-un punct cat mai apropiat apropiat (exemplu peste drum DJ ar fi fost o varianta).Preferam sa vedem acareturile acelea , pe langa statia de transformare, tot felul de gadini incipuite si imprejmuite mai rau decat la tara, in buza Sibiului.Parcari nu se pot realiza in marginea statiei de transformare sau sub linii, dar gradini improvizate, da.Pe acestea nu le vede nimeni de ani buni. Amatorism sau incompetenta ! Se pot face pe DJ, 5 benzi pe sens spre Sibiu, dar atata timp cat nu se iese spre Selimbar cu 2 variante, va fi aceiasi aglomeratie si aceiasi viteza de deplasare pe DJ. Trist ca nu se pot aseza la o masa 2 primarii si un Consiliu Judetean de aceiasi culoare politica , ca sa rezolve problema traficului din zona. Sunt bune impozitele si taxele de la oamenii acestia ! Fiecare poate sa traga o concluzie care sunt vinovatii intarzierii executiei acestei lucrari !
Raspunde

Sorin N

Acum 2 ani

Din pacate, va trebui sa ne asteptam la aceleasi probleme si pe drumul Hotilor (Calea Surii Mici). De ce s-a dat voie sa se cobstruiasca blocuri pana in marginea strazii existente si nu s-a prevazut de la inceput mentinerea terenului aferent unei viitoare largiri? Nasol. Apropos, urmeaza sa se construiasca acolo viitorul Spital Judetean. Probabil accesul pt urgente e prevazut numai cu elicopterul pt ca altfel o sa moara pacientii in salvare pana apuca sa treaca podul peste calea ferata...
Raspunde

Raducan

Acum 2 ani

Nu mai aruncati vina pe locatari pentru ca ei sunt prinsi la mijloc intre consiliul judetean si primaria Cisnadie. Traiane, daca imi permiti sa-ti dau un sfat, ia legatura cu acei locatari si scrie si punctul lor de vedere, asta daca vrei sa scrii un articol bine echilibrat.
Raspunde

.

Acum 2 ani

Dupa ce au cumparat cu buna stiinta apartamente cu balconul aproape in drum, dupa ce isi pierd ani din viata stand in coloana chiar in fata casei, cei 46 se opun pentru ca nu vor sa-si parcheze masina in alt loc
Raspunde

Cata2

Acum 2 ani

Si bine fac, daca 'aproape in drum' se transforma in 'balconul direct in drum' fara ca ei sa poata face nimic. Unde e acel alt loc ? Trebuie sa traverseze cele 3 benzi, fara sa aiba o trecere de pietoni ? Cand au cumparat apartamentele au primit si un loc de parcare privat fiecare dintre ei, de ce sa accepte acum sa il piarda ?
Raspunde

Cata

Acum 2 ani

Doar in Romania si cred ca in cele mai sarace tari din lumea asta se poate ca interesul personal sa primeze in fata interesului comunitar. Si asta nu se va schimba prin lege pentru ca sunt multi "smecheri" care au terenuri sau cumpara terenuri pe unde urmeaza sa treaca drumuri sau cai ferate si prin permisiunea asta de a refuza expropierea cresc pretul. In orice tara civilizata, interesul comun primeaza si nu te poti opune expropierii nici in instanta. Dar nah, de aia altii se dezvolta si noi stam pe loc, sa faca smecherii bani.
Raspunde

Cata2

Acum 2 ani

Daca te uiti cu atentie la poza vezi ca oamenii si-au cumparat apartamente intr-un bloc care are parcari in fata, pe un teren privat care este tot al lor, in nici un caz nu se pune problema ca si-au cumparat teren 'pe unde urmeaza sa treaca drumuri'. Nu stiu care va fi solutia oferita dar tind sa le dau dreptate deocamdata locatarilor.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Locuinte sociale, dormitoare !

Acum 2 ani

Cartierul ala, e mult spus cartier, ghetoul Arhitectilor, trebuie ras de pe suprafata pamantului si toti prapaditii parveniti in sibiu, trimisi de unde au venit! Astia alaturi de multinationalele aciuate la sibiu, sunt autorii distrugerii orasului! Jegosilor, plecati acasa !!! Mafia imobiliara
Raspunde

Alzara 1918

Acum 2 ani

Ce a început prost continuă și mai prost și se termină catastrofal : zonele construite periurban Sibiului ; toate ! Păcatul originar este lipsa extinderii intravilanului Sibiu cu teritoriile adiacente și lipsa instituirii Zonei Metropolitane - singurele situații care permiteau elaborarea unui proiect urbanistic RAȚIONAL anterior anului 2000 ! Acum rațional mai apare doar “ extrateritorializarea stației de transformare din Cireșica dincolo de Seviș cu recuperarea terenului aferent liniei de înaltă tensiune ; pentru asta trebuie interes și hărnicie administrativă .
Raspunde

Locuitor

Acum 2 ani

Ce se intampla cu apele pluviale? Rigolele de pe marginea drumului au fost desfiintate. In "Modernizarea" actuala nu este prevazuta si nici nu se realizeaza colectarea apelor de pe drumurile/campul lateral . Canalul actual este dimensionat astfel incat sa capteze doar apa de pe carosabil(conform proiectului)! Ce se intampla cu apa din vechiile rigole? Unde se va mai scurge dupa ce au fost desfiintate ?
Raspunde

Max rasinareanul

Acum 2 ani

1. Sa se dezvolte, dar sa plateasca pretul corect, adica cel putin 100 de euro metrul patrat. 2. Orasul trebuia sa se dezvolte undeva si adevarul este ca cea mai frumoasa zona e in sudul judetului. 3. E chiar asa o problema ca iti trec masinile pe la geam ? Ok, nu e confortabil, dar ce sa mai zica cei de pe Maramuresului, de ex. Poti sa alegi sa nu cumperi in primul rand la sosea. 4. Privit din afara mie mi se pare un cartier normal, nu vad de ce e numit dezastru urbanistic. Cu ce e mai bun Hipodromul, de ex ?
Raspunde

D.

Acum 2 ani

Poți sa alegi sa nu cumperi în primul rând la sosea ??? Cum poți sa faci o asemenea afirmație? Noi toți cei care am cumpărat la sosea, am cumpărat când blocurile au început să se construiască. Dacă mai așteptăm, nu mai prindeam apartament aici și ne amânăm mutarea cu un an. Românul e fff bun la comentarii, dar nu noi suntem vinovați, ci cei care sunt în scaunele călduțe. Uitati-va pe Calea Dumbrăvii - blocuri între case...La marginea parcului Sub Arini - blocuri...în spate la Hilton - blocuri...și lista poate continua. V-ați întrebat vreodată cui aparțin acele proiecte? Ar trebui mers până în pânzele albe cu procesul. Știți cum e ? Ca o boală. Degeaba iei pastile sa tratezi efectul, dacă nu elimini cauza. Chiar dacă durează mai mult.
Raspunde

ZAU

Acum 2 ani

Am inteles ca avem academicieni la Urbanism Sibiu...unii chiar și au cumpărat locuințe în cartierul RUSINE ....si au dureri mari de nesimțire a tot ei l.au numit Arhitecților desi nu au nimic cu profesia, nici cu legea nici cu Sibiul...lăsați ca unii morti au aprobat proiectul...Morții ăștia care se plimbă cu nerusinare pe culoarele Primăriei permit blocuri negre si gri ..pătrate si cartiere FĂRĂ DRUMURI...EI SUNT INFRACTORII IN VIAȚĂ ...si vor trebui sa plece împreună cu toti funtionarii lor mediocri care ne teateaza precum bișnițarii ceaușisti
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus