Luni,
25.10.2021
Cer Senin
Acum
2°C

Sibienii și mașinile de epocă: „Am salvat-o de la fier vechi și acum este la Transylvania Classic”

Sibienii și mașinile de epocă: „Am salvat-o de la fier vechi și acum este la Transylvania Classic”

70 de mașini de epocă și electrice au făcut deliciul iubitorilor de autovehicule, weekend-ul acesta, în Sibiu. Cea mai veche mașină de la Transylvania Rally Classic este anul acesta chiar un Ford A, din Sibiu, însă nu a fost singurul vehicul cu care s-a prezentat județul nostru. Organizatorii concursului spun că au fost surprinși să descopere că, tot mai des, sibienii își cumpără mașini vechi.

„În momentul în care o conduci, toată lumea se uită la tine”

Cele mai spectaculoase mașini clasice s-au plimbat la acest final de săptămână pe drumurile rustice ale Sibiului. La start s-au aliniat concurenți din Austria, Bulgaria, Germania, Marea Britanie, Statele Unite, Ungaria și România, iar printre ei s-au aflat mulți sibieni. Cea mai veche mașină înscrisă în concurs a fost un Ford A din 1929, din Sibiu, condus de Dan Simion, proprietarul unei pensiuni din județ.

„Este o mașină din 1929, importată din America în timpul crizei, deci cu un preț foarte bun, recondiționată în totalitate în România. Avem meseriași buni. Este un Ford cu un motor de 2400 centimetri cubi, care merge impecabil”, a mărturisit Dan, imediat după ce și-a prezentat, mândru, mașina.

Antreprenorul povestește că, atât cât a putut, a lucrat și el la mașină, acolo unde s-a priceput. Acest Ford s-ar putea vinde pentru aproximativ 50.000 de euro și spune că motivul pentru care l-a cumpărat și îl păstrează este că îi plac lucrurile vechi. De la tablouri la... mașini de epocă.

„Nu mă pot abține când văd ceva vechi. Primul lucru pe care l-am cumpărat a fost un tablou, apoi, iată, am ajuns la o mașină. În afară de competiție, nu ies nicăieri cu ea, pentru că nu am timp deocamdată.”

„Am salvat-o de la fier vechi”

Pilotul de raliuri sibian Sebastian Barbu s-a înscris pentru a doua oară la această competiție. Anul 2021 l-a prins cu o Skoda albastră, un S100 din 1970, pe care l-a salvat înainte să fie dus la fier vechi.

”Mașina este a mea, o am de trei ani și am salvat-o de la fier vechi. Proprietarul mi-a zis că are o mașină cu acte și impozit plătit, tot, dar crede că o va duce la fier vechi. Am primit-o pe gratis și acum este la Transylvania Classic. Este prima dată când particip cu ea și a doua oară când participăm la competiție”, a povestit Sebastian pentru Turnul Sfatului.

Aici contează să conduci corect, nu cu viteză, a explicat tânărul pilot, spunând că e un lucru foarte dificil, mai ales cu o mașină atât de veche.

„Fiind un eveniment la Sibiu, am zis că e păcat să îl ratăm. Suntem cu o Skoda S100 din 1970. La raliuri, în Campionatul Național, tot cu o Skoda participăm. Aici nu trebuie să mergem tare, ci trebuie să mergem corect, cu o viteză medie și să respectăm acea viteză. Pe Transfăgărășan trebuie să urcăm cu o viteză medie de aproximativ 40 km/h, ceea ce e aproape imposibil de făcut cu o mașină din 1970 (râde).”

Fiind o mașină cu motor în spate, cu un radiator foarte mic și cu o răcire pe apă foarte slabă, Sebi avea emoții înainte de competiție. Totuși nu a dat înapoi și i-am făcut cu mâna la plecare, cu toate că ne spusese doar cu o zi în urmă că ”o să ne fiarbă motorul mai mult ca sigur.”

Organizatorii Transylvania Rally confirmă pasiunea sibienilor pentru mașini vintage și spun că sunt impresionați de faptul că de la un an la altul crește numărul pasionaților și al celor care decid chiar să concureze. „Ne surprinde și pe noi faptul că în fiecare an apar sibieni cu niște mașini super spectaculoase, care ar face față oricărui concurs, la nivel mondial. Chiar e o surpriză plăcută să vedem că printre localnici sunt mulți colecționari de mașini clasice și anul acesta cred că sunt peste 10 echipaje 100% din Sibiu”, povestește Berti Panaiot.

Cristina Bălău

de Cristina Bălău

Eveniment, Cultură 
Telefon:
0770 962 946
E-mail: cristina[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

0 comentarii

Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus