Joi,
28.03.2024
Cer Senin
Acum
11°C

Primăria Mediaș primește cererile pentru ajutorul de încălzire a locuinței

Primăria Mediaș primește cererile pentru ajutorul de încălzire a locuinței

În perioada 18 octombrie - 16 noiembrie 2021, Direcția de Asistență Socială (D.A.S.) va prelua cererile pentru acordarea ajutoarelor pentru încălzirea locuinței, acordate în baza Legii 226/2021, privind stabilirea măsurilor de protecție socială pentru consumatorul vulnerabil de energie, și a Hotărârii de Guvern nr. 1073/2021 pentru aprobarea Normelor Metodologice de aplicare a Legii nr. 226/2021.

Ajutoarele se vor acorda în baza unui dosar complet, care va conține în mod obligatoriu o serie de documente, printre care amintim: cerere tip, cartea de identitate a proprietarului, o declarație pe propria răspundere pentru persoanele care nu realizează nici un venit, copie a celei mai recente facturi de gaze naturale sau energie electrică, acte de venit aferente lunii septembrie, precum și o adeverință eliberată de către Serviciul Fiscal Local Mediaş pentru familiile sau persoanele singure care dețin cel puțin unul dintre bunurile cuprinse în anexa 4 a Normelor metodologice de aplicare a H.G. 50/2011. Lista completă a actelor necesare întocmirii dosarului poate fi consultată la sediul D.A.S., al Primăriei Mediaș, dar și pe site-urile celor două instituții. Cuantumul ajutoarelor pentru încălzire este cuprins între 25 și 250 de lei pentru încălzire cu gaze naturale, între 50 și 500 de lei pentru energie electrică și între 32 și 320 de lei pentru încălzirea cu lemne.

Ca elemente de noutate față de prevederile legale anterioare, prezenta lege aduce următoarele modificări:

- Venitul minim pe membru de familie se majorează la suma de 1386 lei, iar în cazul persoanelor singure venitul este de până la 2053 lei

- Acordarea, pe lângă ajutorul de încălzire, și a unui supliment pentru energie, în sumă fixă, și anume: 10 lei/lună pentru consumul de gaze naturale; 20 de lei/lună pentru consumul de combustibili solizi (lemne) şi/sau petrolieri; 30 de lei/lună pentru consumul de energie electrică sau 70 de lei/lună dacă titularul folosește exclusiv energia electrică.

- La întocmirea cererii, este obligatoriu să se prezinte doar titularul contractului de furnizare a energiei electrice sau a gazelor naturale

Cererile, însoțite de documentele aferente, pot fi depuse la două puncte de preluare, respectiv la sediul Direcției de Asistență Socială de la fosta Aviație, și în incinta Primăriei Mediaș, Piața Corneliu Coposu nr. 3, cu respectarea tuturor normelor de distanțare și a purtării măștii de protecție. De asemenea, documentația poate fi transmisă și online, la email [email protected], sau prin intermediul serviciului poștal, la adresa Direcției de Asistență Socială Mediaș, Aleea Comandor Dimitrie Moraru nr. 11. Formularele necesare pentru completarea dosarului pot fi descărcate de pe site-urile www.primariamedias.ro și dasmedias.wordpress.com, sau obținute de la sediile amintite. Programul de preluare a dosarelor este de luni până joi, între orele 8:00 – 12:00 și 12:30 – 15:00, iar vineri între orele 8:00 – 12:00.

Acte necesare pentru acordarea ajutorului de încălzire

Cererea tipizată, completată corect şi complet, va fi însoțită de următoarele acte:

- xero-copie factură de furnizare gaze naturale cât mai recentă

- xero-copie factură de energie electrică cât mai recentă

- xero-copii după buletinele de identitate ale membrilor familiei (cu adresa corectă), după certificate de naştere, după caz – se vor prezenta obligatoriu buletinele de identitate pentru toţi membrii familiei şi în original

- xero-copie după  certificatul de căsătorie

- acte de venit din luna septembrie 2021: adeverinţe de salariu, (fluturaş salariu semnat şi ştampilat) cu venitul net (inclusiv tichete de masă), cupoane de şomaj, cupoane pensie, cupoane indemnizaţie persoană cu handicap, etc.

- pentru persoanele care nu realizează nici un venit, va fi depusă o declaraţie pe propria răspundere

- hotărâre judecătorească definitivă de încredinţare în vederea adopţiei sau de încuvinţare a adopţiei, potrivit legii

- hotărâre judecătorească sau hotărârea comisiei pentru protecţia copilului privind măsura plasamentului, potrivit legii

- dispoziţia autorităţii tutelare de instituire a tutelei/curatelei, potrivit legii

- alte acte doveditoare, după caz: xero-copii după sentinţă divorţ şi stabilire pensii de întreţinere, certificate de handicap, certificat de deces, etc.   

- pentru persoanele care nu sunt proprietare: xero-copii după contractele de închiriere, comodat sauconcesiune, contract de vânzare-cumpărare cu clauză de întreţinere sau cu drept de abitaţie/uzufruct, împuternicire de la proprietarul locuinţei, adeverinţă de la Asociaţia de proprietari, după caz 

- xero-copie după cartea de identitate a autoturismului/motocicletei/talonul de înmatriculare, pentru persoanele care deţin autoturism/motocicletă.

- adeverinţă eliberată de Serviciul Fiscal Local Mediaş (Primărie) din care rezultă dacă familia sau persoana singură are în proprietate cel puţin unul dintre bunurile cuprinse în anexa 4 – Norme metodologice (conf. H.G. 50/2011)

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Comentarii

0 comentarii

Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus