Joi,
28.03.2024
Innorat
Acum
11°C

O companie de IT din Sibiu recomandă regula celor 33% pentru traversarea pandemiei cu echipa intactă

O companie de IT din Sibiu recomandă regula celor 33% pentru traversarea pandemiei cu echipa intactă

Trecem prin valul patru de pandemie, iar companiile resimt cel mai mult presiunea pe care aceasta a adus-o asupra echipelor. În acest context, Ropardo, una dintre cele mai active companii din Sibiu, care recrutează constant specialiști IT pentru proiecte internaționale, prezintă o regulă eficientă, testată intern în decursul celor aproape doi ani de pandemie.

“Regula celor 33%” satisface nevoile angajaților fără să compromită productivitatea echipei

Regula formulată poate fi importată și adaptată cu ușurință de orice tip de companie. Această regulă spune că, în situații precum un nou val pandemic: 33% dintre angajați lucrează exclusiv de acasă, 33% vin la birou și 33% muncesc în sistem hibrid, adică vin la birou doar în baza unei programări și în funcție de necesități.

Reprezentanții companiei au explicat pentru Turnul Sfatului că sistemul este foarte eficient și rezultatele o dovedesc. La nivel intern, Ropardo, a reușit să își păstreze echipa întreagă, să integreze colegi noi, să își crească portofoliul de clienți imediat după primul val pandemic și să își extindă rețeaua de parteneri, în mod special în zona digitalizării.

Primul lucru pe care trebuie să-l știți este că sistemele de lucru hibride nu erau ceva nou pentru noi. Acest lucru a ajutat la un răspuns imediat și la adaptarea foarte rapidă, reușind să devină parte a soluției, nu parte a problemei. O modalitate prin care am făcut aceasta a fost folosirea cunoștințelor noastre pentru a crea propriul nostru sistem de pontare de acasă WFH (work from home n. r.), făcându-l disponibil pentru fiecare membru al echipei. În compania noastră, oamenii sunt pe primul loc, așa că a fost important să semnalăm importanța închiderii calculatorului de lucru la sfârșit de program sau de a lua pauze, pentru a preveni epuizarea. Acest lucru ne ajută să separăm munca de viața personală, a explicat  Ciprian Cândea, Director General al Ropardo.

Un studiu publicat anul acesta de EY România arată că peste 53% dintre români își doresc un program mai flexibil din partea angajatorilor, iar 62% consideră că pandemia va avea un impact pe termen lung asupra pieței muncii din România. Toate datele ne arată că viitorul pieței muncii este despre angajat și mai puțin despre angajator, abordare adoptată timpuriu de Ropardo, companie care a inclus dintotdeauna în cultura organizațională o valoare cheie și anume ”people come first”.

Pe măsură ce lumea se reașază, ar trebui să ne angajăm curajos în era culturii organizaționale orientate spre angajați, unde flexibilitatea este un cuvânt cheie care definește relația angajator-angajat, susține echipa de recrutare a Ropardo.

 

Noua normalitate este aici, funcționează și are viitor

În mass media se vorbește intens despre revenirea la normalitate, despre epoca post-Covid. Ropardo ne arată că noua normalitate este aici, funcționează și are viitor.

Pandemia a accelerat și amplificat incontestabil tendința de muncă la distanță. Și pe măsură ce toată lumea se va elibera de restricții, regula 33% va fi “business as usual”, previzionează Ciprian Cândea.

În același timp, companiile de IT și nu numai întâmpină provocări specifice industriei, care cer soluții inovative. Alături de regula de 33%, automatizarea și digitalizarea sunt 2 direcții importante de implementat, mai ales când vine vorba despre echipele interne și relația cu clienții. Prin urmare, ar trebui să devină o obișnuință să vedem în anii următori tot mai multe companii care apelează la forme variate de automatizare și digitalizare ca soluții pentru susținerea echipelor.

Reprezentanții companiei mai spun că multe dintre problemele întâmpinate de organizații în timpul pandemiei au venit, în general, din dependența acestora de software și hardware stocate local pe device-uri. Acest lucru a arătat importanța alocării resurselor către Cloud pentru a sprijini lucrătorii care își desfășoară activitatea în regim de telemuncă. La urma urmei, acesta este cel mai inteligent mod de a câștiga flexibilitate și productivitate în viitor.

Istoria ne arată că, din când în când, există o serie de evenimente care ne permit să rescriem regulile afacerilor, finanțelor și economiei. Pandemia de Covid-19 va fi, fără îndoială, amintită ca un eveniment similar. Va schimba unde trăim, cum facem cumpărături, cât de repede sunt dezvoltate noile medicamente și multe altele.

Regula celor 33% dovedește exact asta. Într-o perioadă de incertitudine, piața IT din Sibiu și România s-a remarcat tocmai prin stabilitate și predictibilitate. Dacă în alte sectoare ale economiei angajații au privit cu teamă viitorul job-ului lor, Ropardo arată că în IT se caută în continuare profesioniști.

În aceste momente, orice acțiune de susținere a comunității antreprenoriale devine importantă. Considerăm că acum fiecare dintre noi trebuie să dea din experiența sa mai departe. Tocmai de aceea, în valul patru pandemic am adunat toate experiențele, cunoștințele și recomandările noastre într-o serie de articole dedicate antreprenorilor, specialiștilor și studenților din mediul IT. În cele 5 articole pe care le publicăm sub numele de “Pandemic Challenge”, credem că veți putea găsi inspirație și motivație, dar și răspunsul la întrebarea: ”Este IT-ul un mediu sigur în pandemie și cum pot începe cariera mea în domeniu, chiar dacă nu am experiență?” concluzionează Ciprian Cândea.

Invitația celor de la Ropardo rămâne deschisă, iar cei curioși să urmărească seria de articole Pandemic Challenge o pot face pe blogul companiei. Articolele tratează teme de interes în perioada aceasta, iar cititorii lor pot câștiga inclusiv premii personalizate pe pagina de Facebook a Ropardo.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Comentarii

10 comentarii

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Mug

Acum 2 ani

Pontaj pentru WFH spune tot.... micromanagement much? Se ascund dupa sloganul 'people come first'. Pontajul tot pontaj ramane si e folosit pentru un singur scop: controlul. Companiile care cu adevarat isi respecta angajatii nu se coboara la acest nivel.
Raspunde

It-st

Acum 2 ani

Pentru o firma de IT, e dezamagitor sa observ ca procentele nu insumeaza 100%. In software, genul asta de erori (sau omisiuni) fac diferenta dintre un software de calitate si unul mediocru.
Raspunde

It ist bun

Acum 2 ani

Statistic, cel putin 1% sunt in zule libere, deci e corect
Raspunde

Bugetaru

Acum 2 ani

buna observatia! cel de 1% e in concediu , de orice fel.
Raspunde

@@@

Acum 2 ani

Da, in concediu cu capra la munte...
Raspunde

It-ist de It-ist

Acum 2 ani

ăla crede că e ca la tras la șaibă
Raspunde

Of controlul asta!

Acum 2 ani

" Într-o perioadă de incertitudine, piața IT din Sibiu și România s-a remarcat tocmai prin stabilitate și predictibilitate" si voi puneti pe drumuri 66% din angajati? Pai daca e perioada de incertitudine, si esti firma de software, mobilizezi 66% din angajati sa aduca aportul la aceasta perioada de incertitudine?
Raspunde

Privat, bugetari, alesi

Acum 2 ani

In management se zice ca daca ai incredere sa-l angajezi, ai incredere si ca-si ca face treaba. Problema e cu facutul de compromisuri la angajare…. Aceeasi problema e si in public si in privat. Ce iei/pui, aia ai.
Raspunde

Un om cu opinii

Acum 2 ani

Control, ne-control (cata naivitate btw), mie mi se pare misto ca cineva scrie atat de concret pe subiectul asta. Majoritatea firmelor fac lucruri pentru ele si atat. E ok. Insa cand dai mai departe ce stii, ce ai invatat....asta face diferenta dintre o companie buna si oricare alta, nu procentele. Aprecierea e cu atat mai mare cu cat, realist vorbind, industria IT nu a fost chiar cea mai afectata dintre industrii, ba dimpotriva, cred ca sunt pe val. Thumb up de la mine.

Raspunde

Jurist

Acum 2 ani

In relatia angajat – angajator, increderea este o valoare cheie si este sau ar trebui sa fie bidirectionala. In acelasi timp, si cu trimitere si la nevoia de pontaj dintr-un alt comentariu, este necesar sa intelegem ca un business este un ecosistem cu mai multe dimensiuni. Angajatii si relatia angajat-angajator reprezinta una dintre dimensiunile acestui ecosistem. Dincolo de aceasta mai este, intre altele, dimensiunea legislativa, cadrul legal in care functioneaza orice companie. Nu exista organizatii care sa functioneze fara pontaj pentru simplul motiv că acest lucru este ilegal. O simpla interogare pe Google : https://legislatiamuncii.manager.ro/a/23995/nu-uitati-fisa-de-pontaj-zilnica-este-obligatorie-incepand-cu-7-august-modificarile-din-codul-muncii-2017.html
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus