Pasionat de mașinile puternice pe care le conducea cu viteză când apuca, Klaus Iohannis a fost cel care în mai puțin de un deceniu a schimbat radical sistemul de circulație din Sibiu.
Sub justificarea ”fluidizării traficului” și a necesității creșterii numărului locurilor de parcare, tot mai multe străzi și-au redus la minim sau chiar de tot trotuarele, au căpătat sens unic și au fost năpădite de locuri de parcare. Parcări ”în spic”, să încapă cât mai multe mașini. Bonus: sistemul de troleibuze al orașului a fost casat și vândut la fier vechi.
Primarul care l-a urmat pe Iohannis a continuat cu un amplu proiect de reabilitare a cartierelor. Amenajarea locurilor de parcare - a cât mai multor locuri de parcare ”frumos ordonate” - a devenit un obiectiv care a primit și primește prioritate înaintea amenajării de spații verzi, trotuare, locuri de joacă, spații de relaxare pentru oameni.
În final, chiar și experimentul din Hipodrom, unde au fost băgați cinci milioane de euro într-o parcare supraetajată, a însemnat de fapt tot creșterea numărului de locuri de parcare din zonă. Adică Primăria a făcut locuri pentru și mai multe mașini într-un oraș care la orele de vârf pur și simplu se blochează (amintiți-vă falsa alarmă de incendiu de pe bulevardul Mihai Viteazul de acum câteva zile, când o singură intersecție blocată a dus la paralizarea traficului pe un sfert din străzile acestui oraș).
Rezultatele unor astfel de politici publice se văd: la cinci ani de la adoptarea primei strategii (Planul de mobilitate urbană durabilă) al cărei rol era să scape orașul de un trafic rutier care face tuturor zilele infinit mai urâte și nesănătoase, numărul mașinilor personale aflate pe străzi a crescut, iar utilizarea sistemului de transport public a scăzut. ”Indicele de motorizare la nivelul anului 2021 este de 500 autovehicule/1.000 locuitori, respectiv cu 17,65% mai mare decât indicele de motorizare de la nivelul anului 2015”, scrie într-un raport al Primăriei Sibiu. Și nimeni nu se alarmează și nimeni nu răspunde cu funcția pentru faptul că după un cincinal de aplicat metode de ”încurajare a deplasării alternative” rezultatele sunt taman pe dos.
Numerele se referă doar la municipiu, fără să facă referire și la localitățile învecinate, ai căror oameni sunt prostiți de mai bine de șase ani cu ”promisiuni concrete” despre un sistem de transport metropolitan. Cu excepția primarului din Rășinari, care a înființat un sistem propriu de transport prin care și-a legat comuna de Sibiu, niciun alt primar din rândul celor din Sibiu, Cisnădie, Șelimbăr, Cristian, Șura Mică, Șeica Mare, Poplaca, Sadu, Tălmaciu ori Ocna Sibiului n-a făcut nimic, dar absolut nimic concret pentru transportul public metropolitan. Cel mult promisiuni și strategii și orgolii (și, Doamne, câte orgolii: chiar și acum, când iar se discută despre transport metropolitan, trei primari au fost lăsați pe din-afară de la potențiala achiziție a unor autobuze electrice, treabă remediată doar după ceva gâlceavă).
Este evident că sibienii asta își doresc: mașini pentru toți din familie, autoturisme cu care să se deplaseze peste tot. Este evident că și cei care se consideră șefi peste comunitate tot asta își doresc: de la jungla mașinilor din fața Consiliului Județean Sibiu, la reprezentanții FDGR cu locuri de parcare în Piața Mare, de la numeroasele instituții publice care au locuri de parcare rezervate în fața sediului și până la Primăria care are la dispoziție parcarea proprie în Piața Mică, toți consideră sistemele alternative de deplasare o mizerie pentru săraci. Autobuzele sunt murdare și rupte, trotuarele sunt înguste, pistele de biciclete sunt doar cioturi. Proiectul-pilot pentru transportul elevilor rămâne ”pilot”.
Într-un astfel de context, apare atât de natural comunicatul emis zilele trecute de o Primărie tot mai izolată. Din birouri, funcționarii Sibiului au anunțat că au reușit eliminarea a 13 locuri de parcare amenajate pe un trotuar din centrul istoric. Amenajate tot de ei, dar însutit mai multe, în vremea lui Iohannis.
Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube
Tag-uri: locuri de parcare sibiu , parcari sibiu
Vizualizari: 5095
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
Un biciclist
Acum 1 oră
Anonim
Acum 3 ore
Velu
Acum 3 ore
Florin
Acum 4 ore
BON