Luni,
16.05.2022
Acum
0°C

13 locuri de parcare, pe un trotuar

Pasionat de mașinile puternice pe care le conducea cu viteză când apuca, Klaus Iohannis a fost cel care în mai puțin de un deceniu a schimbat radical sistemul de circulație din Sibiu.

Sub justificarea ”fluidizării traficului” și a necesității creșterii numărului locurilor de parcare, tot mai multe străzi și-au redus la minim sau chiar de tot trotuarele, au căpătat sens unic și au fost năpădite de locuri de parcare. Parcări ”în spic”, să încapă cât mai multe mașini. Bonus: sistemul de troleibuze al orașului a fost casat și vândut la fier vechi.

Primarul care l-a urmat pe Iohannis a continuat cu un amplu proiect de reabilitare a cartierelor. Amenajarea locurilor de parcare - a cât mai multor locuri de parcare ”frumos ordonate” - a devenit un obiectiv care a primit și primește prioritate înaintea amenajării de spații verzi, trotuare, locuri de joacă, spații de relaxare pentru oameni.

În final, chiar și experimentul din Hipodrom, unde au fost băgați cinci milioane de euro într-o parcare supraetajată, a însemnat de fapt tot creșterea numărului de locuri de parcare din zonă. Adică Primăria a făcut locuri pentru și mai multe mașini într-un oraș care la orele de vârf pur și simplu se blochează (amintiți-vă falsa alarmă de incendiu de pe bulevardul Mihai Viteazul de acum câteva zile, când o singură intersecție blocată a dus la paralizarea traficului pe un sfert din străzile acestui oraș).

Rezultatele unor astfel de politici publice se văd: la cinci ani de la adoptarea primei strategii (Planul de mobilitate urbană durabilă) al cărei rol era să scape orașul de un trafic rutier care face tuturor zilele infinit mai urâte și nesănătoase, numărul mașinilor personale aflate pe străzi a crescut, iar utilizarea sistemului de transport public a scăzut. ”Indicele de motorizare la nivelul anului 2021 este de 500 autovehicule/1.000 locuitori, respectiv cu 17,65% mai mare decât indicele de motorizare de la nivelul anului 2015”, scrie într-un raport al Primăriei Sibiu. Și nimeni nu se alarmează și nimeni nu răspunde cu funcția pentru faptul că după un cincinal de aplicat metode de ”încurajare a deplasării alternative” rezultatele sunt taman pe dos.

Numerele se referă doar la municipiu, fără să facă referire și la localitățile învecinate, ai căror oameni sunt prostiți de mai bine de șase ani cu ”promisiuni concrete” despre un sistem de transport metropolitan. Cu excepția primarului din Rășinari, care a înființat un sistem propriu de transport prin care și-a legat comuna de Sibiu, niciun alt primar din rândul celor din Sibiu, Cisnădie, Șelimbăr, Cristian, Șura Mică, Șeica Mare, Poplaca, Sadu, Tălmaciu ori Ocna Sibiului n-a făcut nimic, dar absolut nimic concret pentru transportul public metropolitan. Cel mult promisiuni și strategii și orgolii (și, Doamne, câte orgolii: chiar și acum, când iar se discută despre transport metropolitan, trei primari au fost lăsați pe din-afară de la potențiala achiziție a unor autobuze electrice, treabă remediată doar după ceva gâlceavă).

Este evident că sibienii asta își doresc: mașini pentru toți din familie, autoturisme cu care să se deplaseze peste tot. Este evident că și cei care se consideră șefi peste comunitate tot asta își doresc: de la jungla mașinilor din fața Consiliului Județean Sibiu, la reprezentanții FDGR cu locuri de parcare în Piața Mare, de la numeroasele instituții publice care au locuri de parcare rezervate în fața sediului și până la Primăria care are la dispoziție parcarea proprie în Piața Mică, toți consideră sistemele alternative de deplasare o mizerie pentru săraci. Autobuzele sunt murdare și rupte, trotuarele sunt înguste, pistele de biciclete sunt doar cioturi. Proiectul-pilot pentru transportul elevilor rămâne ”pilot”.

Într-un astfel de context, apare atât de natural comunicatul emis zilele trecute de o Primărie tot mai izolată. Din birouri, funcționarii Sibiului au anunțat că au reușit eliminarea a 13 locuri de parcare amenajate pe un trotuar din centrul istoric. Amenajate tot de ei, dar însutit mai multe, în vremea lui Iohannis.

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Vizualizari: 5095

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

10 comentarii

An Tee

Acum 4 săptămâni

Domnu' Deleeeanuuu, nu v-ati luat pastilele? V-ati îmbolnăvit brusc de grija sibienilor, semn ca s-au terminat lăturile. Traficul și parcările (aberante) torturează nervii cetățenilor de ani buni, iar conducătorii orașului (autorii "planurilor", realizate pe bani mulți) au fost linși pe toate părțile de articolele TS. Nu mai dați vina pe KWI. El s-a mutat la București de unde poate distruge restul țării.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Aci Duțu

Acum 4 săptămâni

dacă nu făcea parcări, scriai că de ce nu face
Raspunde

Radu

Acum 4 săptămâni

Întru totul de acord! Aceasta e realitatea.
Raspunde

Neluțu O

Acum 4 săptămâni

In primul articol pe această temă, s-a anunțat ca o mare realizare eliminarea locurilor de parcare. Acum văd că vă gîndiți și la acei oameni care vor parca pe unde apucă. Foarte bine. Oricît de ,,verde,, ești , tot ai în familie o mașină și te vei lovi de această problemă. Chiar nu există o rezolvare a parcării mașinilor celor care au propietăți in centru ? Chestia cu a parca la gară este, cred eu jignitoare, chiar ofensatoare. Chiar și la cei care au curți, porțile de sute de ani, nu te lasă să bagi mașina în curte. La cei care construiesc blocuri noi , li se cer să ofere parcări . Dar cu noi, ceilalți cum rămîne? Nu mă deranjează unde parchează F.D.G.R. ( adevarul este că adresa lor nu este în P-ța Mare, iar strada nu este declarată pietonală) dar în loc să rezolve, mai mult încurcă. Și încă ceva. Vă rog nu ne mai priviți pe cei care locuim aici ca niște oameni speciali, bogați. Am cumpărat casa plătind zeci de ani rate, așa cum alții au plătit apartamentele de la bloc ! E vina mea că aici sunt născut? E vina mea că încă mai locuiesc aici? Comparați averile celor din centru(care locuiesc, nu care au în chirie locuințe) cu multe altele și veți vedea că suntem sub media majorității. De fapt , dacă te uiți ce mașini avem in parcare(Tico, Logan ...) îți dai seama. Vă mulțumesc.
Raspunde

Cum adica ?

Acum 4 săptămâni

"porțile de sute de ani, nu te lasă să bagi mașina în curte" ?? asta e cea mai penibila scuza pentru a-ti lasa masina la poarta. Orice poarta are doua sau 4 balamale care se pot inlocui sau se greseaza si gata bagi masina in curte.
Raspunde

Autoritati locale de rahat

Acum 4 săptămâni

articolul descrie corect frenezia din trecutul recent al creearii nenumaratelor locuri de parcare si asumarii de laude pentru asta. S-au creat zeci sau chiar sute de locuri de parcare trasate "legal" de autoritati dar care sunt 100% ILEGALE conf. codului rutier. Zeci de treceri de pietoni au desenate lipit de ele locuri de parcare care obstructioneaza grav vizibilitatea soferilor asupra celor aflati deja pe trecere. Codul rutier interzice foarte clar orice oprire la mai putin de 25m inainte si dupa trecerile de pietoni, dar la Sibiu asta nu conteaza la Sibiu. Doar cand apare cate un incident nefericit de genul celui de pe Moldoveanu se sesizeaza comisia de circulatie, in rest merge si asa.
Raspunde

In plus

Acum 4 săptămâni

eu bănuiesc că nici legile nu ne prea ajută. Posibil ca regulile să fie diferite pentru locurile de parcare marcate față de oprire/staționare/parcare pe spațiu nemarcat. În sensul că primăriile trebuie să respecte doar regulile cu "Nu se pot amenaja parcări..." (nu cele cu 25m) și au nevoie doar de acord de la poliția rutieră. Din ce am văzut, și în vest sunt parcări aproape de treceri, dar diferența este că sunt alveole. Adică pietonul nu coboară de pe trotuar decât când ajunge efectiv la calea de rulare de pe carosabil. La noi nu prea vezi așa ceva, ci pietonii coboară de pe bordură în drept cu parcarea și de aceea nu sunt văzuți de șoferi. Exemplu AȘA NU: https://www.google.ro/maps/@45.7943383,24.1474115,3a,75y,309.55h,70.73t/data=!3m6!1e1!3m4!1sMXEbDyBBsxeLQoZxnpLg7g!2e0!7i16384!8i8192 Exemplu AȘA DA: https://www.google.ro/maps/@45.7943754,24.1469487,3a,75y,55.97h,74.47t/data=!3m6!1e1!3m4!1shLOMLhHx8zy1Zl4r4rv4oQ!2e0!7i13312!8i6656
Raspunde

Neluțu O

Acum 4 săptămâni

Pentru d-l ,,cum adică,, Nu gresatul porții este cauza și nici cîte balamale are poarta. Te faci că nu înțelegi,la mine de exemplu, nu încape mașina nici dacă o desființezi(poarta) . Poate nu ai citit tot și mintea ta nu procesează ce am scris. Cine poate și nu vrea să parcheze în curte, asta este altă treabă. Un exemplu pentru tine: pe Mitopoliei, în curtea Băncii, sunt N locuri și spațiu suficient, plus locuri rezervate în față, dar ei tot pe lîngă parchează. Acum ai înțeles?
Raspunde

Sibian

Acum 3 săptămâni

Portile stau sa cada. Cand primesti case gratis greu Scoti bani din buzunar ptr poarta
Raspunde

Alex

Acum 18 ore

Total de acord cu articolul! In faza initiala a puz-ului pe strada Xenopol s-a sugerat decongestionarea haosului si crearea unei piatete similara cu piata Huet, dar ce sa vezi, Primaria a intervenit cu solicitarea de a mentine parcarea pentru zecile de locuri de parcare rezervate pentru Imparatul Romanilor. De inteles oarecum, cascavalul trebuie sa curga de undeva.... Administratie de toata jena...

Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus