Vineri,
Cer Senin
Acum
19°C

Cu ce impresie pleacă doi britanici după un sejur la Sibiu și prin România: „Oamenii sunt civilizați, toată lumea este pașnică. Sunt câteva percepții negative în Marea Britanie”

Doi britanici pentru prima dată în România și o călătorie pe care nu o vor uita prea curând. Zilele trecute, Zac și Jake, doi turiști din Liverpool, au ajuns la Sibiu cu un zbor pentru care au plătit opt lire. Întreaga călătorie a celor doi poate fi surprinsă în videoclipurile postate de Zac pe canalul său de YouTube, unde are o comunitate de 10.000 de oameni. Pentru că încă se mai află în orașul nostru ne-am întâlnit cu cei doi ca să aflăm care sunt impresiile cu care se vor întoarce acasă cu privire la România, cât și la Sibiu.

Primul lor clip video din România postat pe YouTube a fost făcut la Sibiu și a prezentat călătoria lor de la aeroport până la hostel, atunci când au întâlnit un taximetrist cu care au împărtășit curiozități despre Sibiu, au vizitat centrul și s-au întâlnit, din întâmplare, cu alți trei britanici aflați în vizită la Sibiu.

Citește și: Ce sfaturi primesc doi turiști britanici ajunși prima dată în Sibiu de la un șofer de taxi: Feriți-vă de urși, mâncați la Kon Tiki și nu beți pe stradă

„Prima impresie a fost extraordinară”

Tinerii au ajuns pentru prima dată în Sibiu în urmă cu câteva zile, zburând de la Liverpool la Sibiu cu doar opt lire. „Am fost interesat de România de acum mai mulți ani, auzisem că sunt foarte multe lucruri frumoase pe care le poți vizita. Eu sunt blogger de călătorie și mi-am întrebat un prieten care este în Galați ce crede despre Sibiu și mi-a spus că Transilvania este minunată și merită vizitată”, explică Zac.

Pe Jake l-au impresionat în mod deosebit clădirile și arhitectura. „Am ajuns noaptea în Sibiu. Prima impresie a fost extraordinară, clădirile care sunt foarte frumoase, o arhitectură foarte frumoasă, a fost ceva diferit de ce am văzut până acum, cel puțin pentru mine”, îl completează și Jake.

Au mâncat în Piața Cibin și au văzut Transfăgărășanul

A doua zi, cei doi au mers în Piața Cibin unde au mâncat, iar apoi au închiriat o mașină și au mers pe Transfăgărășan.

„Nu prea știi la ce să te aștepți la vreme, e cald, e frig. Am închiriat o mașină și am mers pe Transfăgărășan. Am stat o noapte în Sibiu și am avut o experiență grozavă. Am luat micul dejun în Piața Cibin. A fost foarte interesant. Am mâncat carne de pui la grătar și  prețul a fost foarte accesibil. A fost foarte gustos, iar oamenii au fost foarte prietenoși”, detaliază Zac.

Concepții greșite despre români

Cei doi ne-au mai povestit că au fost impresionați de liniștea orașului, de oamenii pașnici și că s-au simțit în siguranță, contrar tuturor concepțiilor greșite pe care cei din Anglia le au despre români.

„Oamenii în Sibiu sunt foarte civilizați, toată lumea este pașnică. Sunt câteva percepții negative în Marea Britanie despre România, cum ar fi că fură, că sunt periculoși. Ne-am simțit foarte siguri aici și ne-am dat seama că aceste lucruri nu sunt adevărate. În Statele Unite, romii au de asemenea o reputație negativă. Am văzut romi pe stradă în Sibiu. Este foarte interesant să le vezi îmbrăcămintea, nu ai cum să nu îi observi, am trecut pe lângă ei și ne-am simțit în siguranță”, mai spun cei doi.

Ce le-a plăcut și ce nu le-a plăcut

I-am rugat pe cei doi să ne spună ce le-a plăcut cel mai mult în aventura lor în România, dar și care sunt lucrurile care nu le-au lăsat o impresie tocmai plăcută.

„Accesibilitatea, clădirile, aș putea face o listă întreagă. Se conduce foarte ușor pe străzi. Drumul pe Transfăgărășan este foarte lung și foarte înalt, dar foarte bine construit. Nu mi-a plăcut în mod deosebit Castelul Bran, dar orașul Bran este foarte frumos, traficul în București a fost foarte agitat. Am fost în București pentru o noapte și deja ne-am gândit să plecăm înapoi la Sibiu. Eu prefer Transilvania mult mai mult. Clădirea, atmosfera, oamenii sunt minunați, civilizați”, spune Zac.

Vor reveni în România

Cât timp vor mai sta în Sibiu cei doi plănuiesc să facă mai multe videoclipuri cu experiențele pe care le trăiesc, care vor putea fi urmărite pe canalul de YouTube al lui Zac.

„Cu siguranță România va rămâne în topul preferințelor noastre. Ne vom întoarce cu siguranță în Sibiu. Este una dintre cele mai bune variante pe care le-am ales și nu regretăm această alegere”, concluzionează cei doi.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).