Duminică,
26.10.2025
Innorat
Acum
10°C

La 6 luni de la concedieri, Societatea de Drumuri Sibiu constată lipsa de personal calificat: „Nu ne permitem să avem utilaje și să nu operăm cu acestea”

La 6 luni de la concedieri, Societatea de Drumuri Sibiu constată lipsa de personal calificat: „Nu ne permitem să avem utilaje și să nu operăm cu acestea”

După jumătate de an de la reorganizarea instituției printr-o reducere masivă de personal, Societatea Drumuri și Poduri Sibiu constată lipsa personalului calificat. Proiectul de hotărâre al CJ Sibiu care prevede aprobarea majorării numărului total de angajați, respectiv a unei noi organigrame, a fost făcut public exact după evenimentul de prezentare a înnoirii flotei de autovehicule și autoutilitare a companiei.

Aprobarea unui nou regulament de organizare și funcționare, precum și a organigramei și statutului de funcții a societății Drumuri și Poduri Sibiu (DPS) este prevăzută pentru a fi votată a ședința din această lună a Consiliului Județean Sibiu.

Din documentele făcute publice, reiese faptul că DPS constată o creștere a volumului de lucrări, pe de o parte, și o lipsă de personal calificat, pe de altă parte.

„Având în vedere creșterea numărului de lucrări raportat la numărul și categoriile de personal (...) existente în societate la data prezentei, precum și necesitatea asigurării personalului necesar pentru activitatea de iarnă și nu numai, conducerea Societății a analizat necesarul de personal și a constat o lipsă a unui personal calificat pe unele sectoare de activitate, raportat la volumul de lucrări executate la terți pentru care există angajamente legale, cât și lucrările în execuție pe drumurile județene”, se arată în scrisoarea adresată de conducerea societății Consiliului Județean Sibiu.

Mihai Lisan, directorul DPS, amintește și despre achiziția noilor utilaje „a căror manipulare necesită anumite specializări având în vedere dotările de care acestea dispun”.

Citește și: „Achiziție consistentă” la societatea de drumuri a Sibiului: peste 2 milioane de euro pentru 19 autoutilitare

În prezent, societatea are 99 de angajați, dintre care 13 posturi de conducere și 86 de posturi de execuție. Conducerea Societății Drumuri și Poduri S.A. Sibiu propune majorarea numărului total de posturi aprobate anterior de la 99 la 115, respectiv cu 3 posturi de conducere și cu 13 de posturi de execuție, propunere care a fost avizată pozitiv de Consiliul de Administrație și înaintată consilierilor județeni.

Amintim că doar în luna martie a fost adoptată o hotărâre asemănătoare prin care s-a aprobat reducerea de personal în cadrul unui proces de reorganizare inițiat de șeful instituției - de la 155 la 99 de angajați. „Prea mulți stau, fără să producă nimic din lipsă de contracte”, argumenta decizia la acel moment directorul Mihai Lisan.

„Avem operatori pentru toate utilajele noi, doar că numărul acestora este mai mic decât numărul utilajelor”

L-am întrebat pe directorul DPS care sunt principalele argumente care stau la baza deciziei de a majora din nou numărul de personal, inclusiv având în vedere achiziția „istorică” anunțată în această săptămână.

„În acel moment aveam un număr de angjați mult peste ce era necesar în societate. În acest moment, făcând retehnologizarea și aducând utilaje, clar am nevoie de operatori (...) E nevoie și de un suflu nou în societate; caut în acest moment oameni calificați, oameni profesioniști, cu care să fac echipă și să obținem rezultatele pe care ni le dorim. Anul trecut erau - repet și am spus-o - oameni care nu aveau obeictul activității, nu aveau sarcini clare, nu aveau postul dedicat. În acest moment, de acum încolo asta îmi doresc să fac: fiecare să știe ce are de făcut, fiecare să aibă sarcini clare, încât cu toții să aducă un aport la ce înseamnă bunul mers al lucrurilor, productivitate și rentabilitate”, ne-a răspuns Mihai Lisan.

Astfel, dacă proiectul va fi aprobat, din cei 115 angajați, 15 posturi vor fi de conducere și 100 - de execuție: „Urmare a delimitării atribuțiilor pe specificul de lucrări din cadrul sectorului producție, a volumului de lucrări, precum și dispersarea șantierelor în multe puncte ale județului, mai ales pentru Șantier Sibiu care asigură o arie foarte mare de acoperire, este necesară o redistribuire a echipelor de muncitori care să fie coordonați de un responsabil de lucrări cu atribuții de coordonare pentru planificarea, executarea, urmărirea procesului de execuție a lucrărilor în vederea asigurării siguranței traficului, mai ales pe timp de iarnă, comandamentului de deszăpezire, perioadă în care se va angaja personal pe perioadă determinată”.

Printre modificările esențiale se numără înființarea, în cadrul Șantierului Sibiu, a patru posturi de execuție muncitori calificați/necalificați/mecanici utilaje/deservenți utilaje, care vor manipula/manevra utilajele nou achiziționate; înființarea a cinci posturi de șoferi/deservenți utilaj etc. Precizăm că Șantier Sibiu deservește toate tipurile de lucrări din partea de sud-vest a județului Sibiu, cât și întreg județul pe partea de siguranța circulației în colaborare cu șefii de șantier Șeica Mare și Agnita.

„Nu sunt [înființate] aceleași funcții [care au fost închise]. În special, acum avem nevoie de operatori utilaje, chiar și șoferi. Într-adevăr, printre posturile reduse în acel moment au fost și șoferi, și nu se ascunde lucrul acesta. În momentul în care o să am acceptul CJ, o să facem și o să publicăm posturile vacante și toată lumea poate să vină la un concurs, inclusiv din cei care au plecat”, a mai explicat Lisan.

Întrebat pentru câte dintre utilajele noi achiziționate există angajați care să le poate opera, directorul DPS a ținut să sublinieze că societatea are nevoie de mai mulți angajați pentru ca acestea să poată fi folosite toate concomitent, atunci când va fi nevoie. „Pentru toate utilajele noi avem operatori și în acest moment, nu se pune problema, doar că numărul acestora este mai mic decât numărul utilajelor și echipamentelor. Pe perioadele respective, noi avem nevoie de toate aceste utilaje, ca să acționăm pe cele 900 și ceva de km de drum. Și atunci nu ne permitem să avem utilaje și să nu operăm cu acestea. Dintre posturile noi vor fi și pentru perioadă determinată, pentru sezonul rece. În argumentele pe care le-am adus sunt identificate și aceste lucruri”, a mai precizat Mihai Lisan pentru Turnul Sfatului.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Ion Surdu

de Ion Surdu

Redactor

Comentarii

4 comentarii

Vivi Dragan

Acum 3 ani

Iti dai seama ce conducere penelista e la dps daca declara ca au utilaje dar nu au oameni care sa le utiliseze. Cam asa se intimpla in toata tara. Si daca sub conducerea lui Iohannis se rateaza toate obiectivele vezi vizele pentru America,etc. ajungi sa te mai miri ca pnl a devenit pesedeul galben?
Raspunde

Lacatus Madona Floricica

Acum 3 ani

Punem pariu ca din cei 115 vor fi angajați 15 șefi si o doar mana de truditori? Interesant ar fi de studiat legalitatea existenței acelei societăți comerciale. Pe scurt: se va studia, dar mai degraba in viitoarea campanie electorala
Raspunde

Doru

Acum 3 ani

I-or fi dat afară pe unii ca să aibă de unde colecta noi "comisioane" la angajare. Nu-i rocket science...

Raspunde

Hahha

Acum 3 ani

Desfintati aceasta societate de incompetenti!!!

Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus