Vineri,
12.08.2022
Cer Senin
Acum
11°C

ACTUALIZARE Rezultatele directorilor PNL: 56 de posturi vor fi desființate la societatea de construcții a Sibiului

ACTUALIZARE Rezultatele directorilor PNL: 56 de posturi vor fi desființate la societatea de construcții a Sibiului

Pentru că nu mai au comenzi și utilaje moderne, din cele 155 de posturi ale Drumuri și Poduri SA vor mai rămâne 99, în urma reorganizării propusă de noua conducere a societății deținută integral de Consiliul Județean Sibiu. Până la începutul acestui an, la conducerea acestei societăți au fost promovați exclusiv directori cu legături liberale.

Actualizare 11:00 Eliminarea unei treimi din posturile societății - botezată ”o nouă viziune” de către conducerea CJ Sibiu

Ulterior publicării articolului despre disponibilizările propuse la societatea de construcții a județului, autoritățile au emis un comunicat de presă potrivit căruia, viitoarea Drumuri și Poduri SA va fi una ”retehnologizată, mai verde și mai eficientă”.

Urmăriți la finalul acestui articol reacția CJ Sibiu și a conducerii Drumuri și Poduri SA.

Știre inițială

Consiliul Județean Sibiu urmează a se întruni într-o ședință extraordinară în cursul zilei de vineri, pentru a dezbate și proiectul de restructurare a Drumuri și Poduri SA, prin desființarea a opt posturi de conducere și a 48 de posturi de execuție.

Din cele 56 de posturi desființate, 37 sunt ocupate, conform documentelor care însoțesc proiectul de hotărâre. Noua organigramă propusă prevede trei posturi de director, cinci de conducere TESA, cinci de conducere la nivelul șantierelor și 86 de execuție.

Proiectul supus votului CJ Sibiu vine la puțin peste o lună de la selecția unui nou director general al societății. Este vorba de Mihai Lisan, cel care în ultimii șase ani și jumătate a condus din postura de director adjunct magazinul Hornbach din Sibiu.

Înaintea lui Lisan, societatea de construcții a județului Sibiu a fost condusă de membri PNL sau persoane apropiate unor primari liberali: din 2017 până în 2020, director general a fost Ovidiu Spătari, fost consilier local PNL și actual director Hidroelectrica. În 2020, timp de câteva luni, la conducerea societății a fost adus Nicolae Cocoș, fost consilier local al comunei Boița, pe care acum o conduce din postura de primar liberal. Iar lui Cocoș, la conducerea societății i-a urmat Emilia Răcuciu, soția primarului PNL din Săliște.

Citește și Cum au ajuns drumurile județului tot în administrarea unui consilier local. Și tot liberal, doar că din Boița

Cum s-a ajuns aici: contracte ratate, oameni care nu fac nimic

Societatea Drumuri și Poduri are drept principal client Consiliul Județean Sibiu, care îi este și unic acționar. 85% din cifra anuală de afaceri a societății provine din contractul cu CJ Sibiu, pentru întreținerea, inclusiv deszăpezirea, și reparațiile celor aproximativ 1.000 de km de drumuri județene. 

Anul acesta, valoarea contractului cu CJ Sibiu este de 17,8 milioane de lei, cu tot cu TVA (ca termen de comparație, doar lărgirea drumului județean din dreptul cartierului Arhitecților, făcută de CJ Sibiu cu austriecii de la Strabag a ajuns să coste 25 de milioane de lei). Iar bugetul alocat pe anul acesta de către CJ Sibiu pentru deszăpezire și reparații și așterne de covoare asfaltice este mai mic cu mai bine de 26% față de anul trecut (adică un contract redus cu 6,74 de milioane de lei).

Această scădere a bugetului alocat este descrisă drept ”drastică” de către noua conducere a societății, care arată că ”este nevoită să ia măsuri urgente pentru a evita crearea unui dezechilibru economic cu consecințe în desfășurarea activității”.

După reducerea unor cheltuieli (la consumabile, de exemplu) în urma unei analize, directorul Mihai Lisan le-a explicat membrilor consiliului de administrație că următorul pas este reducerea personalului: prea mulți stau, fără să producă nimic din lipsă de contracte. ”Scăderii veniturilor îi corespunde corelativ scăderea volumului de lucrări, astfel că măsuri este necesar a fi luate în regim de urgență și la nivel de personal existent”, se repetă câteva fraze mai încolo cuvântul ”urgent” în nota de fundamentare.

Pe lângă reducerea de personal, conducerea societății a decis și montarea ”dispozitivelor de urmărire prin GPS și montarea de sonde litrometrice la autoturismele din dotare”. Au fost decise și investiții în noi utilaje, dar și ”atribuții suplimentare prin fișa postului la unii angajați”. Asta pe lângă ocuparea unor posturi, devenite vacante prin pensionare, prin promovări interne.

Potrivit notei de fundamentare care însoțește proiectul de hotărâre, societatea a cărei conducere tocmai a fost preluată de la rudele primarilor PNL a ratat contracte cu terți clienți până acum din cauza ”imposibilității de a concura cu societăți existente pe piața de profil, în principal datorită infrastructurii deținute, parcului auto existent în societate, care este foarte vechi, generează cheltuieli cu întreținerea auto și cheltuieli cu piesele de schimb”.

Citește și Cine sunt noii șefi ai firmei de construcții a județului: soția primarului din Săliște și fiul primarului din Gura Râului

Cine pleacă

Reorganizarea organigramei societății prevede – pe lângă demiteri – și reorganizarea echipelor din teren, dar și a celor din birouri. Sectoarele considerate neproductive sunt închise.

Spre exemplu, sectorul ”Producție” al societății, format în prezent din șase loturi (trei aferente municipiului Sibiu și alte trei la Agnita, Dumbrăveni și Șeica Mare) vor fi transformate în trei șantiere: Sibiu, Agnita și Șeica Mare. Prin această reorganizare a celor trei loturi aferente municipiului Sibiu sunt desființate patru posturi vacante, dar și alte nouă posturi ocupate, printre care două de șefi de loturi. ”Lot Dumbrăveni se desființează în totalitate, adică toate cele 16 posturi din care unul vacant și 15 ocupate”.

Va fi reorganizată și ”coloana auto”, unde se desființează șase posturi, dintre care patru ocupate de șofer, controlor trafic și tractorist. ”Postul șef de coloană se transformă în coordonator transport”. Și postul de șef al Sectorului reparații auto se transformă în post de inginer mecanic, un alt post din acest sector fiind desființat.

În birourile societății se propune, de asemenea, reorganizare, Biroul Administrativ, alături de Compartimentul IT urmând a se comasa cu Biroul Achiziții. Din birouri sunt desființate trei posturi.

În cadrul Direcției Economice, de asemenea, sunt propuse o serie de restructurări, în urma cărora sunt desființate opt posturi, ocupate în unele cazuri de oameni care nu aveau efectiv de lucru, potrivit Notei de fundamentare. ”Se desființează trei posturi de gestionar ocupate, care în prezent nu îndeplinesc cumulativ alte atribuții prin fișa postului, iar timpul efectiv de lucru nu este cuantificat la opt ore, activitatea efectivă nu necesită și nu justifică opt ore zilnic. Raportat la activitatea acestora din ultimul an, atribuțiile de întocmire a documentelor interne se vor prelua de șefii de șantier”.

Compensații

Concedierile vor avea loc după aproape trei săptămâni de consultări cu reprezentanții sindicatului. Negocieri în urma cărora s-a stabilit acordarea de măsuri compensatorii, fără să fie făcute publice cuantumul acestor măsuri prevăzute și în contractul colectiv de muncă.

Angajații vor primi un preaviz de 20 de zile lucrătoare.

”Motivele care determină concedierile preconizate sunt determinate de lipsa lucrărilor, precum și de așteptările acționarului unic Județul Sibiu în ceea ce privește desfășurarea activității, orientările de acționare și dezvoltare, orientarea spre un serviciu public de calitate, obiective și ținte de atins”, se mai arată în Nota de fundamentare semnată de directorul general Mihai Lisan, de directorul economic Mădălina Stoica și de directorul tehnic, Ioan Călin.

Urmează investiții de 1,5 milioane de euro

Actualizare 11:00 Potrivit comunicatului remis cititorilor Turnul Sfatului, disponibilizările propuse pentru Drumuri și Poduri fac parte dintr-un proces de retehnologizare, care să transforme societatea într-una ”profitabilă, competitivă și cât mai prietenoasă cu mediul înconjurător”.

1,5 milioane de euro sunt alocate achiziției de noi utilaje și echipamente, care – cu costuri de întreținere mai mici – ar urma să ajute societatea să-și completeze veniturile și cu alte contracte decât cele comandate de către Consiliul Județean Sibiu.

„Suntem la începutul unui demers laborios și imperios. Autoritatea tutelară a fost foarte categorică în dorința de a crește productivitatea și, odată cu ea, condițiile de administrare a drumurilor județene. În plus, la solicitarea conducerii Consiliului Județean Sibiu, Societatea Drumuri și Poduri SA trebuie să scadă impactul asupra mediului și să  reducă amprenta de carbon generată în activitatea sa”, transmite Mihai Lisan, directorul general, în comunicatul remis cititorilor Turnul Sfatului.

În ciuda diminuării cu un sfert a bugetului alocat întreținerii și reparațiilor drumurilor județului, președinta CJ Sibiu, Daniela Cîmpean cere respect pentru fondurile publice. „Drumurile județului trebuie să îndeplinească toate condițiile pe care le așteaptă sibienii: să fie în stare bună, sigure și curate, iar misiunea aceasta trebuie să impacteze mediul cât mai puțin și să fie realizată în respect față de banul public”, transmite Daniela Cîmpean, potrivit comunicatului amintit.

Ai fost martorul unui eveniment care crezi că ar merita să fie prezentat în ziar?
Folosește modulul de sesizări din TS App, aplicația de mobil Turnul Sfatului, iar noi vom prelua și aprofunda subiectul.
Descarcă aplicația de aici: https://tsfatului.app.link/download

Urmăriți-ne pe Instagram / Facebook / YouTube

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

3 comentarii

Birtu

Acum 5 luni

Stati listiniti ca exista inca pamant srl si tontal srl care sint condusi de oameni cu relatii la partid si lucreaza cu preturi foarte competitive(pentru unii) si de o calitate mai mult decat excelenta ! Sper ca nu vor veni investitorii din vest sa faca niste contracte externe si sa ne ia si firmele noastre locale de prima clasa ! Atunci calitatea lucrarilor in mica Viena va lasa mult de dorit.
Raspunde

Contra

Acum 5 luni

Aoleu! Cati someri vor fi!
Raspunde

Vivi Dragan

Acum 5 luni

Oare oamenii din CJ SIBIU sunt de pe alta planeta ? In anul 2022 sunt investitii foarte mari in toata tara si ar trebui sa fie si in judetul Sibiu. Cum poti sa spui ca o societate de constructii cu multiple dotari - inclusiv o statie de asfalt - nu poate avea o multime de contracte. Drumurile din judet au nevoie de intretinere multe nu sunt nici macar marcate si doamna presedinte Campean aproba o asemenea restructurare. Cred ca este cea mai slaba conducere a CJ din toate timpurile.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus