Vineri,
15.08.2025
Cer Senin
Acum
23°C

Pentru o Dacia Spring se poate aștepta și un an în Sibiu. ”Vindem mai mult aici pentru că sunt multe case. Primii cumpărători au fost profesorii din Mărginime”

Pentru o Dacia Spring se poate aștepta și un an în Sibiu. ”Vindem mai mult aici pentru că sunt multe case. Primii cumpărători au fost profesorii din Mărginime”

În luna februarie, în județul Sibiu, s-au înmatriculat 28 de autoturisme cu propulsie electrică, dintre care 16 au fost modelul Dacia Spring, o creștere mare față de ianuarie și foarte mare față de luna februarie a anului trecut.

Dorian Ștefan, directorul SC Emilian Impex SRL, dealerul Dacia din județ susține că cererea pentru acest model este foarte mare, iar datele care apar acum pe site-ul Direcției Generale permise de conducere și înmatriculări reflectă realitatea din urmă cu câteva luni.

”Au crescut mult termenele de livrare. Cetățeanul poate să facă și acum comandă, doar că aceste mașini electrice sunt beneficiare a unui voucher foarte valoros, aproximativ 10 mii de euro. Trebuie să se înscrie, așteaptă documentația REMAT, e o procedură. Dar realitatea este că perioada de așteptare a sărit de la 6, la 11 luni. Cauzele sunt mai multe, există criza de cipuri, problemele legate de transport, alte componente care lipsesc. Acest lucru a adus o concentrare de livrări în luna noiembrie, decembrie. Noi lucrăm pe bază de comandă, nu avem mașini la liber. În total, am vândut vreo 160 de Spring-uri, anul trecut, din care grosul s-a dat în ultimul trimestru din 2022. Deci datele din februarie sunt de fapt de anul trecut. Trebuie să ținem cont că numerele provizorii au termen 3 luni, deci înmatricularea se face după”, susține Dorian Ștefan.

28 de electrice în februarie 2023, 8 electrice în februarie 2022

În luna februarie s-au înmatriculat pe lângă cele 28 de autoturisme electrice alte 42 cu motor hibrid. Grosul îl reprezintă însă autoturismele cu motor termic: s-au înmatriculat 292 de mașini cu motoare cu benzină și combinat, benzină și GPL, și alte 493 de mașini cu motor diesel.

Față de luna ianuarie se poate observa o creștere a înmatriculărilor. Luna trecută s-au înmatriculat în județ 15 electrice, (12 Spring un Renault Megane E-Tech electric și Volkswagen ID 4 GTX), 242 cu motor cu benzină și 402 diesel.

În urmă cu un an, în februarie 2022 s-au înmatriculat doar 8 autoturisme electrice, dintre care 4 Dacia Spring. Alte 38 erau hibrid, 297 cu motor cu benzină și 487 diesel.

Avantajul Sibiului: multe case și Mărginimea

Dorian Ștefan susține că Dacia Spring are avantajul prețului, față de concurență.

”Este deosebit de avantajoasă, să nu zic rentabilă. Voucherul oferit de stat e jumătate din prețul mașinii, iar asta e o cauză pntru care se vinde atât de bine. A doua e diferența de preț: de la Spring la celelalte mașini electrice e dublă. Un FIAT 500, că e printre cele mai ieftine modele, îl scoatem la 26, 27 de mii de euro prin Programul Rabla, să nu mai vorbim de Volkswagen, care sunt devastatoare ca preț”, explică dealerul Dacia.

Primii cumpărători au fost profesorii din Agnita, Șelimbăr și Cisnădie

Cu o experiență în vânzări auto de peste 25 de ani, Dorian Ștefan spune că va fi greu pentru administrațiile locale să țină pasul cu expansiunea mașinilor electrice.

”Nu vreau să fac previziuni, dar vă spun din propria experiență: anul trecut aveam o stație de încărcare, acum am 8. De la una, la 8 într-un an! Și nici acestea nu sunt suficiente.

Sibiul e total subdimensionat. Dar, pe de altă parte, municipiul beneficiază de un avantaj foarte mare: burgul nostru are multe case, partea de locuințe particulare sunt multe și doi, Mărginimea e la 30, 50 de kilometri, o distanță deosebit de favorabilă unei astfel de mașini.

Noi vindem mult în comparație cu alte zone, tocmai pentru că există această facilitate, sunt multe case. La bloc e greu, trebuie autorizații, trebuie făcute modificări. Sibienii au de regulă casa lor și pot avea acces la o încărcare, iar cei din Mărginime, tot la case, sunt într-o rază rentabilă din punct de vedere al exploatării.

Vă mărturisesc că primii cumpărători de Dacia Spring din județ au fost profesorii din Agnita, Șelimbăr și Cisnădie care fac naveta la Sibiu. E o particularitate a noastră, prin care am vândut mai multe mașini”, spune dealerul auto.

”Infrastructura nu duce”

Dorian Ștefan atrage atenția la două mari probleme ce țin de încărcarea electrică: prima se referă la rețeaua existentă, pe care o consideră depășită, iar a doua de felul în care cumpărătorii de mașini electrice înțeleg să facă încărcarea mașinilor.

”Toată lumea promite că vom avea infrastructură, dar e foarte greu. Ca să facem infrastructură, trebuie să schimbăm infrastructura existentă pentru că e veche și nu duce. La noi au venit de două ori să verifice parametrii, înainte să extindem stațiile de încărcare, pentru că exista această problemă de rețea.

Cumpărătorii trebuie neapărat să țină cont de faptul că aceste mașini trebuie alimentate din pupitru de curent, din firidă cum se spune, trebuie linie separată, pentru că astfel se expun unor riscuri mari. E obligatoriu. Poți, dar e riscant. Și să nu uităm că le ținem în priză 7, 8 ore la încărcat”, explică Dorian Ștefan.

”Miracolul” bateriei Spring

Dealerul Dacia din Sibiu așteaptă să probeze noul model Dacia Spring care va veni cu o nouă baterie, mai puternică.

”În curând vom primi modelul Spring cu 65 de CP. Model care va fi la același preț cu cel au modelului pe care îl vindem acum. Vom avea două categorii de prețuri, una dotată full-option și alta cu mai puține dotări. Sunt curios și eu să văd ce înseamnă diferența aceasta de cai, de la 45 CP, la 65 CP. E un pas în față, deja bateria e mai puternică. Se spunea că nu există baterie mică cu putere mare. Acum se încearcă un model cu baterie de aceeași capacitate, cu încărcare mai rapidă și cu putere mai mare. Vom vedea. Să sperăm însă că se va rezolva aprovizionarea de cipuri și termenele să fie mai reduse”, mai spune Dorian Ștefan.

Autonomie de 230 de kilometri

Producătorul anunță că motorul electric ”vechi” livrează 45 CP și are o viteză maximă de 125 km/h. Consumul este foarte mic comparativ cu alte mașini electrice, astfel încât bateria cu doar 27,4 kWh permite o autonomie solidă de aproximativ 230 de kilometri.

Volumul portbagajului este de 270 litri. Când scaunele din spate sunt rabatate, spațiul de depozitare se extinde la 1.100 de litri.

Versiunea entry-level a Spring vine cu un asistent de frânare de urgență, garda la sol crescută, spoilere față și spate cu aspect SUV, lumini de zi cu LED și un radio DAB+.

Alte caracteristici tehnice de siguranță includ un sistem acustic de avertizare a pietonilor, un sistem de avertizare în caz de accident care activează luminile de frână și frânarea automată de urgență. În caz de frânare puternică, luminile de avarie se aprind și ele automat.

La bord se află și un asistent de pornire în deal și un asistent de frânare. Aerul condiționat, un sistem de ventilație cu filtru de polen și încălzire electrică precum și un suport pentru pahare pentru scaunele din față asigură confortul.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

9 comentarii

Chirica

Acum 2 ani

Dap, ne prind masinile electrice din urma... Trebuie sa ne modernizam. Februarie 2022 electricele reprezentau 1,02% iar acum in 2023 reprezinta 2,32%! Wow!! Ma intreb cat la suta e numarul de Porsche, pe benzina. Probabil 5%... la cate misuna pe strada :))))))

Raspunde

Bambolero

Acum 2 ani

Ești de-ala cu coșgiug 2.0 TDI?
Raspunde

Paul

Acum 2 ani

"dealerul Dacia din județ"? Da' ce, e singurul? Nu e, dar de ce sa ne documentam?

Raspunde

Mandalorian

Acum 2 ani

Un articol scris asa in dorul lelii cu iz publicitar ca sa-i mai creasca lui Emilian cota. In rest bullshit. O cratita de 2 lei cu o stea la NCAP. Adica siguranta zero.

Raspunde

Aci Duțu

Acum 2 ani

ia dă un link spre evaluarea NCAP, ipocritule
Raspunde

Claus

Acum 2 ani

Daca vb de siguranta,mai bine de jumatate din parcul auto al Romaniei trece ITP ul pe spaga,masinile fiind vechi defecte si coapte,iar 2 3 stele deseori se iau pt sistemele de siguranta,nu pt testul de impact,iar Springul nu are senzori ca si alte masini,desi Dacia e preponderent pe strazi,cele mai mortale accidente se fac din cauza teribilismului pus pe seama unei masini premium,care este defecta,un seria 3 din 2000 era ok in 2000 printre alte troace ale vremii,azi este o bomba pe roti,iar daca ii mai dai si blana,ca duce,acolo mi as pune semne de intrebare,nu la Spring,care prinde suta in judetul vecin...daca e,tot unul cu masina bengoasa te omoara,nu Dacia.
Raspunde

John Doe

Acum 2 ani

Emilian...scumpi, acrituri și plini de impresii. Mai sunt și alți dealeri în judet, mult mai orientați spre client și cu preturi mai bune (la verificările periodice, de ex) În rest, publicitate sub forma de articol...
Raspunde

Emil

Acum 2 ani

La minus 30 de grade pozeaza mai greu la Balea Lac.
Raspunde

Un sibian

Acum 2 ani

sunt multe pentru ca sunt BANI multi...mare prostie aia cu casele!!!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus