103 milioane de lei va primi CNAIR de la Comisia Europeană pentru a face un drum cu 4 benzi pe DN 7, între Bâldana și Titu, paralel cu autostrada Pitești – București, informează Economedia.
Lărgirea la 4 benzi a tronsonului de 21 km dintre localitățile Bâldana și Titu a fost promisă de 10 ani de Ministerul Transporturilor și CNAIR. Contractul pentru modernizarea DN 7 Bâldana – Titu a fost semnat în martie 2022 cu un constructor din Italia, iar lucrările pregătitoare au început luna trecută, în timp ce durata de execuție este de 20 de luni.
Valoarea totală a lucrărilor este de 242 milioane lei, iar prin POIM se decontează 103 milioane lei, diferența urmând să fie fazată pe următorul exercițiu POT.
”Acest proiect vizează extinderea infrastructurii de transport rutier de interes național în vederea asigurării conexiunii la rețeaua TEN-T a zonelor deficitare din punct de vedere a oportunităților de transport, respectiv a asigurării accesibilității la oportunități de muncă prin modernizarea a 21,4 km de drum aferenți DN7 prin extinderea la 4 benzi, inclusiv prin reabilitarea a 3 poduri, respectiv construirea a 4 poduri noi și a unei parcări de scurtă durată. Valoarea totală eligibilă a cererii de finanțare este de 121.262.402,94 lei din care cofinanțarea din Fondul European de Dezvoltare Regională este de 103.073.042,51 lei și 18.189.360,43 lei reprezintă contribuția de la bugetul de stat”, a transmis Ministerul Transporturilor.
Contractul pentru modernizarea tronsonului Bâldana – Titu de pe Drumul Național 7 București-Pitești a fost semnat în martie 2022 cu asocierea SOCIEREA COSEDIL SPA – CHIRULLI ANDREA IMPRESA INDIVIDUALE – S.C. TOTAL ROAD S.R.L. – S.C. BIT INVEST S.R.L, constructorul din Italia având la dispoziție 6 luni pentru proiectare și 20 de luni pentru execuție. DN 7 este drumul vechi care duce la Pitești și mai departe spre Sibiu pe Valea Oltului.
CNAIR și Esta (Firmă din Turcia cu filială la Moscova) au semnat în ianuarie 2023 contractul pentru modernizarea DN 71 Bâldana – Târgoviște, șoseaua care trece prin mijlocul localităților peste 50% din traseu.
Ce înseamnă pentru sibieni?
Drumul spre București, din Sibiu, prin Topoloveni, Găești, Titu și Chitila este de 277 de kilometri, mai scurt cu 13 kilometri față de cel obișnuit, care folosește autostrada dintre Pitești și București, însă ca timp, fără trafic, acesta durează mai puțin, 4 ore și 18 minute, față de 4 ore și 45 de minute. O diferență de aproape o jumătate de oră. Lărgirea la 4 benzi a celor 23 de kilometri ar putea să reducă din acest timp, astfel că în condițiile în care s-ar executa lucrări pe autostradă sau în situația unui accident care ar închide pentru o perioadă o porțiune din acest drum, varianta Topoloveni – Titu ar putea fi luată în calcul.
În realitate însă, scopul investiției CNAIR este de a moderniza drumul care duce la Centrul Tehnologic Renault.
”Modernizarea acestui sector al DN7 (care asigură legătura între București și Pitești) este importantă inclusiv pentru o serie de investiții care urmează să se dezvolte în zona orașului Titu. Extinderea DN 7 va asigura un acces rutier facil pentru agenţii economici dar și pentru cetăţenii localităţilor din zonă”, a declarat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu la semnarea contractului, conform Economedia.
Sursa foto: Google Maps
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Vizualizari: 23420
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
Matei
Acum 1 oră
Emil
Acum 2 ore
John
Acum 2 ore
John
Acum 2 ore
Adina