Joi,
28.03.2024
Innorat
Acum
11°C

CNAIR primește 100 de milioane de lei pentru o posibilă variantă cu 4 benzi la Autostrada Pitești – București. Drumul din Sibiu spre capitală ar fi mai scurt pe aici cu 13 kilometri

CNAIR primește 100 de milioane de lei pentru o posibilă variantă cu 4 benzi la Autostrada Pitești – București. Drumul din Sibiu spre capitală ar fi mai scurt pe aici cu 13 kilometri

103 milioane de lei va primi CNAIR de la Comisia Europeană pentru a face un drum cu 4 benzi pe DN 7, între Bâldana și Titu, paralel cu autostrada Pitești – București, informează Economedia.

Lărgirea la 4 benzi a tronsonului de 21 km dintre localitățile Bâldana și Titu a fost promisă de 10 ani de Ministerul Transporturilor și CNAIR. Contractul pentru modernizarea DN 7 Bâldana – Titu a fost semnat în martie 2022 cu un constructor din Italia, iar lucrările pregătitoare au început luna trecută, în timp ce durata de execuție este de 20 de luni.

Valoarea totală a lucrărilor este de 242 milioane lei, iar prin POIM se decontează 103 milioane lei, diferența urmând să fie fazată pe următorul exercițiu POT.

”Acest proiect vizează extinderea infrastructurii de transport rutier de interes național în vederea asigurării conexiunii la rețeaua TEN-T a zonelor deficitare din punct de vedere a oportunităților de transport, respectiv a asigurării accesibilității la oportunități de muncă prin modernizarea a 21,4 km de drum aferenți DN7 prin extinderea la 4 benzi, inclusiv prin reabilitarea a 3 poduri, respectiv construirea a 4 poduri noi și a unei parcări de scurtă durată. Valoarea totală eligibilă a cererii de finanțare este de 121.262.402,94 lei din care cofinanțarea din Fondul European de Dezvoltare Regională este de 103.073.042,51 lei și 18.189.360,43 lei reprezintă contribuția de la bugetul de stat”, a transmis Ministerul Transporturilor.

Contractul pentru modernizarea tronsonului Bâldana – Titu de pe Drumul Național 7 București-Pitești a fost semnat în martie 2022 cu asocierea SOCIEREA COSEDIL SPA – CHIRULLI ANDREA IMPRESA INDIVIDUALE – S.C. TOTAL ROAD S.R.L. – S.C. BIT INVEST S.R.L, constructorul din Italia având la dispoziție 6 luni pentru proiectare și 20 de luni pentru execuție. DN 7 este drumul vechi care duce la Pitești și mai departe spre Sibiu pe Valea Oltului.

CNAIR și Esta (Firmă din Turcia cu filială la Moscova) au semnat în ianuarie 2023 contractul pentru modernizarea DN 71 Bâldana – Târgoviște, șoseaua care trece prin mijlocul localităților peste 50% din traseu.

Ce înseamnă pentru sibieni?

Drumul spre București, din Sibiu, prin Topoloveni, Găești, Titu și Chitila este de 277 de kilometri, mai scurt cu 13 kilometri față de cel obișnuit, care folosește autostrada dintre Pitești și București, însă ca timp, fără trafic, acesta durează mai puțin, 4 ore și 18 minute, față de 4 ore și 45 de minute. O diferență de aproape o jumătate de oră. Lărgirea la 4 benzi a celor 23 de kilometri ar putea să reducă din acest timp, astfel că în condițiile în care s-ar executa lucrări pe autostradă sau în situația unui accident care ar închide pentru o perioadă o porțiune din acest drum, varianta Topoloveni – Titu ar putea fi luată în calcul.

În realitate însă, scopul investiției CNAIR este de a moderniza drumul care duce la Centrul Tehnologic Renault.

”Modernizarea acestui sector al DN7 (care asigură legătura între București și Pitești) este importantă inclusiv pentru o serie de investiții care urmează să se dezvolte în zona orașului Titu. Extinderea DN 7 va asigura un acces rutier facil pentru agenţii economici dar și pentru cetăţenii localităţilor din zonă”, a declarat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu la semnarea contractului, conform Economedia.

Sursa foto: Google Maps

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

6 comentarii

Florin

Acum 11 luni

Varianta proasta sa largesti un DN la 4 benzi prin localitati- 53% din lungimea lui trece prin localitati. In proiectare- faza SF este un drum de mare viteza Bucuresti- Targoviste care nu trece prin localitati. Pe aceasta varianta la care daca adaugam largirea autostrazii Bucuresti Pitesti la 3 benzi pe sens+ drumul de mare viteza Ploiesti- Targoviste- Gaesti (nod cu Autostrada Bucuresti- Pitesti)+ centura la nivel de autostrada a Bucurestiului, toate astea sunt cu adevarat plus valori la traficul auto Bucuresti Pitesti.
Raspunde

Un adrian

Acum 11 luni

Cnair și ministrul grindeanu - niște mincinoși!Ordin pentru restrictii tonaj pe DN 7- nu-l respecta nimeni.Legea nu e pentru toți!?

Raspunde

Turistul

Acum 11 luni

Dar sa găsească niște firme care sa termine autostrada Sibiu Pitești în niște termene reale nu hilare ,nu găsesc? Pt vreo suta de km au dat 8 ani parca termen ,zici ca traversează Hymalaia nu niște dealuri prăpădite. Ce sa mai zicem ca nici Valea Oltului nu sunt în stare sa o întrețină. Numai petice de șosele peste tot ,nici una terminata cap coada .Trenul e o alternativa sinistra ,avionul s-a stricat ,suntem de rasul lumii .

Raspunde

Cosa Nostra

Acum 8 luni

Pai noi nu mai putem fura destul daca facem autostradă in 2 ani... Asa o tinem 8 ani, timp destul sa "construim" și niste conturi grase in Elveția! Viva La Mafia !
Raspunde

Mihaiiulian

Acum 11 luni

o alegere foarte proasta ,bani cheltuiti aiurea Drumul merge doar prin localitati..ce folos daca ai 4 benzi si separatoare de sens ,vei putea merge cu maxim 70 la ora cum se circula acum prin Tartasesti Sa mai pomenim de treceri pietonale ,scoli ,gradinite si altele ,plus sumedenie de utilaje agricole si carute complet lipsite de semnalizare ,zona fiind un bazin legumicol,patria verzei si cartofului mai exact Asa ca va creste numarul de accidente rutiere,in multe zone carosabilul este vesnuc acoperit cu pamant de la tractoare ,remorci si alte utilaje ,cand ploua e patinoar curat Sa nu mai pomenim de sumedenia de pomi taiati inutil si de haosul creat de santier ani de-a randul Aceleasi observatii si pentru varianta spre Targoviste propusa in loc de soseaua de mare viteza agreata de fostul ministru Drula
Raspunde

X

Acum 5 luni

Ar trebui asfaltat Caineni-Titesti prin DN7D (Greblesti si Boisoara)= 15 km si de la intersectia DN7D cu DC 14 A din Pripoane pana la primaria comunei Salatrucu =12 km! cu 27km de asfalt ai avea alternativa de la A1 Pitesti pana la Caineni! Dar cred ca se vor face in vreo 5 ani cand va fi si autostrada! Se intampla cam ca iesirea din Talmaciu spre Boita! Ani de zile n au fost in stare sa faca 2 benzi pe urcare si acum ca au dat drumul si la autostrada avem 2 benzi pe sens
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus