Miercuri,
29.10.2025
Cer Senin
Acum
0°C

O firmă maghiară va face un nou plan de prevenire și reducere a zgomotului în Sibiu. Compania a lucrat pe proiectele acustice de la CM-2022 din Qatar

O firmă maghiară va face un nou plan de prevenire și reducere a zgomotului în Sibiu. Compania a lucrat pe proiectele acustice de la CM-2022 din Qatar

O companie din Cluj, cu acționariat maghiar, va elabora un plan de acțiune pentru prevenirea și reducerea zgomotului în municipiul Sibiu. Firma este cunoscută pentru soluţiile tehnologice în domeniul predicţiei zgomotului, a poluării aerului şi vibraţiilor din mediu, respectiv măsurării acestora, fiind contractată de mai multe municipii din țară, dar a fost implicată și în proiecte mari, precum proiectele acustice de la Campionatul Mondial 2022 din Qatar.

Primăria Sibiu va plăti companiei Vibrocomp SRL 60.000 de lei pentru elaborarea unui nou plan de acțiune pentru prevenirea și reducerea zgomotului în municipiul Sibiu. Este nou, pentru că potrivit Hotărârii de Guvern nr. 321 din 14 aprilie 2005 (republicată și actualizată) privind evaluarea şi gestionarea zgomotului ambiant, aceste planuri de acţiune se reevaluează şi, dacă este cazul, se revizuiesc atunci când se produc modificări importante care afectează situaţia existentă privind nivelul zgomotului şi cel puţin la fiecare 5 ani. Ultima dată, situația zgomotului la Sibiu a fost revizuită în anul 2019 de către SC Institutul de Cercetări în Transporturi - INCERTRANS SA.

Datele acelui raport arată că în ceea ce privește traficul rutier, nivelul de zgomot este depășit cu peste 5 dB (Decibeli) în clădirile situate lângă următoarele străzi: Bulevardul Corneliu Coposu, Bulevardul Victoriei, Calea Dumbrăvii, Șoseaua Alba Iulia, Strada Andrei Șaguna, Strada Argeșului, Strada Avrig, Strada Banatului, Strada Constituției, Strada Cristian, Strada General Vasile Milea, Strada Hermann Oberth, Strada Lungă, Strada Maramureșului, Strada Rahovei, Strada Râului, Strada Rusciorului și Strada Semaforului.

În ceea ce privește activitatea industrială, datele publicate în 2019 (dar care analiza situația din 2016) arătau că șapte clădiri rezidențiale sunt afectate cu sarcini de zgomot „care depăşesc cu până la 5 dB limitele admise situate în apropierea unităţilor industriale din oraș”. Nu e menționat despre ce clădiri e vorba.

Filiala din Cluj a companiei Vibrocomp a fost fondată în anul 2007, unicul acționar fiind VIBROCOMP KFT din Ungaria. Compania mai are o filială și în Dubai. Reprezentanții companiei spun că pot prezenta situaţia zgomotului întregului oraş „cu o tehnologie unică, pe hărţi colorate, unde fiecare culoare afişează nivelul de zgomot relevant pentru zona respectivă. Hărţile de zgomot prezintă nivelul de zgomot produs de traficul rutier, traficul feroviar/tramvai, surse industriale și aeronave. Hărţile de zgomot vor arăta în culoarea roşu închis zonele în care este necesară reducerea zgomotului. Culoarea verde arată zonele actuale liniştite. Zonele liniştite trebuie menţinute liniştite, iar cele identificate ca şi zgomotoase trebuie reduse. Măsurile de reducere a zgomotului sunt prezentate în planurile de acţiune pentru combaterea zgomotului”.

Dintre orașele în care această firmă a elaborat hărți ale zgomotului se numără Cluj-Napoca, Craiova, Timișoara, Pitești, Satu Mare, Târgoviște, Budapesta, Debrecen, Szeged, Novi Sad etc. Vibrocomp mai spune că a calculat și a propus soluții de reducere a zgomotului la mai multe aeroporturi internaţionale în Ungaria și România, dar și la cele regionale, inclusiv la aeroportul din Sibiu.

Compania contractată acum de municipalitatea din Sibiu, Vibrocomp, a mai elaborat Planul de acțiune pentru prevenirea și reducerea zgomotului ambiant și în 2014.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Tag-uri: zgomot sibiu

Vizualizari: 1968

Ion Surdu

de Ion Surdu

Redactor

Comentarii

9 comentarii

Rostogan

Acum 2 ani

Bani aruncati. Vreti reducerea zgomotului din oras, atunci suspendati taloanele la toate masinile fara tobe de esapament ale smecherasilor care isi fac veacul prin parcarile centrelor comerciale din Selimbar, aplicati legea referitoare la tulburarea linistii publice etc.
Raspunde

Alex

Acum 2 ani

Incredibil cum aveam o cale ferată în jurul orașului și nu se profită pentru transport urban
Raspunde

Calul de foc

Acum 2 ani

Calea ferată tot pomenită în proiectele fantasmagorice denumite "tren peri-urban" nu este o soluție pentru reducerea/optimizarea traficului. Deoarece acest tren ar circula doar pe linia de la Triaj - Gară - Gara Turnișor - Zona Industrială Vest, atunci trei sferturi din sibieni vor trebui să folosească tot autobuze sau mașini personale pentru a ajunge din punctul în care locuiesc ei până într-una din stațiile de pe traseul trenului. Deci transportul urban râmâne în continuare necesar, trenul nu aduce nici un avantaj. De asta nici nu gasește finanțare un astfel de proiect.
Raspunde

Alex

Acum 2 ani

Exemplul Parisului care a renunțat la o bandă de circulație pentru biciclete.
Raspunde

Troll E. Buzu

Acum 2 ani

O mica precizare: Parisul avea de unde sa renunte la o banda, spre deosebire de Sibiu in care o banda (sens unic) e "suficienta" chiar si in cartiere noi de blocuri. La noi daca ai drum cu dublu sens, cu o banda pe sens de latime decenta si cu trotuare decente pe ambele parti, ii zicem bulevard :)
Raspunde

Alex

Acum 2 ani

Pe arterele cu sens unic sau cu o bandă pe sens să fie limitare de 30 km/h și așa împart aceeași bandă bicicliștii cu mașinile. Ca in Spania.
Raspunde

Un cititor

Acum 2 ani

Poluarea tonică e prezență mai ales în interiorul clădirilor: în magazine, în sălile de fitness, în cluburi, baruri și restaurante. De aia nu se ocupă nimeni.
Raspunde

Ion

Acum 2 ani

Ce studiu poate fi credibil ,dacă Bdul Mihai Viteazul nu este inclus la zonele cu depășirea nivelului admis de zgomot ?! Nu vorbesc de coloanele de mașini prezente aproape la orice ora, ci și de salvări, mașinile poliției ( care atenționează prin clacsonare), pompieri, motocicletele și mașinile cu modificări la eșapamente.
Raspunde

Zzz

Acum 2 ani

sifonare de bani publici! opriti si amendati cocalarii cu tobe modificate, motociclistii care tureaza mobrele fara motiv, motociclete de enduro ce circula in oras. Si verificati si camioanele / betoniere care circula cu 70km/h in localitate
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus