Marți,
19.08.2025
Parțial Noros
Acum
23°C

Hula Bradului: drumarii spun că nu pot instala separatoare de sens pentru că drumul e prea îngust. Și s-ar bloca la accidente

Hula Bradului: drumarii spun că nu pot instala separatoare de sens pentru că drumul e prea îngust. Și s-ar bloca la accidente

Ca urmare a accidentului de miercuri seara de pe Hula Bradului în care au fost implicate două autocare cu elevi , USR Sibiu a emis un comunicat de presă prin care cerea, de urgență, montarea de separatoare de sens pe acest sector de drum, Acestia susțin că „unul dintre motivele care au dus la producerea acestui accident care ne-a îngrozit pe toți este faptul că nu s-au luat suficiente măsuri care să evite astfel de evenimente grave.” (vezi aici comunicatul USR)

Reprezentanții DRDP Brașov spun că nu se pot instala separatoare de sens pe acest sector de drum pentru că s-ar poduce și mai multe accidente, și au fost implementate numeroase alte măsuri de siguranță rutieră.

„Lățimea parții carosabile pe acest sector de drum, configurat într-o succesiune de curbe, este de 8.00 m. Montarea unui parapet din beton cu rezistență ridicată la impact, de tip H2W4-W5, ar ocupa, inclusiv cu marcajul de delimitare a acestuia, 1,50 m în zona axiala a drumului, ceea ce ar reduce considerabil partea carosabila și ar împinge traficul greu și agabaritic pe acostament, cu consecințe nefaste asupra stabilității corpului drumului. De asemenea, practica a demonstrat, că în curbe, parapetul din beton poate fi acroșat de vehiculele articulate (autotrenuri, trailere cu gardă joasă) ducând la producerea de evenimente rutiere și blocarea traficului,” spune Robert Elekes, purtător de cuvânt al DRDP Brașov, la solicitarea Turnul Sfatului.

De asemenea, în caz de blocaje, redirecționarea traficului și circulația alternativă a autovehiculelor ar fi practic imposibilă pentru că nu se poate devia fluxul de circulație de pe un sens pe celălalt, asta ducând la blocaje totale ale traficului care, de cele mai multe ori, împiedică și intervenția echipajelor de urgență în caz de accident, precizează sursa citată.

Elekes transmite că pe sectorul respectiv au fost implementate numeroase alte măsuri de siguranță rutieră atât prin marcaje rutiere (marcaje de atenționare, benzi rezonatoare etc.), cât și prin semnalizare verticala (indicatoare de avertizare, restricție de viteză 50 km/h).

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Comentarii

4 comentarii

Mihaela

Acum 2 ani

de înțeles ca separatoarele de beton sunt prea voluminoase dar alte variante nu exista?? gata? renunțăm atât de ușor și așteptăm resemnați ca accidentele sa continue pt ca nu se poate face nimic? Haideți dragi reprezentanți drdp Brașov, sunteți puși în pozițiile de conducere și răspundere pt ca puteți face mai multe decât omul de rând. Totuși, Mulțumesc anticipat ca o sa luați în serios aceasta problema, o sa va mobilizați și o sa găsiți o soluție (în afara celei a indiferentei)
Raspunde

Stefan

Acum 2 ani

Poate ar fi momentul sa fie latit drumul, ca sa fie loc de separatoare. O fi greu?
Raspunde

Claus

Acum 2 ani

In rampă dupa Bradu spre acea pensiune,as face o banda de depasire,deseori acolo dau de camioane care abia urca,merg cu 30...e frustrant,desigur ca nu depasesc de nebun,dar nu toti au rabdare,apoi unde au murit acei spanioli,pe sensul spre Bradu la fel,o banda unde sa se retraga autovehiculele lente... Mai e o solutie si camerele de viteza...cum am mai zis,in seara cand familia de spanioli avea ea sfarseasca,trecusem cu 3-5 minute prin zona,coloana de la Bradu pana la benzinarii in rond,iar multi dementi depaseau,si abia reintrau in bandă,apoi i am depasit cand am ajuns in DN la 2 benzi...nu rezolvati nimic cu depasirile astea,mai rau opriti fluxul constant de mers,ca...cel pe care va urcari franeaza apoi to din spatele lui la fel,distanta daca o las,se baga de astia de genul,gandind ca din aceasta cauza e coloana,ca las distanta de sigurantă,intocmai sa nu se intample asa ceva.Incaodata largiti sau dublati benzile acolo,e loc.
Raspunde

Matei

Acum 2 ani

nu e nevoie de separatoare de beton, sunt suficiente si popice din cauciuc (demontabile prin desurubare daca vreti) cu diametrul fix cat marcajul dublu, numai ca sa imipedice gibonii sa se dea in spectacol pe contrasens. ar fi atat de simplu, daca s-ar vrea!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus