Joi,
05.12.2024
Innorat
Acum
1°C

Pistă pentru bicicliști, trasată pe trotuarul de pe strada Gladiolelor. Primăria: Intenția este să creăm o rețea continuă pentru deplasarea pe bicicletă în întreg orașul

Pistă pentru bicicliști, trasată pe trotuarul de pe strada Gladiolelor. Primăria: Intenția este să creăm o rețea continuă pentru deplasarea pe bicicletă în întreg orașul

Pe trotuarul de pe strada Gladiolelor de câteva săptămâni a fost marcată o pistă nouă pentru biciclete: de data aceasta nu e vorba de o pistă roșie, trasată cu linie întreruptă pe marginea carosabilului, ci una ferită de circulația rutieră. Reprezentanții Primăriei spun că aceasta face legătură cu noua pistă de pe malurile Cibinului, dar și cu cea veche, de pe strada Lungă.

Noua pistă de pe strada Gladiolelor arată așa:

Trotuarul pe această porțiune a străzii Gladiolelor este suficient de lat pentru a permite atât circulația pietonală, cât și cea cu bicicleta. Astfel, în cadrul lucrărilor de modernizare a zonei de blocuri din cartierul Terezian s-a amenajat și această pistă, precum și un mic spațiu de odihnă cu bănci, în zona complexului comercial, au transmis reprezentanții Primăriei Sibiu la o solicitare a Turnul Sfatului, în care am dorit să aflăm de ce a fost trasată pe trotuar, dacă e una permanentă, dacă are legătură cu pista de pe malul Cibinului sau face legătură cu aceasta. Totodată, în contextul accidentului de la începutul acestei luni, în care un biciclist a murit după ce un șofer neatent a deschis portiera în fața acestuia, am întrebat dacă Primăria are în vedere sau a primit sesizări cu privire fie la redesenarea/recondiționarea pistelor, fie la securizarea celor de pe carosabil.

În răspunsul transmis de Primărie se mai spune că pista de pe str. Gladiolelor face legătura atât cu cea de pe malurile Cibinului, cât și cu cea de pe str. Lungă, „intenția Primăriei Sibiu fiind aceea de a crea o rețea continuă pentru deplasarea pe bicicletă în întreg orașul”.

„Marcarea pistei pe trotuar s-a făcut pentru o mai mare siguranță a bicicliștilor, așa cum s-a procedat și pe Calea Dumbrăvii, pe str. Maramureșului, Ștrandului și Bihorului. De altfel, amenajarea de piste noi pentru biciclete și creșterea siguranței deplasării velo este avută în vedere în fiecare proiect inițiat de municipalitate, în funcție de spațiul disponibil, cu soluții adaptate la situația particulară din teren”, mai precizează reprezentanții municipalității.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Ion Surdu

de Ion Surdu

Redactor

Comentarii

16 comentarii

Adrian

Acum 1 an

Foarte bine.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Unul

Acum 1 an

Dacă ar da unul cu bicicleta peste tine, sau mai rău peste copilul tău care merge pe trotuar, nu ai mai avea aceeași părere, garantat.
Raspunde

R.

Acum 1 an

Is problemele tale ca pieton, daca da o masina peste tine pe strada nu ai mai avea pareri bune despre strada aia?
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Altul

Acum 1 an

80% din trotuar este destinat pietonilor, daca tu tocmai pe portiunea care a fost rezervata bicicletelor trebuie sa iti plimbi copilul atunci poate nu ar fi trebuit sa te reproduci ca sa nu reduci media IQ-ului planetei.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Unul

Acum 1 an

E foarte interesant cum bicicliști, care pe bună dreptate spun că antiromânii din primărie și-au bătut joc de ei și le-au pus viața în pericol când au făcut "piste de biciclete" mult prea înguste și amplasate periculos, imediat lângă benzile circulate de mașini, înfierează cu mânie proletară un pieton care se întreabă despre pericolul pe care-l reprezintă bicicliștii pentru copiii pietoni mai ales, dacă pistele de biciclete sunt amplasate "pe trotuar". Jignirile și invectivele pe care le folosiți în "argumentația" voastră nu fac altceva decât să arate nivelul destul de modest de empatie și înțelegere a lucrurilor pe care-l aveți voi doi. Eu refuz să cred că cei care folosesc bicicleta în Sibiu sunt așa "radicalizați", pentru că cei pe care-i cunosc eu sunt oameni empatici si ... inteligenți. Dacă ar fi așa turbați toți, ar însemna că toată povestea cu bicicletele este numai un alt mod de învrăjbire a oamenilor. Or din asta cel mai mult am pierde noi, oamenii obișnuiți, care trebuie să găsim soluții de trăit împreună fără a ne pune viețile sau sănătatea în pericol unii altora. Cel mai mult ar câștiga antiromânii care jefuiesc bugetele publice învrăjbind pe unii contra altora din așa "conflicte" iraționale.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Unul

Acum 1 an

Ce slab gândești cu "e problema ta" sau cu mașina, care nu circulă pe trotuarul pietonal, cum au făcut antiromânii din primărie cu bicicletele. La așa "argumente" slabe, recunosc, nu am contraargumente, sau am, dar nu le pot scrie că nu merită scrise argumente la așa nivel coborât. M-ai învins. Tu ai voie să mergi cu bița pe trotuar din partea mea.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Unul

Acum 1 an

Tu ești relativ inteligent, dar ești foarte egoist și aparent ai anumite preocupări rasiste. Se pare că ai ca hobby eùgenia. Eugenismul e o pseudoștiintă foarte periculoasă, social vorbind, că prin ea s-au justificat tot felul de atrocități. Ai grijă să nu ajungi cumva superior celorlalți dacă te dai cu țoacla, că e dileală. Oricum, e foarte interesantă atitudinea asta a ta superioară și misecuvenist-egoistă, animalică aproape. Ești un ghepard pe două roți, ai? Tu ai pretenția ca un părinte când merge cu copilul pe trotuarul ăla să-și țină permanent copilul de mânuță. Acolo era loc destul să învețe copilul să meargă singur în siguranță pe trotuar, până acum. O să-l țină, stai tu pe pace, că în preajma unor indivizi ca tine ar fi chiar periculos altfel. Poate soluția era separarea pistei de biciclete de trotuar printr-un gard viu, de exemplu. Fără spini și agresivitate sau hard feelings, cum ți-am stârnit prin comentariul meu.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Unul

Acum 1 an

@ Altul Tu ești un alt Altul, că ăla vechi era foarte atent să nu insulte și nu era absolit deloc rasist. La tine se simte ură.
Raspunde

Un biciclist

Acum 1 an

"funcție de spațiul disponibil, cu soluții adaptate la situația particulară din teren" Adica noi din primarie, NU suntem biciclisti si facem un ghiveci fara nici o logica sau macar o linie mediana logica conform careia sa poti parcurge orasul de la est la vest sau de la nord la sud, folosind un tip de infrastructura si anumite reguli de circulatie. Circuland pe bicicleta in ghiveciul asta de reguli si piste, esti la cel putin fel de stresat ca la volan. Pe M. Viteazul, Stefan cel Mare, Calea Poplacii, Calea Turnisorului, etc. pista este desenata integral in spatiul de deschidere al portierelor masinilor parcate. Pe dumbravii - cea smart, la intersectii ai limita de viteza de 5km si prioritate la intersectii. Pe Gladioalelor te urci pe trotuar unde dai de pietoni (vezi pozele de mai sus) si la intersectii nu mai ai prioritate, si trebuie sa opresti sa cobori sa traversezi pe jos. La orice giratoriu mare din oras conform "pistelor" desenate e musai sa faci dreapta indiferent ca drumul tau e inainte sau la stanga. Pe str. G. Cosbuc, jumatate din strada e pista marcata, care ulterior dispare si apare o zona de "shared space". Apoi coborand in strand avem iar doua tipuri de piste. Pistele de pe cibin si cea de la Bolta rece pana la zoo, nu sunt piste, fiind de facto shared space cu pietonii. Singura constanta a "pistelor " din Sibiu, e suprafata valurita si capacele de canal denivelate, plasate strategic in mijlocul pistelor. Asadar sibieni, poftiti la biciclit, cu Doamne' ajuta inainte !
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Unul

Acum 1 an

Corect! Apreciez ce ați scris! Ați identificat nu doar problemele ci și pe cei care le-au creat și care ar trebui să le rezolve, dacă chiar le-ar păsa de oameni. Chapeau! În mod normal, cei de la primărie trebuiau să vă contacteze și să vă coopteze contra cost intr-un grup de lucru care să le rezolve și să dezvolte durabil infrastructura asta, după așa comentariu. Dar...asta ar fi însemnat nu numai să nu mai fie antiromâni, ci să fie cu democrația și binele public în minte permanent. Ori ei...

Raspunde

Dh

Acum 1 an

la trecerea de pietoni de ce nu a fost continuata pista? trebuie sa te dai jos sa treci zebra si sa te urci inapoi ceea ce este o prostie avand in vedere ca sunt 3 - 4 strazi cu care se intersecteaza aceasta pista... peste tot in strainatate este facut si langa trecere pista si are prioritate in detrimentul masinilor si asa este si normal daca dorim sa avem cat mai multi cetateni care sa mearga cu bicicleta altfel este doar o urcare si o coborare de pe bicicleta ceea ce este obositor si incomod
Raspunde

Troll.E.Buzu

Acum 1 an

Si eu care credeam ca vremea este cel mai mare dusman al biciclistilor sibieni
Raspunde

M

Acum 1 an

"Reprezentanții Primăriei spun..." concret, cu nume, prenume si funcție, cine sunt? Unde se poate găsi la zi, onlain ,harta EXHAUSTIVĂ a pistelor valabile ca piste de biciclete? Fiindcă dacă din greșeala lovesc cu bicicleta un intrus pe această pistă la tribunal să mă apăr că am fost pe o pistă de bicicletă și nu aiurea?
Raspunde

Dan

Acum 1 an

Sibiul are strazi inguste, e supraaglomerat de masini, pistele de biciclete trasate cu vopsea rosie pe sosea sunt pt sinucigasi. Singurul mod de circula cu bicicleta in relativa siguranta este pe trotuar.
Raspunde

Alt biciclist

Acum 1 an

Corect, dar vezi ca iti iei amenda. De curand am vazut un echipaj de militie ultra-zelos ce a amendat un tanar in fata fostei primarii. Traiasca militia romana si fauritorii sibieni de piste pentru biciclete care n-au facut in viata lor orasul de la un cap la altul pedaland.
Raspunde

L

Acum 1 an

Faceti un gard acolo sa separati pista de trotuar si doame-ajuta
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus