Joi,
11.09.2025
Innorat
Acum
19°C

Spitalul Județean Sibiu, reclamat pe Facebook după ce un pacient ar fi fost neglijat. Reacție: „Nu se face justiție pe rețelele sociale, depuneți plângere”

Spitalul Județean Sibiu, reclamat pe Facebook după ce un pacient ar fi fost neglijat. Reacție: „Nu se face justiție pe rețelele sociale, depuneți plângere”

O sibiancă reclamă pe facebook faptul că un pacient de 84 de ani, înternat în secția Medicală 2 din cadrul Spitalul județean Sibiu ar fi fost neglijat de asistentele medicale. În replică, reprezentanții spitalului sibian spun, tot pe facebook, că „nu se face justiție pe rețelele sociale,” iar cei care au nemulțumiri cu privire la serviciile medicale pot formula plângeri oficiale sau pot cere o audiență managerului unității. 

Sibianca se plânge de neglijență din partea asistentelor și cere clarificări de la Spitalul județean Sibiu, într-o postare publicată miercuri, pe facebook. Potrivit acesteia, pacientul, care nu se putea mișca și suferă, printre altele, și de incontinență urinară, a trebuit schimbat de soția lui, care l-a găsit așa, iar asistentele i-ar fi și vorbit repezit. 

În replică, reprezentanții Spitalului Județean Sibiu au scris o amplă postare, tot pe facebook, prin care spun că justiția nu se face  pe rețelele sociale unde, „prin anumite postări de tip acuzație, se generează dezbateri goale de sens, prin formularea unor opinii cu caracter generalizator, fără a li se oferi utilizatorilor posibilitatea de a verifica validitatea și puterea argumentelor.” 

„Chestiunile privind serviciile medicale, modul cum sunt acordate acestea, calitatea și eficiența lor reprezintă o problematică serioasă și există în acest sens norme, reguli și proceduri. Pe baza acestora, persoanele cu competențe pot identifica dacă au fost sau nu respectate protocoalele, dacă s-au respectat sau nu drepturile pacienților și ale aparținătorilor. Rețelele de socializare NU reprezintă mediul corespunzător pentru a face astfel de analize iar SCJU Sibiu anunță ferm și clar că nu se va lansa în astfel de dispute de tipul dialogul surzilor. (...) Astfel de acuzații sunt contraproductive și chiar periculoase, determină instalarea confuziei în societate și promovează neîncredere în instituțiile medicale, deși în cadrul acestora sunt salvate zilnic zeci de vieți. Totodată, atragem atenția asupra necesității asumării și responsabilității pentru veridicitatea unor astfel de informații/acuzații întrucât social media este, pe lângă numeroasele beneficii pe care le aduce relaționării și comunicării, mediul perfect pentru discuții superficiale și verdicte neavizate.” se arată în postarea celor de la spital.

Cei de la spital sublinează că absolut toți cetățenii care doresc să clarifice chestiuni cu privire la serviciile medicale au la dispoziție posibilitatea de a formula plângeri, petiții, solicitări sau pot intra în dialog cu managementul unității, prin audiențe.

„Ne manifestăm deschiderea și disponibilitatea de a asculta și de a încerca să rezolvăm orice problemă semnalată de cetățeni prin mijloacele menționate. Nu vom face însă niciodată justiție pe model social media. Acuzațiile lansate în acest mediu nu constituie un motiv suficient pentru ca spitalul să se sesizeze în sensul demarării unor anchete, ori de câte ori instituția este amintită în diverse postări ale unor persoane,” concluzionează prezentanții celei mai mari instituții medicale sibiene. 

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Comentarii

3 comentarii

Ciocu mic

Acum 1 an

Or fi pentru voi dezbaterile goale de sens și părerile neavizațe , asta denotand exact dezinteresul și lipsa de orice umanitate de care dați dovada , pe voi neinteresandu-va sa va faceți măcar ca a-ți vrea sa corectați ceva , ci fiind gata sa-i dați în cap ăluia care a avut ,, nesimtirea" sa arate adevarata situație . Niciodata nu sunteți i stare sa va recunoașteți greșelile dar sa dați răspunsuri de genul ,, mortul e de vina " oricând. ****, poate a spus ceva pacientul ,poate a uitat sa sara apartinarorul , niciodata vinovați și dacă ia-ti mai ajutat pe unii nu uitați ca nu v-ati facut decât treaba

Raspunde

Mandalorian

Acum 1 an

Cei care au avut de-a face cu asistentele si infirmierele de la județean stiu despre ce se vorbeste. Ceilalti vor afla pe pielea lor cand le va veni randul. Situatia descrisa in articol nu e noua. Si eu am trecut prin aceeasi experienta cu tata. Infirmierele nu se obosesc prea mult sa toaleteze pacientii si prefera sa lase apartinatorii sa faca acest lucru. In momentul in care e un medic prin preajma si faci scandal, automat se mobilizeaza si se misca ca furnicile dar dupa ce pleaca medicul isi reintra in "normal". Prin raspunsul SJS se vede clar ca institutia platita din bani publici nu are nici o dorinta de-a imbunatatii sau corecta lucrurile. Problema lor este sa nu faci tu scandal. In rest lucrurile merg brici. Nimic nou sub soare. Indivizi din acelas aluat se perinda pe la conducerea spitalului fara a schimba fondul. Adevarul e ca atata timp cat nu se schimba personalul, problemele vor exista in continuare. Nu poti scoate niste indeletniciri si niste apucaturi din oameni dupa ce asa au crescut si au imbatranit in sistem, un sistem bolnav .
Raspunde

Confirm

Acum 1 an

Clar. Am avut o experienta similara la sectia de urgente. Nesimtirea nu cunoaste margini, in loc sa isi faca meseria cu demnitate, cauta sa faca pacientul sa se simta in cel mai umilit mod posibil pentru ca e acolo (in cazul meu, o criza de rinichi). Cateodata zici ca esti in spitalele din Gaza vis-a-vis de atitudinea personalului de acolo. Iar cand cineva se face auzit, in loc sa ia masuri, ofera raspunsuri demne de un regim de mult apus (sau nu) in Romania . Catre conducerea spitalului: daca tot ati vazut postarea, pai fiti mai nene proactivi, luati voi legatura cu apartinatorul si vedeti voi ce nemultumiri s-au iscat acolo, cu alte cuvinte, faceti-va treaba!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus