Luni,
18.08.2025
Ploi Moderate
Acum
18°C

Consultanța și supervizarea construcției celui mai greu lot de autostradă din România, lotul 2 din Sibiu-Pitești, va fi făcută de o firmă italiană cu 106 milioane lei

Consultanța și supervizarea construcției celui mai greu lot de autostradă din România, lotul 2 din Sibiu-Pitești, va fi făcută de o firmă italiană cu 106 milioane lei

CNAIR a semnat cu consultantul italian IRD Engineering contractul de supervizare pentru proiectare și execuție pe lotul Boița-Cornetu, lotul 2 al Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești.

Lucrările efective la acest lot trebuie să înceapă în acest an de către asocierea de Constructori Mapa-Cengiz (Turcia). Conform contractului, constructorul turc ar fi trebuit să se apuce de lucrări anul trecut, însă au fost necesare foraje geotehnice suplimentare și cercetări amănunțite, din cauza studiului de fezabilitate vechi. Ulteriror, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, a anunțat la începutul lunii decembrie 2023, la un post TV, că lucrările efective la lotul 2 al autostrăzii Sibiu-Pitești vor începe la primăvară.

IRD Engineering este o firmă italiană de consultanță, cu sediul în Roma, cu experiență în transporturi și infrastructură civilă și militară, potrivit economedia.ro.

Datele din sistemul electronic de achiziții publice arată că contractul pentru supervizarea lucrărilor a fost atribuit pe 27 decembrie 2023 și a fost semnat pentru o durată de 212 luni. Acesta include și perioada de garanție. Conform anunțului de atribuire, valoarea ofertei este de aproape 106,8 milioane lei.

Compania italiană va furniza „servicii de supervizare de înaltă calitate, atât în timpul perioadei de proiectare și execuție a lucrărilor, cât și pe parcursul perioadei de garanție a lucrărilor, în vederea urmăririi corectei utilizări a fondurilor disponibile și pentru a se asigura că Antreprenorul proiectează și execută lucrările în conformitate cu obligațiile contractuale, în special în ceea ce privește durata, cantitatea, calitatea și costul proiectarii și al lucrărilor”, se arată în descrierea serviciilor contractate.

Lotul Boița-Cornetu va avea 31 km. Contractul pentru execuția lucrărilor  a fost semnat în februarie 2022, iar proiectarea a început în iulie 2022 cu o durată de 18 luni. Pe acest traseu urmează să fie construite 49 de poduri și viaducte, șapte tuneluri și un ecoduct pentru mamifere mari în zona localității Lazaret.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Ion Surdu

de Ion Surdu

Redactor

Comentarii

1 comentarii

Valea

Acum 1 an

Psde blochează autostrada, face orice sa intarzie și sa blocheze autostrada Sibiu - București, ca nu vrea puțin sa ne legam de vest !
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus