Duminică,
12.10.2025
Innorat
Acum
11°C

Consilier local: ”Pasajul rutier subteran din intersecția Milea-Semaforului-Rahovei are alocați primii bani pentru proiectare”

Consilier local: ”Pasajul rutier subteran din intersecția Milea-Semaforului-Rahovei are alocați primii bani pentru proiectare”

Consilierul local USR Ioan Plesciuc anunță luni după-masă că, în premieră, Sibiul va comanda un studiu de prefezabilitate în vederea construirii unui pasaj rutier la intersecția străzii Vasile Milea cu strada Rahovei și strada Semaforului.

Anunțul vine după ce Consiliul Local al municipiului Sibiu a aprobat bugetul pe anul 2024, unde studiul menționat mai sus are prevăzută suma de bani necesară.

”Pasajul rutier subteran din intersecția Milea-Semaforului-Rahovei are alocați primii bani pentru proiectare. Astăzi a fost aprobat bugetul municipiului Sibiu pentru anul 2024.

În prima fază se va face Studiul de Prefezabilitate, care va stabili variantele constructive și costurile estimate. Se va face pentru toata axa de circulație Vasile Milea - Piața Unirii - Șoseaua Alba Iulia, ca să avem niște concluzii văzând circulația pe întreg traseul de traversare a orașului. Va fi analizată și propunerea cu pasaj subteran în zona centrală, din Piața Unirii, pe sub Șaguna și până la ieșirea în Alba Iulia înainte de sensul giratoriu cu Morilor. A meritat să insistăm, de acum va fi important să urmărim investiția și  realizarea ei în teren”, a scris Ioan Plesciuc pe pagina oficială de facebook.

intrare sibiu

Consilierul USR a mai ridicat proiectul pasajului de la intersecția amintită și în trecut, cu ocazia altor ședințe de Consiliu Local. În ședința de acum un an, în februarie 2023, primarul Astrid Fodor a reacționat, apreciind propunerea drept ”corectă”.

Pasajul la care face referire Plesciuc este prevăzut și în Planul de mobilitate urbană durabilă, strategie revizuită și adoptată de Consiliul local Sibiu în cursul anului trecut. Respectiva strategie estima costurile pasajului la 11 milioane de euro.

pasaj rutier

Sursa foto: Facebook Ioan Plesciuc

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Vizualizari: 7908

Stefan Dobre

de Stefan Dobre

Administrație
Telefon:
0724 605 815

Comentarii

27 comentarii

Kokos

Acum 1 an

O idee foarte buna , pacat ca va dura minim 10 ani pana sa o vedem realizata(daca se va aproba)
Raspunde

A

Acum 1 an

Degeaba, la ieșire se va bloca in multele sensuri giratorii din cealaltă ogradă
Raspunde

John Doe

Acum 1 an

La cum se mișcă lucrările în Sibiu (de exemplu accesul spre cart. Reșița), ne vom deplasa toți cu drone înainte să fie gata pasajul. În rest, o idee bună.
Raspunde

VladS

Acum 1 an

O idee buna doar ca se va muta dimineata si dupa masa ambuteiajul in pasaj. Dimineata din cauza succesiunii de semafoare de la OMV si dupa-masa din cauza sensului girator de la Shopping City. Si va fi si mai distractiv doar cu o banda pe sens in pasaj.
Raspunde

Sibianul

Acum 1 an

Ca sa faci acolo asa ceva trebuie sa cumperi vreo 6 case plus benzinăria de pe colt ca să faci loc acolo. Ca blocurile ma gândesc ca nu le poți demola.!!!!
Raspunde

ID

Acum 1 an

La cât de înghesuită este intersecția, din păcate nu cred că este posibil... Dă, Doamne, să greșesc eu !
Raspunde

Pastor marginas

Acum 1 an

Imi plac randarile, nu au nici o treaba cu realitatea :) Oricum e an electoral, se promit multe. Pasajul asta era in discutie si acum 4 ani si acum 8 si probabil si acum 12 (nu-mi mai amintesc cu precizie, dar sigur in ultimii doi ani s-a tot auzit de el - ca si de alte proiecte care numai in anii electorali par sa prinda aripi).
Raspunde

Mircea

Acum 1 an

Logica mea spune așa: dacă USR s-a bătut ca să introducă proiectul în buget, ar trebui să votăm USR ca să-l ducă până la capăt. Ceilalți au votat ghivece cu flori și plasă de pet-uri pe Cibin. Asta dacă avem logică, rațiune. Dacă nu, votăm cu picioarele și așteptăm să pice din cer.
Raspunde

Alex

Acum 1 an

Aceste pasaje sunt urgente
Raspunde

Perfect

Acum 1 an

Un tramvai numit dorință " între Selimbar și platforma Vest. Carel potecă.
Raspunde

Un sibian vero

Acum 1 an

Era necesar un astfel de proiect care sa descongestioneze aceea intersectie, dar ce treaba are acest consilierul USR cu acest anunt? a fost initiativa lui? au fost USR majoritatea care au condus la votarea acestui proiect? au avut ei un aport tehnic la acest proiect(nu latrat si facut circ )? etc....
Raspunde

Valjan

Acum 1 an

Daca Fodor iasa primar din nou atunci nu o sa dureze doar 10 ani ci 20 pentru ca ea nu poate mai mult...e limitata si incompetenta!
Raspunde

Florin

Acum 1 an

Studiu de prefezabilitate, studiu de fezabilitate, proiectare, executie. Plus licitatiile aferente. Si doar unul din pasajele de care Sibiul are nevoie.
Raspunde

Aurel Metrescu

Acum 1 an

Ai uitat din enumerare: studiul de post-fezabilitate, studiul de pre-proiectare, studiul de post-proiectare, studiul de pre-executie, studiul de post-executie.
Raspunde

Florin

Acum 1 an

Din fericire fazele de proiectare sunt definite de HOTĂRÂRE nr. 907 din 29 noiembrie 2016. Problema este modul in care faci managementul fazelor si pregatirea executiei si a asistentei tehnice pe perioada executiei si a perioadei de garantie a lucrarilor.
Raspunde

Un sofer

Acum 1 an

cu asa pasaje, ne-am scutura incet de eticheta de sat prafuit de provincie blocat in stagnare. DOAR SA NU ALEAGA PENSIONATA varianta optima dintre solutiile posibile. Ca sigur ne alegem cu cea mai ieftina, ingusta si idioata optiune - ca pe Calea Dumbravii aia "SMART", ce genereaza ambuteiaje, si poluare pe toate strazile adiacente.
Raspunde

Radu

Acum 1 an

Se va intampla exact ce s-a intamplat la Oradea cu mult laudatele pasaje, toate strazile laterale s-au blocat (asta nu o mai spune nimeni). Solutia e ok, rezolvarea insa e dezvoltarea transportului public, poate chiar gratuitatea lui pentru toata lumea.
Raspunde

Edilul

Acum 1 an

O idee veche, răsturnata, promisă, coafată în fiecare an electoral. nici măcar dl. Găvozdea nu s-a gândit la ea în Planul de oraș. Ideea e veche și a fost propusă autorităților de acum 20 de ani,. Respectiv pasaje subterane în principalele intersecții cu trafic intens din oraș respectiv: Milea-Rahovei, giratoriu gară, M.Viteazu cu Dumbrăvii ( cu păstrarea dublu sensului) etc. Probabil că e lipsa viziunii urbanistice a autorităților care lasă dezvoltarea imobiliară fără control și fără a asigura siguranță și fluidizarea traficului în interiorul orașului. Apare a treia pistă de biciclete către grădina zoologică. A treia. O fi bine, o fi rău....sau doar o cheltuială aiurea? Fac pariu ca pe viitor se va reamenaja calea dumbrăvii. Alți bani la baronii local.
Raspunde

Marius

Acum 1 an

Sunt multe locuri în Sibiu unde sunt necesare pasaje pentru deblocarea traficului sufocant, dar edilii locali nu vad asta. Poate atunci când se va bloca definitiv traficul se vor trezi și ei.
Raspunde

Rosu

Acum 1 an

La fel ca si "centura sud" , un proiect inutil: pana sa se realizeze, traficul va fi mult redus. "Second-urile" vor fi la shrot, electricele si le vor permite doar cei cu bani. Banii ar trebui investiti in transportul public.
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Sibieni rurali

Acum 1 an

Citesc comentariile acelorași specimene locale sau nou-venite și, trecând peste amuzamentul de început, îmi vine să vomit. Sibienii, atât cei vechi, cât și cei noi, în marea lor majoritate, sunt personaje mici, complexate și veșnic nemulțumite. Calitatea și profesionalismul aleșilor locali este una submediocră, dar, fraților, ei sunt rezultatul votului vostru! Cât despre oraș, bag seama că 99% dintre comentatori nu au călătorit mai departe de Mohu și Rusciori. Ca și calitate a vieții, dezvoltare, investiții în cartiere, utilități, investiții, etc, Sibiul este în primele orașe din țară. După părerea mea peste Oradea, care este sclipitoare exclusiv în centru, iar în cartiere așa cum eram noi în urmă cu 10-15 ani. A, că sunt multe de făcut în Sibiu, de acord, se vor face. Fraților, sunteți veșnic nemulțumiți de orice se face, dar problema pleacă de la frustrările pe care le aveți acasă, la job și în familie. Mergeți mă și călătoriți în alte orașe din Ro și din Europa și veți vedea că Sibiul e foarte mișto!
Raspunde

Pol-Pot

Acum 1 an

Oradea este slicipitoare exclusiv in centru? Stii ca ai vizitat Oradea cu mașina timpului in anul 2000? Oradea este sclipitoare la nivel de infrastructura rutiera peste tot. In decembrie au fost inaugurate 7 (sapte) noi pasaje rutiere. Si mai sunt si multe alte obiective pe care sibiul o sa le aiba dupa al 15-lea mandat al bunicii Fodor.
Raspunde

McD

Acum 1 an

Exemplul cel mai bun si convingator este la Oradea. De ce nu fac consilierii o vizita de lucru la Primaria Oradea ca sa invete ceva util si poate fura cateva idei stralucite. Nu este rusine sa inveti de la cei mai buni...
Raspunde

Referitor la Oradea

Acum 1 an

Cunosc bine Oradea, in toate stadiile de dezvoltare. Oradea este foarte frumoasa si modernizata in centru, cu pasaje, dale si multa piatra, ok. In majoritatea cartierelor, este ca Sibiul in anii 90. Sibiul este mult peste Oradea la orice vrei. Este foarte bun Bolojan, dar 3 strazi si 2 piete nu inseamna un oras intreg.
Raspunde

Scufitza Galbină

Acum 1 an

Anul acesta este an electoral , să nu va mirați ca se va promite un canal navigabil Cibin - Marea Adriatică ! Si un aero port funcțional si mai ales un spital !! Tunelul asta este doar inceputul promisiunilor !
Raspunde

B

Acum 1 an

pasaj subteran pe sub Saguna-Alba Iulia ar fi si mai necesar, chiar cu parcare subterană înspre bdul Victoriei. In plus, zona ar putea deveni mai bună pt biciclete, pietoni.
Raspunde

Raul

Acum 1 an

Doar o bandă pe sens? Ar fi trebuit construit un pasaj format din CEL PUȚIN 2 benzi pe sens. Intersecția poate fi reconfigurată astfel încât să poată fi realizat un pasaj subteran cu 2 benzi pe sens, altfel în viitorul apropiat o sa rezulte doar în blocaje. Sunt 2 case la colțul intersecției Blv. Vasile Milea - Str. Semaforului, care pot fi expropiate astfel încât să fie posibilă realizarea pasajului cu 4 benzi de circulație, 2 pe fiecare sens. Un pasaj în Piața Unirii, pe sub strada Andrei Șaguna, până în dreptul intersecției cu Strada Morilor de pe Șos. Alba Iulia ar fi necesar, de asemenea cu 2 sau 3 benzi pe sens și, dacă e posibil, realizarea unei parcări subterane. Mai am o gramadă de propuneri pe această temă, însă acesta poate reprezenta un început promițător. Reintroducerea tramvaiului e NECESARĂ pentru decongestionarea traficului. Un traseu propus:comuna Șelimbăr - Șos. Sibiului - Blv. Vasile Milea - Strada Rahovei - Blv. Mihai Viteazul - Calea Dumbrăvii - Blv. Vasile Milea - Piața Unirii, cu întoarcere în zona parcului Astra. Pentru aceasta ar fi nevoie de supralărgirea str. Rahovei la 2 benzi pe sens + cale dublă de rulare a tramvaiului amplasată pe spațiu verde, supralărgirea Blv. Mihai Viteazu la 2 benzi pe sens + cale dublă de rulare a tramvaiului amplasată pe spațiu verde, supralărgirea Căii Dumbrăvii la 2 benzi pe sens + cale dublă de rulare a tramvaiului amplasată pe spațiu verde. Alt traseu propus: Str. Doamna Stanca - Prelungirea Mihai Viteazul, urmând ca mai apoi să se unească cu traseul propus mai sus. Mai am o gramadă de propuneri pe această temă, însă acesta poate reprezenta un început promițător. De asemenea, pentru decongestionarea traficului ar fi necesară reconfigurarea traseelor TurSib și mărirea frecvențelor cu care acestea circulă + reintroducerea troleibuzelor pe bulevardele și șoselele principale, dar nu numai.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus