Sâmbătă,
16.08.2025
Partial Noros
Acum
32°C

Sibiul vrea turiști în toate anotimpurile. Primăria și CJ își dau mâna și plătesc 2 milioane de lei pentru promovarea pe plan internațional

Sibiul vrea turiști în toate anotimpurile. Primăria și CJ își dau mâna și plătesc 2 milioane de lei pentru promovarea pe plan internațional

Câte un milion de lei pe an pun la bătaie Primăria și Consiliul Județean pentru a promova Sibiul pe plan internațional. Scopul este unul simplu: atragerea a cât mai mulți turiști și în afara lunilor de vară. De promovare se va ocupa Asociația Județeană de Turism Sibiu.

Primăria, CJ și Asociația Județeană de Turism Sibiu (AJTS) doresc să colaboreze, prin semnarea unui protocol care prevede implementarea „Programului de Promovarea destinației Sibiu – pe plan internațional”. În următoarele ședințe ale consiliilor local și județean, protocolul va fi supus votului consilierilor, în care se menționează că promovarea va costa 2 milioane de lei pe an, suma fiind împărțită între CJ și Primărie.

„Sibiu a cunoscut în ultimii ani o creștere economică și culturală semnificativă, fiind un important centru cultural și economic. Totodată, reprezintă și o destinaţie turistică ideală pentru petrecerea unui weekend în oraş, descoperind fascinantele obiective turistice sau pentru un sejur mai lung, explorând farmecul întregii regiuni”, se menționează în raportul de specialitate din proiectul depus de primărie.

Programul are ca obiective „creșterea fluxului de turiști străini în Sibiu, prin campanii de promovare a destinaţiei pe noi pieţe internaţionale; reducerea sezonalităţii turismului, prin punerea în valoarea a ofertei turistice în toate anotimpurile; realizarea unui turism durabil în regiune, prin crearea unei politici puternice de promovare”.

Programul a fost propus de AJT Sibiu, urmând ca Sibiul să fie promovat „pe piețe cu un mare potențial de atragere de călători”.

„Piețele externe vizate vor fi stabilite de comun acord cu membrii parteneri în programul de promovare, instituțiile și întreprinderile subordonate”, se precizează în referatul de aprobare la proiectul pregătit de conducerea CJ. Tot de aici aflăm că programul de promovare se va realiza prin „utilizarea unui mix optim de canale de comunicare online și offline, evidențiind accesibilitatea aeriană și atuurile legate de oferta culturală creativă, natura sălbatică și activități în aer liber, gastronomie, festivaluri, servicii de calitate. Vor fi vizați turiștii interesați să călătorească în destinații mai puțin cunoscute, sigure și neaglomerate, care oferă experiențe memorabile, autentice și de calitate într-un mediu natural atractiv”.

Citește și: 7,43 de milioane de turiști, în Sibiu, între 2001 și 2022. Clasamentul localităților din județ după numărul de vizitatori. În Cârțișoara au fost 140 de turiști/locuitor

Tot pe site-ul CJ Sibiu găsim nota de fundamentare și planul de acțiuni pentru promovarea destinației turistice Sibiu pe piețe externe, precum și date statistice care au stat la baza inițierii acestei colaborări.

„La nivel național, Destinația Sibiu se află pe locul 4 privind numărul de turiști străini atrași în perioada ianuarie-octombrie 2023. Față de aceeași perioadă a anului 2022, activitatea turistică a înregistrat o creștere de +11% sosiri și +7% înnoptări. Conform datelor analizate, respectiv circulația turistică în unități de cazare, la Centrul de Informare Turistică Sibiu, la Aeroportul Internațional Sibiu, se remarcă faptul că lunile de vară, iulie și august, înregistrează cele mai mari fluxuri turistice. Activitatea turistică este mult redusă în lunile de toamnă-iarnă-primăvară, fapt ce indică necesitatea intensificării promovării, în special pe piețele externe, astfel încât aceste acțiuni să reducă sezonalitatea și să ducă la creșterea competivității sectorului ospitalității”, transmite Alin Chipăilă, președinte AJT Sibiu.

Piețele externe vizate vor fi stabilite de comun acord cu membrii parteneri în programul de promovare, instituțiile și întreprinderile subordonate. Programul de promovare pe piețe externe pentru perioada 2024-2025 va intra în vigoare în funcție de oportunitățile de acces prin rute aeriene la Aeroportul Internațional Sibiu, se mai precizează în adresa transmisă CJ. „Fiecare campanie de promovare va fi personalizată pentru profilul pieței cheie și va avea în vedere utilizarea unui mix de canale de comunicare cu cel mai bun impact pentru audiența țintă. Programul de promovare vizează atragerea oaspeților potriviți, la momentul potrivit, în locul potrivit, pentru sejururi cât mai lungi posibil și cu un înalt grad de fidelizare”.

Chipăilă a mai explicat și cum urmează să fie realizat programul: „Pentru realizarea unui program de promovare pe piețe externe, este necesară contractarea de servicii specializate de marketing pentru elaborarea și implementarea planului de promovare adaptat pieței țintă, cu identificarea și utilizarea mixului optim de activități de marketing (online si offline). În acest sens, contractarea serviciilor se va face prin procedura publică de achiziție, în baza unui/unor caiete de sarcini scrise de Asociația Județeană de Turism Sibiu”.

Protocolul de colaborare dintre cele trei entități poate fi văzut aici.

 

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Ion Surdu

de Ion Surdu

Redactor

Comentarii

8 comentarii

Hermann Stadt

Acum 1 an

Pe cine ajuta de fapt numărul mare de turiști?In afara de cei cu terasele și mai nou pe cei care închiriază locuințe în regim hotelier?
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Claudiu

Acum 1 an

Chiar întrebi serios ??? Ai țări întregi care își fac PIB-ul din turism, moncher. Ai orașe din Europa și nu numai care au ajuns să impună taxa de vizitare de invadați ce sunt. Turistul se cazează și mănâncă și vizitează și se mișcă și ...orice altceva care înseamnă că își cheltuie niste bani . Bani care se duc in locuri de muncă,taxe și impozite iar în final puțin mai bine pentru toată lumea. Cei cu terasele și regimul hotelier trebuie doar fiscalizați și taxați într-un sistem coerent și corect. Dar chiar nu sunt nocivi sau de nedorit. Pe scurt, dacă în 12 luni din an ai -sã zicem- 1 milion de turiști în oraș, poți fi sigur că orașul nu va pierde și nici nu va încheia respectivul an mai sărac.
Raspunde

Hermann Stadt

Acum 1 an

Mon cher,am ajuns la vârsta la care nu mai am argumente...daca tu crezi că elefantul zboară,așa e. ;)
Raspunde

@Claudiu

Acum 1 an

Teoretic asa ar fi, practic... Turistii care vin la noi fac doar sa creasca preturile... O inghetata pe Balcescu e mai scumpa decat la Viena.

Raspunde

Claudiu

Acum 1 an

Câte companii și câte rute aterizau la Sibiu în cel mai bun sezon înainte de pandemie? Câte mai aterizează acum? -cam asta ar fi ideea generala- S-a pierdut Israelul, Regatul Unit, Italia, Spania, până și părți din Germania din simplă incompetență. Iar cei pierduți aterizează și își încep vizitarea (mai mult sau mai puțin a României) De Acolo! In timp ce CJ și asociația din fasole mai au puțin și încep ca Trif când se juca de-a ministrul; aduc influenceri din Dubai Plătești pentru ce, mai exact ? Să aterizeze la București si să vina pe autostrada care nu este ? Nu mai furați Nu va mai angajați familii și obligații. Munciți pentru a pune la treabă oameni competenți. Și rezultatele vor veni fără....mitã. Spãguiala nu e soluție pe termen lung . Și nici strategie.
Raspunde

Sibianul cunoscator

Acum 1 an

Claudiu, esti prea bun ca sa nu te bagi in politica si sa ne areti de ce esti in stare! ....

Raspunde

Hermann Stadt

Acum 1 an

Eu zic că e tânăr și plin de intenții bune :).Poate un pic credul,dar cine nu a fost?Așa că ce rost are sa-l băgăm în politică și să-l pierdem?Hai sa ne mai bucuram un pic de romantismul lui.

Raspunde

David

Acum 1 an

Sibiul cred că se promovează în mare parte și nu numai, datorită evenimentelor care au loc pe parcursul unui an. Exemplul cel mai bun cred că este Festivalul international de teatru de la Sibiu. Turul ciclist al Sibiului și Romaniacs sunt alte exemple. Nu de puține ori, prin aceste evenimente s-au promovat și Muzeul Asta. Mai bine le-ați da banii de promovare organizatorilor, evenimentelor menționate mai sus. Sunt convins că ei vor știi ce să facă cu banii respectivi.

Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus