Câte un milion de lei pe an pun la bătaie Primăria și Consiliul Județean pentru a promova Sibiul pe plan internațional. Scopul este unul simplu: atragerea a cât mai mulți turiști și în afara lunilor de vară. De promovare se va ocupa Asociația Județeană de Turism Sibiu.
Primăria, CJ și Asociația Județeană de Turism Sibiu (AJTS) doresc să colaboreze, prin semnarea unui protocol care prevede implementarea „Programului de Promovarea destinației Sibiu – pe plan internațional”. În următoarele ședințe ale consiliilor local și județean, protocolul va fi supus votului consilierilor, în care se menționează că promovarea va costa 2 milioane de lei pe an, suma fiind împărțită între CJ și Primărie.
„Sibiu a cunoscut în ultimii ani o creștere economică și culturală semnificativă, fiind un important centru cultural și economic. Totodată, reprezintă și o destinaţie turistică ideală pentru petrecerea unui weekend în oraş, descoperind fascinantele obiective turistice sau pentru un sejur mai lung, explorând farmecul întregii regiuni”, se menționează în raportul de specialitate din proiectul depus de primărie.
Programul are ca obiective „creșterea fluxului de turiști străini în Sibiu, prin campanii de promovare a destinaţiei pe noi pieţe internaţionale; reducerea sezonalităţii turismului, prin punerea în valoarea a ofertei turistice în toate anotimpurile; realizarea unui turism durabil în regiune, prin crearea unei politici puternice de promovare”.
Programul a fost propus de AJT Sibiu, urmând ca Sibiul să fie promovat „pe piețe cu un mare potențial de atragere de călători”.
„Piețele externe vizate vor fi stabilite de comun acord cu membrii parteneri în programul de promovare, instituțiile și întreprinderile subordonate”, se precizează în referatul de aprobare la proiectul pregătit de conducerea CJ. Tot de aici aflăm că programul de promovare se va realiza prin „utilizarea unui mix optim de canale de comunicare online și offline, evidențiind accesibilitatea aeriană și atuurile legate de oferta culturală creativă, natura sălbatică și activități în aer liber, gastronomie, festivaluri, servicii de calitate. Vor fi vizați turiștii interesați să călătorească în destinații mai puțin cunoscute, sigure și neaglomerate, care oferă experiențe memorabile, autentice și de calitate într-un mediu natural atractiv”.
Tot pe site-ul CJ Sibiu găsim nota de fundamentare și planul de acțiuni pentru promovarea destinației turistice Sibiu pe piețe externe, precum și date statistice care au stat la baza inițierii acestei colaborări.
„La nivel național, Destinația Sibiu se află pe locul 4 privind numărul de turiști străini atrași în perioada ianuarie-octombrie 2023. Față de aceeași perioadă a anului 2022, activitatea turistică a înregistrat o creștere de +11% sosiri și +7% înnoptări. Conform datelor analizate, respectiv circulația turistică în unități de cazare, la Centrul de Informare Turistică Sibiu, la Aeroportul Internațional Sibiu, se remarcă faptul că lunile de vară, iulie și august, înregistrează cele mai mari fluxuri turistice. Activitatea turistică este mult redusă în lunile de toamnă-iarnă-primăvară, fapt ce indică necesitatea intensificării promovării, în special pe piețele externe, astfel încât aceste acțiuni să reducă sezonalitatea și să ducă la creșterea competivității sectorului ospitalității”, transmite Alin Chipăilă, președinte AJT Sibiu.
Piețele externe vizate vor fi stabilite de comun acord cu membrii parteneri în programul de promovare, instituțiile și întreprinderile subordonate. Programul de promovare pe piețe externe pentru perioada 2024-2025 va intra în vigoare în funcție de oportunitățile de acces prin rute aeriene la Aeroportul Internațional Sibiu, se mai precizează în adresa transmisă CJ. „Fiecare campanie de promovare va fi personalizată pentru profilul pieței cheie și va avea în vedere utilizarea unui mix de canale de comunicare cu cel mai bun impact pentru audiența țintă. Programul de promovare vizează atragerea oaspeților potriviți, la momentul potrivit, în locul potrivit, pentru sejururi cât mai lungi posibil și cu un înalt grad de fidelizare”.
Chipăilă a mai explicat și cum urmează să fie realizat programul: „Pentru realizarea unui program de promovare pe piețe externe, este necesară contractarea de servicii specializate de marketing pentru elaborarea și implementarea planului de promovare adaptat pieței țintă, cu identificarea și utilizarea mixului optim de activități de marketing (online si offline). În acest sens, contractarea serviciilor se va face prin procedura publică de achiziție, în baza unui/unor caiete de sarcini scrise de Asociația Județeană de Turism Sibiu”.
Protocolul de colaborare dintre cele trei entități poate fi văzut aici.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: agentia de turism sibiu , promovare turistica sibiu , CJ Sibiu , Primăria Sibiu , turisti sibiu
Vizualizari: 2884
Ultimele comentarii
Acum 3 ore
Adi Gliga
Acum 3 ore
Calitate nu cantitate
Acum 4 ore
Pastor Marginas
Acum 4 ore
Nemo
Acum 4 ore
Ion Iliescu