Omul de afaceri sibian Mihai Balaban s-a aflat vineri seară printre șoferii prinși în trafic după ce Valea Oltului a fost blocată, la Brezoi, din cauza unei viituri care a transportat o cantitate de peste 600 m³ de aluviuni pe partea carosabilă.
Acesta a publicat pe pagina de facebook un jurnal al întâmplărilor prin care a trecut, ajungând la concluzia că structurile administrative sunt total depășite în caz de criză și „în caz de dezastru, ești pe cont propriu”.
Vineri seară, Balaban se întorcea de la București la Sibiu, iar pentru a ocoli zona blocată a ales ruta alternativă Jiblea Veche – Berislăvești - Perișani - Mănăstirea Cornetu, drum pe care l-a străbătut foarte greu, 40-50 de kilometri în 3 ore și jumătate, șoseaua fiind îngustă și tranzitată de foarte multe mașini de mare tonaj.
În tot acest timp, nu a primit nicio informare de la oficialități, nici despre cât ar dura blocajul de pe Valea Oltului, nici despre rute alternative sau starea drumului pe care l-a ales ca variantă de ocolire.
Contactat de Turnul Sfatului, Balaban a remarcat că, în ciuda faptului că s-a simțit „abandonat total de stat și de administrație,” oamenii s-au ajutat între ei, șoferii care au ales ruta alternativă au mers cuminți în coloană, fără șicanări în trafic, iar localnicii din Berislăvești au ieșit ca să ajute la dirijarea TIR-urilor pe drumul foarte îngust.
Mihai Balaban este CEO Unimat, președinte al Crucii Roșii, filiala Sibiu, vice-președinte onorific Pro Palatul Copiilor Sibiu și vice-președinte și membru fondator al „Institutului European de Impact Social” ESI.
Citiți mai jos mesajul postat de Mihai Balaban
Jurnal despre DEZASTRUL - VIITURA de la Brezoi (13 Sept 2024 ora 19.30)
În România, în caz de DEZASTRU, ești PE CONT PROPRIU !!! Structurile adminstrative sunt TOTAL DEPASITE.
În data de Vineri 13 Sept 2024 (ieri) în jurul orei 19.45 în zona Apeductului Brădisor, a fost o ploaie cum eu nu am mai văzut în cei 55 de ani pe care îi am.
În intervalul 19.30 – 19.45 am oprit în benzinăria Rompetrol de după Mănăstirea Cozia Veche Schit Sf. Ioan situata înaintea viaductului Cârligul Mic.
Așa de tare ploua încât am ajuns cu greu din benzinărie până la mașina mea parcată la doar 25 de metri în parcarea lor de clienți.
Ne-am pus în mișcare spre casă – spre Sibiu; ploaia și faptul că era întuneric au redus vizibilitatea la doar câtva metri; am continuat să merg cu viteza foarte mică în spatele unui camion, mă simțeam protejat și de cei care veneau din sens opus și îmi era ușor să merg în spatele lui.
Când am ajuns la Apeductul Brădișor am constatat BLOCAJ TOTAL ... aplicația Waze ne indica un „obiect pe șosea” la 0,9 km în fața noastră.
Am stat cuminți în mașină vreo 20 de minute dupa care am sunat la 112 să anunțăm „blocajul” și să transmitem informațiile pe care le-am văzut pe pagina de facebook Traficul pe Valea Oltului - DN 7 pe Valea Oltului DN 7, mai precis am descris poza văzută acolo – 3 ml înălțime de pietre și aluviuni care traversau DN-ul / drumul național. Operatoarea ne-a făcut legătura la Poliția Vâlcea unde am comunicat toate aceste informații. Ne-au comunicat să avem rabdare până o să vină cei de la drumuri să deblocheze carosabilul, ei, Poliția având doar atributii de fluidizare trafic.
Pe rețelele de socializare se estimau deja 5 ore de blocaj.
Mulțumim mult colegului nostru Florin care ne-a indicat imediat ruta alternativă: Jiblea Veche – Berislăvești - Perișani - Mănăstirea Cornetu.
Ne-am întors și ne-am pus la drum printr-o zona muntoasă cu drumuri foarte, foarte înguste cu urcușuri și coborâșuri foarte abrupte – toate acestea combinate cu multe curbe dificil de abordat. Credeam că drumul o să ne fie usor (23+17 km), conduc un autoturism 4x4 cu motor de 2.000; aveam cobustibil suficient, aveam apă și "sperietura+adrenalina" trecerii prin POTOPUL de lângă Apeductul Brădisor mi-au sters orice urmă de oboseală.
Odată cu noi au descoperit și mulți alții acest drum alternativ care speram să fie salvarea noastră după o călătorie Sibiu – Bucuresti și apoi întoarcere spre casă. Am plecat din Bucuresti în jurul orei 15.30 și ajunsesem pe Valea Oltului dupa aproximativ 4 ore de condus continuu. Mi-a prins foarte bine pauza de la Benzinaria Rompetrol, buna dispozitie a angajatelor și înghețata; DOAMNA de la benzinarie mi-a dat pelerina ei să pot merge până în parcare să îmi iau masina. Nota 10 pentru acele doamne ... care după ce m-au ajutat să nu mă ud prea tare până mi-am adus masina și să o iau și pe colega mea din ușa benzinariei; la despărțire ne-au urat „drum bun” și ne-au facut semn cu mâna.
Adevaratul "COȘMAR" pentru mine avea să înceapă după ce am intrat în satul Berislăvești:
Drumul foarte îngust (asfaltat) pe care întâlneam mașini de mare tonaj care veneau din sens opus ... la un moment dat – dupa vreo 20 de minute de stat/blocaj a venit un bărbat în fugă din sens opus care încerca să fie „premergatorul” unui AUTOCAR !!!
DA, un autocar mare intrase și el pe acel drum alternativ unde erau numeroase restricții de tonaj; bărbatul ne-a spus că autocarul va trece însă adevărata problemă MAJORĂ o să fie TIRUL (!) care era într-o curbă în vârful dealului. NOROC mare cu localnicii care l-au pus / l-au dirijat să meargă cu spatele de un drum lăturalnic, cred că localnicii se gândeau că o să le distrugă podul cu restrictie de tonaj de doar 3,5 tone.
Am luat direcția Perișani, eram bucuroși că distanța care o vedeam în direcția Perisani – Mănăstirea Cornetu era destul de mică și credeam că o să trecem (prin munți) relativ ușor; îmi aminteam de copilarie cand autobuzul din autogara Sibiu făcea aproape 6 ore până la destinația Curtea de Argeș, mă gândeam că drumul este mai lărgit și amenajat – dar nu era așa! Drum foarte îngust cu șanț foarte adânc în dreapta și râpe – hăuri mari în stânga.
Treceau pe lângă noi foarte multe camionete, microbuze, curieri chiar și mașini camioane de 7 tone!
Până la Perisani a fost extrem de greu: când era blocaj, când era trecere la milimetru pe lângă mașinile care veneau din sens opus.
Cel mai mult am stat blocați în intersecția Perisani (Posada 1330) cu drumul DC 703M.
Stând în acel blocaj cu masini de mare tonaj care veneau pe sens opus aveam mustrări de conștiință că am ales aceasta rută alternativă și putem rămâne blocati acolo mult timp ...
Mi-am montat și stația mobilă de „tir-ist” care o aveam în porbagaj ... veștile de la „colegii-coleguți” erau sumbre și pline de neîncredere; din când în când își aminteau de toții politicienii noștri care doar „promit” și „atât”.
După Mănăstirea de pe DC 703M, drumul era mai lat și am început să mergem normal.
Tot acest ocol de vreo 40-50 de kilometri l-am facut în 3 ore si jumătate.
Pentru a preîntâmpina blocaje și probleme-accidente pe acea rută alternativă am sunat din nou la 112 (ora 23.28) pentru a sugera poliției să trimită un echipaj de poliție la intersecția DN-ului zona Mănăstirea Cornet și să nu mai permită intrarea pe acel drum a mașinilor de mare tonaj care nu aveau oricum voie în zonă datorită podețelor și restricțiilor de tonaj precum și datorită faptului că în foarte multe locuri soseaua are lățime de doar 2,5 ml maxim 3 ml.
Operatorul de la centrala poliției își scuza „neputința” și nu mi-a dat de înțeles că înțelege gravitatea situației oamenilor care tranzitau acea zonă muntoasă NOAPTEA și pe PLOAIE !
În toată ruta alternativă nu am văzut nici o țipenie de AUTORITATE STATALĂ și nici nu am primit vreo informare de la ei. Se impuneau mesaje și indicații RO-Alert ... 0 (ZERO sprijin)
M-am simțit ABANDONAT total de STAT și ADMINSTRATIE !!!
În caz de dezastre, în România, te de ajuti SINGUR.
foto DRDP Craiova
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Tag-uri: Mihai Balaban prins traficul V , blocaj valea oltului , mihai balaban crucea rosie , caz dezastru esti cont propriu , unimat , Mihai Balaban ,
Vizualizari: 6676
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
Ciumirel
Acum 1 oră
Toto
Acum 2 ore
Ionescu
Acum 4 ore
Lucia
Acum 4 ore
Aaa