Luni,
07.10.2024
Parțial Noros
Acum
17°C

Omul de afaceri sibian Mihai Balaban, prins în traficul de pe Valea Oltului, blocată de aluviuni: În România, în caz de dezastru, ești pe cont propriu!

Omul de afaceri sibian Mihai Balaban, prins în traficul de pe Valea Oltului, blocată de aluviuni: În România, în caz de dezastru, ești pe cont propriu!

Omul de afaceri sibian Mihai Balaban s-a aflat vineri seară printre șoferii prinși în trafic după ce Valea Oltului a fost blocată, la Brezoi, din cauza unei viituri care a transportat o cantitate de peste 600 m³ de aluviuni pe partea carosabilă.

Acesta a publicat pe pagina de facebook un jurnal al întâmplărilor prin care a trecut, ajungând la concluzia că structurile administrative sunt total depășite în caz de criză și „în caz de dezastru, ești pe cont propriu”.

Vineri seară, Balaban se întorcea de la București la Sibiu, iar pentru a ocoli zona blocată a ales ruta alternativă Jiblea Veche – Berislăvești - Perișani - Mănăstirea Cornetu, drum pe care l-a străbătut foarte greu, 40-50 de kilometri în 3 ore și jumătate, șoseaua fiind îngustă și tranzitată de foarte multe mașini de mare tonaj. 

În tot acest timp, nu a primit nicio informare de la oficialități, nici despre cât ar dura blocajul de pe Valea Oltului, nici despre rute alternative sau starea drumului pe care l-a ales ca variantă de ocolire. 

Contactat de Turnul Sfatului, Balaban a remarcat că, în ciuda faptului că s-a simțit „abandonat total de stat și de administrație,” oamenii s-au ajutat între ei, șoferii care au ales ruta alternativă au mers cuminți în coloană, fără șicanări în trafic, iar localnicii din Berislăvești au ieșit ca să ajute la dirijarea TIR-urilor pe drumul foarte îngust.

Mihai Balaban este CEO Unimat, președinte al Crucii Roșii, filiala Sibiu, vice-președinte onorific Pro Palatul Copiilor Sibiu și vice-președinte și membru fondator al „Institutului European de Impact Social” ESI. 

Citiți mai jos mesajul postat de Mihai Balaban

Jurnal despre DEZASTRUL - VIITURA de la Brezoi (13 Sept 2024 ora 19.30)

În România, în caz de DEZASTRU, ești PE CONT PROPRIU !!! Structurile adminstrative sunt TOTAL DEPASITE.

În data de Vineri 13 Sept 2024 (ieri) în jurul orei 19.45 în zona Apeductului Brădisor, a fost o ploaie cum eu nu am mai văzut în cei 55 de ani pe care îi am. 

În intervalul 19.30 – 19.45 am oprit în benzinăria Rompetrol de după Mănăstirea Cozia Veche Schit Sf. Ioan situata înaintea viaductului Cârligul Mic.

Așa de tare ploua încât am ajuns cu greu din benzinărie până la mașina mea parcată la doar 25 de metri în parcarea lor de clienți.

Ne-am pus în mișcare spre casă – spre Sibiu; ploaia și faptul că era întuneric au redus vizibilitatea la doar câtva metri; am continuat să merg cu viteza foarte mică în spatele unui camion, mă simțeam protejat și de cei care veneau din sens opus și îmi era ușor să merg în spatele lui.

Când am ajuns la Apeductul Brădișor am constatat BLOCAJ TOTAL ... aplicația Waze ne indica un „obiect pe șosea” la 0,9 km în fața noastră.

Am stat cuminți în mașină vreo 20 de minute dupa care am sunat la 112 să anunțăm „blocajul” și să transmitem informațiile pe care le-am văzut pe pagina de facebook Traficul pe Valea Oltului - DN 7 pe Valea Oltului DN 7, mai precis am descris poza văzută acolo – 3 ml înălțime de pietre și aluviuni care traversau DN-ul / drumul național. Operatoarea ne-a făcut legătura la Poliția Vâlcea unde am comunicat toate aceste informații. Ne-au comunicat să avem rabdare până o să vină cei de la drumuri să deblocheze carosabilul, ei, Poliția având doar atributii de fluidizare trafic.

Pe rețelele de socializare se estimau deja 5 ore de blocaj.

Mulțumim mult colegului nostru Florin care ne-a indicat imediat ruta alternativă: Jiblea Veche – Berislăvești - Perișani - Mănăstirea Cornetu.

Ne-am întors și ne-am pus la drum printr-o zona muntoasă cu drumuri foarte, foarte înguste cu urcușuri și coborâșuri foarte abrupte – toate acestea combinate cu multe curbe dificil de abordat. Credeam că drumul o să ne fie usor (23+17 km), conduc un autoturism 4x4 cu motor de 2.000; aveam cobustibil suficient, aveam apă și "sperietura+adrenalina" trecerii prin POTOPUL de lângă Apeductul Brădisor mi-au sters orice urmă de oboseală.

Odată cu noi au descoperit și mulți alții acest drum alternativ care speram să fie salvarea noastră după o călătorie Sibiu – Bucuresti și apoi întoarcere spre casă. Am plecat din Bucuresti în jurul orei 15.30 și ajunsesem pe Valea Oltului dupa aproximativ 4 ore de condus continuu. Mi-a prins foarte bine pauza de la Benzinaria Rompetrol, buna dispozitie a angajatelor și înghețata; DOAMNA de la benzinarie mi-a dat pelerina ei să pot merge până în parcare să îmi iau masina. Nota 10 pentru acele doamne ... care după ce m-au ajutat să nu mă ud prea tare până mi-am adus masina și să o iau și pe colega mea din ușa benzinariei; la despărțire ne-au urat „drum bun” și ne-au facut semn cu mâna.

Adevaratul "COȘMAR" pentru mine avea să înceapă după ce am intrat în satul Berislăvești:

Drumul foarte îngust (asfaltat) pe care întâlneam mașini de mare tonaj care veneau din sens opus ... la un moment dat – dupa vreo 20 de minute de stat/blocaj a venit un bărbat în fugă din sens opus care încerca să fie „premergatorul” unui AUTOCAR !!!

DA, un autocar mare intrase și el pe acel drum alternativ unde erau numeroase restricții de tonaj; bărbatul ne-a spus că autocarul va trece însă adevărata problemă MAJORĂ o să fie TIRUL (!) care era într-o curbă în vârful dealului. NOROC mare cu localnicii care l-au pus / l-au dirijat să meargă cu spatele de un drum lăturalnic, cred că localnicii se gândeau că o să le distrugă podul cu restrictie de tonaj de doar 3,5 tone.

Am luat direcția Perișani, eram bucuroși că distanța care o vedeam în direcția Perisani – Mănăstirea Cornetu era destul de mică și credeam că o să trecem (prin munți) relativ ușor; îmi aminteam de copilarie cand autobuzul din autogara Sibiu făcea aproape 6 ore până la destinația Curtea de Argeș, mă gândeam că drumul este mai lărgit și amenajat – dar nu era așa! Drum foarte îngust cu șanț foarte adânc în dreapta și râpe – hăuri mari în stânga.

Treceau pe lângă noi foarte multe camionete, microbuze, curieri chiar și mașini camioane de 7 tone!

Până la Perisani a fost extrem de greu: când era blocaj, când era trecere la milimetru pe lângă mașinile care veneau din sens opus.

Cel mai mult am stat blocați în intersecția Perisani (Posada 1330) cu drumul DC 703M.

Stând în acel blocaj cu masini de mare tonaj care veneau pe sens opus aveam mustrări de conștiință că am ales aceasta rută alternativă și putem rămâne blocati acolo mult timp ...

Mi-am montat și stația mobilă de „tir-ist” care o aveam în porbagaj ... veștile de la „colegii-coleguți” erau sumbre și pline de neîncredere; din când în când își aminteau de toții politicienii noștri care doar „promit” și „atât”.

După Mănăstirea de pe DC 703M, drumul era mai lat și am început să mergem normal.

Tot acest ocol de vreo 40-50 de kilometri l-am facut în 3 ore si jumătate.

Pentru a preîntâmpina blocaje și probleme-accidente pe acea rută alternativă am sunat din nou la 112 (ora 23.28) pentru a sugera poliției să trimită un echipaj de poliție la intersecția DN-ului zona Mănăstirea Cornet și să nu mai permită intrarea pe acel drum a mașinilor de mare tonaj care nu aveau oricum voie în zonă datorită podețelor și restricțiilor de tonaj precum și datorită faptului că în foarte multe locuri soseaua are lățime de doar 2,5 ml maxim 3 ml.

Operatorul de la centrala poliției își scuza „neputința” și nu mi-a dat de înțeles că înțelege gravitatea situației oamenilor care tranzitau acea zonă muntoasă NOAPTEA și pe PLOAIE !

În toată ruta alternativă nu am văzut nici o țipenie de AUTORITATE STATALĂ și nici nu am primit vreo informare de la ei. Se impuneau mesaje și indicații RO-Alert ... 0 (ZERO sprijin)

M-am simțit ABANDONAT total de STAT și ADMINSTRATIE !!!
În caz de dezastre, în România, te de ajuti SINGUR.  

foto DRDP Craiova

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Comentarii

13 comentarii

Xxx

Acum 3 săptămâni

Da cine i..Balaban de a trebuit sa fie contactat de TS????? Mai erau citeva sute sau mii de soferi in sit asta. Pe aia nu i ati contactat???
Raspunde

Nick

Acum 3 săptămâni

Și președinte al asociației crescătorilor de cuci și vicepreședinte a asociației lingatorilor de clanțe și……ce o mai fi el ! Asta-i particularitatea Văii Oltului, nu pot autoritățile să se substituie naturii ! Hai să fim mai realiști, dom’ patron !

Raspunde

Asen

Acum 3 săptămâni

Foarte deștept domnul. Sunt curios daca va fi sancționat pentru folosire nejustificată 112.
Raspunde

Aurel Metrescu

Acum 3 săptămâni

Haideți să citim și să repetăm împreună ce scrie aici: https://sts.ro/ro/servicii/despre-112/apeluri-la-112/
Raspunde

Misu

Acum 3 săptămâni

Asta e din ala mi-se-cu-ve-nist. La el trebuia sa vina tovarasii din guvern sa ii explice ca a fost un dezastru natural si sa il invite la o plimbare cu elicopeterul. Nu l-a sunat prim-ministrul? Nu i-a dat mesaj presedintele? Dezastru! Cine chelea manzului e acest Farfuridi de are asa aere de importanta in el?
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Emil

Acum 3 săptămâni

In '74 a fost mai rau. https://www.youtube.com/watch?v=Qvvwva5_G8U
Raspunde

Vlad christian

Acum 3 săptămâni

Am fost pe acelasi traseu ieri, ora 22:30 intrare dinspre caciulata. Nu am vazit mai mari de camionete. In schimb multi soferi incompetenti care stateau blocati, speriati, cu jucarii mici tip golf si clio ... Si cind in sfarsit se miscau cu 1 metru pe minut la propriu, eu in urma lor cu ditai vw caddy treceam fluierand. Ingrozitor ....
Raspunde

Rammstein

Acum 3 săptămâni

Acest mesaj a fost moderat din cauza limbajului jignitor

Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Aci Duțu

Acum 3 săptămâni

Infrastructura lu grindeanu pesede. votați. că tot așa va fi. și autostradă ioc, că nu ne trebe bani din pnnr, că nu se poate fura
Raspunde

Ana lu Manole

Acum 3 săptămâni

La ce altceva n-am putea aștepta după defrișări decât la la surpari și alunecări de versant care probabil se vor repeta odată cu venirea ploilor . Bine ar fi sa nu-și întâmple vreo tragedie și poate construirea autostrăzii pe celalalt mal al Oltului era o soluție mai buna care oricum ar fi fost o alternativa pentru blocaje ulterioare de pe unul din maluri
Raspunde

X

Acum 3 săptămâni

Țara lui poate că și ar fi fost mai bine să marș
Raspunde

Comentariu ascuns din cauza ratingului negativ. Dacă totuși doriți să citiți comentariul, click aici.

Ron

Acum 3 săptămâni

Da chiar numai si numai spalati pe creier cu....defrisari??? Mai stiti altceva??? In primul rind alunecarea de teren nu a avut loc in zona unde ( asa cum spuneti...ca fiind spalata pe creier atota stiti) au avut loc defrisarile...apoi acum citeva zile au fost tot inundatii si alunecari de teren pe plaje...oare si acolo au fost tot...defrisari( nu i asa ca plajele erau impadurite si acum asa spalata pe creier cum sinteti ...in opinia d voastra tot...defrisari???)...apoi...tot acum citeva zile au fost inundatii si alunecari de teren in Elvetia...Austria...etc...tot de la defrisari ( pai nu ne luau austriecii padurole sa nu le taie pe ale lor...de Elvetia nici nu mai zic)nu i asa??? Da chiar numai defrisari vedeti??? Oare autostrada asta nu trebuie facuta??? Sau pe partea cealalta nu sint paduri???? Da d voastra spalata pe creier de ce nu renuntati la masina...transp in comun...bici...troti...ca toate polueaza mai mult sau mai putin si nu reveniti nu.mai si numai la mersul pe jos sau cel mult la...cal???? Defrisari atota stiti!!! Si va mai si expuneti ideile cretine in mesaje!!!
Raspunde

Amintiri din copilarie. Ca vine autostrada

Acum 3 săptămâni

anii 80, veneam/mergeam pa mare. Ploua, cadeau pietre, apa pana peste pragul masinii Asa a fost Valea Oltului dintotdeauana
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus