Duminică,
17.08.2025
Partial Noros
Acum
30°C

Situația documentelor reținute, retrase de Poliția Rutieră ar putea fi verificată pe portalul MAI

Situația documentelor reținute, retrase de Poliția Rutieră ar putea fi verificată pe portalul MAI

Comisia juridică a Camerei Deputaților a dat raport favorabil, marți, unui proiect care prevede că situația juridică și circuitul permiselor de conducere reținute sau retrase, certificatelor de înmatriculare ori de înregistrare a autovehiculelor, dovezilor înlocuitoare să poată fi verificate pe portalul de servicii publice al Ministerului Afacerilor Interne, scrie Agerpres.

Proiectul modifică, în acest sens, Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice.

'În cazul reținerii sau retragerii, după caz, de către polițistul rutier a permisului de conducere și/sau a certificatului de înmatriculare ori de înregistrare sau, după caz, a dovezii înlocuitoare a acestora, titularul documentului primește un cod unic de identificare cu ajutorul căruia poate verifica, în portalul de servicii publice al Ministerului Afacerilor Interne, situația juridică și circuitul documentului reținut sau retras, după caz', prevede proiectul.

Potrivit acestuia, Ministerul Afacerilor Interne dezvoltă și administrează platforme informatice destinate furnizării de servicii electronice cu privire la înmatricularea vehiculelor și dreptul de a conduce autovehicule pe drumurile publice și circuitul documentelor reținute sau retrase de polițiștii rutieri.

În termen de 180 de zile de la data intrării în vigoarea a prezentei legi, ministrul Afacerilor Interne stabilește prin ordin procedura prin care titularul permisului de conducere și/sau certificatului de înmatriculare ori de înregistrare sau, după caz, a dovezii înlocuitoare a acestuia reținute sau retrase, după caz, de polițiștii rutieri, poate verifica în platforma informatică dezvoltată de Ministerul Afacerilor Interne situația juridică și circuitul acestor documente.

Deputatul USR Alexandru Paul Dimitriu a susținut că nu înțelege utilitatea proiectului.

'Nu înțeleg utilitatea acestui proiect. Cu siguranță se vor cheltui bani pentru o astfel de procedură. Din nefericire, în trecut am fost destul de des sancționat și nu am avut nicio problemă să știu unde îmi este permisul sau unde mi-ar fi talonul', a spus el.

Președintele comisiei, social-democratul Bogdan Ciucă, a replicat că are cunoștință de cazuri în care documentele au fost recuperate după mai multe luni.

'Din nefericire, cunosc cazuri în care într-adevăr au făcut ping pong pentru că nu se știa unde era permisul, ba la Poliția de la nu știu ce comună, ba a fost trimis la organul superior. Cunosc un caz concret în care cred că a stat luni bune, dacă nu chiar mai mult, până și-a recuperat permisul, documentele', a explicat Ciucă.

În final, proiectul a primit raport favorabil, cu majoritate de voturi.

Proiectul de lege a fost adoptat anterior de Senat și urmează să intre în dezbaterea plenului Camerei Deputaților, care este for decizional. 

foto Poliția Sibiu

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Comentarii

0 comentarii

Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus