Vineri,
18.07.2025
Parțial Noros
Acum
19°C

Se circulă pe noul ”pod NATO” de la Voila. Lucrare executată de CON-A

Se circulă pe noul ”pod NATO” de la Voila. Lucrare executată de CON-A
Noul pod va garanta accesul cu echipament militar greu al trupelor NATO la poligonul de la Cincu. Sursa foto: Consiliul Județean Brașov

Noul podul peste Olt, de pe drumul județean DJ 105 (km 0+660), la ieșirea din comuna Voila, a fost dat în folosință, a anunțat Consiliul Județean Brașov, după o finanțare realizată prin Programul Național de Dezvoltare Locală – etapa a II-a.

Construcția a fost realizată de societatea sibiană CON-A, iar contractul a fost atribuit după mai multe licitații anulate.

Noul pod de la Voila reprezintă una dintre cele mai mari și importante lucrări de artă realizate până în prezent de autoritatea publică a județului Brașov, precizează CJ Brașov.

„Am încheiat cu bine un obiectiv de infrastructură important pentru comunitatea locală și pentru județul Brașov, un proiect care nu a fost lipsit de provocări. A trebuit să găsim soluții de proiectare respectând condiţionalităţile Ministerului Apărării Naţionale şi ale Hidroelectrica, apoi am fost nevoiţi să reluăm de patru ori procedurile de achiziţie a lucrărilor, deoarece nu am avut oferte depuse. Abia la cea de-a patra încercare am atribuit contractul asocierii SC CONA SRL – SC CONA Operations SRL – SC Drum Inserv SRL. Pentru demolarea podului existent a fost nevoie de o reavizare din partea Hidroelectrica a lucrărilor necesare în albia râului, dar şi de alte studii geotehnice privind starea fundaţiilor, iar soluţia construirii unor fundaţii noi în baza unui contract separat a însemnat o nouă decalare a termenelor de execuţie a podului”, a declarat președintele Consiliului Județean Brașov, Adrian-Ioan Veștea.

După ce vechiul pod a fost demolat prin implozie în septembrie 2023, au urmat procedurile pentru proiectarea și construcția fundațiilor, obiectiv pe care asocierea SC CONA Operations SRL – SC Prinfo SRL s-a realizat în perioada august-noiembrie 2024.

Ulterior, constructorul a trecut la realizarea suprastructurii podului și a tuturor lucrărilor necesare funcționalizării acestuia, proiect finalizat cu o lună mai devreme decât termenul prevăzut în contractul de execuție.

„Termenul contractual pentru finalizarea construcției podului a fost luna august 2025, însă am reușit să  încheiem lucrările mai devreme. Momentul mult așteptat al inaugurării a fost precedat de faza testelor de sarcină statică și dinamică a podului, realizată cu șase mașini de 44 de tone fiecare, prezente în același timp pe pod. Ne-am asigurat că sunt întrunite toate condițiile pentru o circulație optimă a vehiculelor de toate categorie, inclusiv a celor de mare tonaj”, a declarat Daniela Ilie, purtătoarea de cuvânt a firmei CONA.

Acesta este al patrulea pod peste Olt pe care administrația județeană îl reface din temelii în ultimii cinci ani, după podul nou de la Crihalma (proiect demarat de CJ Brașov și predat la Compania Națională de Investiții), podul nou de la Hălmeag, situat pe drumul judeţean DJ 131P (construit cu fonduri PNDL II) și podul de la Augustin (la care s-au făcut reparații capitale și modernizări în cadrul proiectului POR de modernizare a drumului interjudețean Covasna – Brașov).

Principalele caracteristici tehnice ale podului:

Lungimea podului – 93,95 metri;

Deschiderea principală de calcul – 70,96 metri;

Lăţimea totală – 13,50 metri, din care 7,60 metri partea carosabilă cu o bandă de circulație pe sens și câte 1,50 metri de trotuar pe ambele părţi;

Durata de viață proiectată – 100 ani;

Structura de rezistență a podului este alcătuită din două arce metalice cu calea la mijloc, susţinută de un platelaj mixt oțel-beton, arcele fiind încastrate în fundaţii din beton;

Cantitatea de oțel în structura de rezistență – 444 tone;

Infrastructura – 2 culei din beton armat cu fundaţiile pe 32 de piloţi foraţi încastraţi în radiere la fiecare culee.

În momentul de față, costurile acestui proiect investițional de amploare sunt cifrate la 30.286.720 lei și includ lucrările de relocare a rețelelor de utilități, lucrările de demolare a podului vechi, precum și execuția fundații și a suprastructurii noii construcții. Totalul finanțării PNDL II accesate de autoritatea judeţeană pentru obiectivul „Pod peste râul Olt pe DJ 105 la km 0+660 în localitatea Voila” este de 32.242.083,28 lei.

 

 

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

3 comentarii

Leonard

Acum 1 săptămână

Frumos. Bravo . La cât mai multe poduri de acest fel..
Raspunde

Escu

Acum 1 săptămână

E bine ca e făcut. Dar sa fim sinceri, ca daca nu avea nevoie nenea NATO sa duca tancurile in Cincu, direct din gara Voila, nu se facea nici in 10 ani
Raspunde

Nicolae Săliștean

Acum 1 săptămână

Podul de flori de la Voila! Pace și prietenie între popoare! Shalom. Sau ceva!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus