43.200 de lei, la care se adaugă TVA, este valoarea contractului încheiat de către Drumuri și Poduri SA pentru realizarea a 12 filme de prezentare a activității societății, al cărei client principal este Consiliul Județean Sibiu. Contractul a fost achiziționat prin cumpărare directă după ce societatea și-a redus programul la patru zile pe săptămână, pentru a se încadra în bugetul de salarii. Conducerea societății acuză Turnul Sfatului de „abordări tendențioase” când este întrebată de contractul încheiat în acest context.
„Obiectivul principal al proiectului este implementarea la nivelul județului Sibiu a programului de promovare al societății Drumuri și Poduri SA Sibiu. Programul urmăreşte prezentarea la nivelul publicului țintă din județul Sibiu a evoluției societății, a impactului social al serviciilor şi prestațiilor societății, evenimente și acțiuni importante precum şi a stategiei de dezvoltare a acesteia pentru perioada următoare”, este justificarea prezentată în caietul de sarcini care a stat la baza încheierii contractului de prestări de servicii de publicitate.
Caietul de sarcini solicită realizarea unui film de maxim opt minute, o dată pe lună, în format HD, care să includă, eventual, filmări cu drona. „Prestatorul are obligația de a produce în întregime (filmare, montaj etc) filme de informare la cererea beneficiarului, de a participa activ la identificarea și documentarea subiectului/subiectelor filmului/filmelor”, se mai arată în documentație. Drumuri și Poduri mai cere, în baza acestui contract, colaborare în vederea organizării ocazionale de conferințe de presă. „Prestatorul coordonează împreună cu beneficiarul invitații, participă la elaborarea eventualelor documente (desfaşurătorul evenimentelor, prezentări, comunicate de presă etc). Prestatorul participă, la cererea beneficiarului, la elabroarera răspunsurilor la întrebările formulate de presa locală în baza Legii accesului la informații publice, redactând propuneri către beneficiar”, se mai arată în documentație.
43.200 de lei, la care se adaugă TVA, este valoarea contractului atribuit prin încredințare directă societății Ariete Management SRL din Sibiu, în cursul lunii trecute. „Afirmația conform căreia achiziția «a fost făcută în contextul reducerii programului de lucru (…) din cauza bugetului insuficient pentru plata integrală a salariilor» demonstrează intenția pe care o aveți în ceea ce privește acest subiect și reconfirmă obiceiul abordărilor de cele mai multe ori tendențioase pe care le-ați avut în legătură cu DPS SA. Amestecați două subiecte diferite, lăsând să se înțeleagă o falsă legătură, eventual de cauzalitate, între ele”, este începutul răspunsului transmis în atenția cititorilor Turnul Sfatului și semnat „conducerea societății Drumuri și Poduri SA Sibiu”.
„În realitate, reducerea numărului de zile lucrătoare la nivelul societății este o măsură pe perioadă determinată dictată de obligația încadrării în prevederile OUG 156/30.12.2024, celebra «ordonanță trenuleț» (potrivit căreia bugetul total de salarii în 2025 nu îl poate depăși pe cel din 2024). În plus, reamintim că managementul DPS SA a decis să compenseze în urmă cu aproximativ jumătate de an măsura retragerii facilităților fiscale acordate de stat companiilor din domeniul construcțiilor (și favorabile angajatorilor, dar și angajaților), iar măsura companiei echivala, atunci, cu o creștere salarială”, mai descriu reprezentanții societății contextul în care programul de lucru a fost redus la patru zile pe săptămână, în perioada iulie – octombrie.
Referitor la contractul în discuție, reprezentanții societății de construcții a județului Sibiu spune că a fost redus cu aproape 60% față de anii precedenți, ca urmare a unui program de reducere a cheltuielilor implementat la nivelul societății.
„Mai mult decât o creștere a notorietății companiei”
Am solicitat conducerii societății deținută de județul Sibiu și o apreciere referitoare la eficiența acestei metode de promovare, în condițiile în care filmele de promovare publicate prin intermediul canalului de YouTube al societății au o medie de 300 de vizualizări în ultimul an, iar pe pagina de Facebook, cele mai multe vizualizări sunt de aproximativ 2.600.
„În strategia de marketing a DPS SA, serviciile de marketing și conexe ocupă un loc important, iar acest lucru a condus la mai mult decât o creștere a notorietății companiei. Unele din postările pe care le-ați contabilizat (și care – ca fapt divers – au produs mult mai multe vizualizări decât transmiteți dumneavoastră) au condus la efecte economice directe și concrete. Chestionare realizate ocazional între colaboratori demonstrează că unele dintre închirierile și vânzările organizate de DPS SA au rezultat tocmai din comunicări publice de diferite tipuri ale companiei (informări în presă, filme de prezentare etc), iar aceste comunicări la rândul lor au fost posibile prin activități de marketing contractate”, mai transmite conducerea societății. Potrivit căreia, dacă ar întrerupe acest de activități vor fi afectate „eforturile de imagine din ultimii ani și poziția câștigată în rândul companiilor serioase din domeniul său de activitate”.
În ultimul an, pe canalul de YouTube al Drumuri și Poduri SA Sibiu filmele de prezentare au avut între 39 și 1.300 de vizualizări. Sursa foto: captură YouTube
La finalul răspunsului, conducerea societății apreciază din nou faptul că redactorul Turnul Sfatului denaturează prin articolele publicate activitatea societății deținută de Consiliul Județean Sibiu. „În ciuda tratamentului pe care l-ați aplicat societății Drumuri și Poduri, prin majoritatea textelor dumneavoastră, continuăm să sperăm la obiectivitate din partea publicației pe care o reprezentați și din partea dumneavoastră. Ne așteptăm, astfel, ca mai devreme sau mai târziu, dacă nu să promovați eforturile companiei care are drept acționar unic Județul Sibiu, măcar să nu le mai denaturați”.
Turnul Sfatului a solicitat reacții pe acest subiect ca urmare a faptului că societatea de drumuri a județului Sibiu are drept principal client Consiliul Județean Sibiu, care i-a încredințat administrarea drumurilor județene, iar alocările de fonduri din bugetul public sunt în scădere. În plus, societatea de construcții a mai alocat și în trecut sume considerabile activităților de publicitate: 100.000 de lei anual.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Vizualizari: 11836
Ultimele comentarii
Acum 2 ore
Asdfasdf
Acum 2 ore
Cartea face bine!
Acum 3 ore
Miruna
Acum 4 ore
Sibian
Acum 4 ore
@Kokos ,Maria Deacu