Miercuri,
17.04.2024
Innorat
Acum
11°C

Reclama, „sufletul comerțului și la stat”: pe ce cheltuie 300.000 de lei societatea de construcții a județului Sibiu?

Reclama, „sufletul comerțului și la stat”: pe ce cheltuie 300.000 de lei societatea de construcții a județului Sibiu?

La fel ca și în ultimii doi ani, și pentru 2024 bugetul propus și votat pentru Drumuri și Poduri SA prevede alocarea sumei de 100.000 de lei pentru cheltuieli de reclamă și publicitate. Mihai Lisan, directorul instituției, enumeră printre rezultatele generate până acum publicarea unor filme de prezentare pe YouTube, care – deși au o medie de doar 188 de vizualizări – au contribuit la 18% din cifra de afaceri a societății de stat.

Chestiunea sumelor alocate pentru promovare și publicitate a fost ridicată de consilierul județean Adrian Echert (USR), în ședința extraordinară de joi după-amiaza, în cadrul căreia a fost supus votului bugetul pe anul în curs al Drumuri și Poduri SA (societate de construcții al cărui unic acționar este Consiliul Județean Sibiu). „Am văzut că și în acest an vor fi alocați 100.000 de lei pentru promovare. Același contract a fost și în 2022 și în 2023. Voiam doar să știu ce s-a prestat de acei bani, deoarece nu se înțelege din raport. Adică ce s-a făcut din cei 200.000 de lei până acum și ce se dorește anul acesta să se facă?”, a întrebat Adrian Echert.

Mihai Lisan, directorul societății care administrează drumurile județene, a arătat că încă de la preluarea conducerii, în ianuarie 2022, și-a dorit să investească în marketing. „Este un an și jumătate de când avem contract cu firma Ariete Management pe partea de marketing. Nu sunt chiar 200.000 de lei cheltuiți până acum, așa cum s-a vehiculat (contractele sunt încă în derulare – n.r.). Ca și lucru pe partea de marketing și rezultate palpabile în urma acestor contracte, avem o pagină de YouTube unde avem toate utilajele noi achiziționate în 2022 – 2023. Le avem prezentate și oamenii le pot vedea și chiar am reușit să le închiriem și am făcut din închiriere aceste cifre cu terții. 18% din cifra de afaceri a societății (31,4 milioane de lei sunt veniturile totale de anul trecut, 5,6 milioane de lei reprezentând 18 procente – n.r.) a fost realizată cu terții, lucru care nu s-a mai întâmplat până acum”, a răspuns Mihai Lisan.

„Ne promovăm lucrările pe care le întreprindem atât pentru Consiliul Județean, cât și în colaborarea cu terții, pentru a reuși să ne mândrim cu ceea ce facem și să ne caute alte societăți, persoane fizice și să apeleze la serviciile societății”, Mihai Lisan, directorul Drumuri și Poduri SA

Canalul de YouTube al Drumuri și Poduri la care face referire directorul general a fost înființat în ianuarie 2023, prin intermediul acestuia fiind publicate 22 de filme, cu o durată cuprinsă între 37 de secunde și trei minute și o medie de 188 de vizualizări. Cel mai vizionat film creat în cadrul contractelor cu o valoare de aproximativ 40.000 de euro are 1.000 de vizualizări și prezintă un Autogreder Caterpillar 120, „utilaj de închiriat”. 

Și presă... „trusturi de presă”

Mihai Lisan spune că filmele realizate în cadrul acestor contracte  au și un rol educativ și dă exemplul unuia realizat în cursul lunii februarie, despre curățenia efectuată pe drumul județean care traversează cartierul Arhitecților. „Am făcut aceste filmulețe pentru ca oamenii, dacă văd, să semnaleze neregulile. Marketingul mi l-am dorit implementat de când am venit la conducerea acestei societăți. Pe acest palier avem deja rezultate, suntem prezenți în colaborarea cu firme din județ, ni se cer oferte, avem proiecte pe care le desfășurăm și realizări, existăm și noi pe piață”, a mai arătat Lisan.

Adrian Echert a insistat și a cerut detalii. „Am înțeles necesitatea, reclama e sufletul afacerii. Întrebarea este strict tehnică, ce s-a făcut cu acești bani? Am înțeles că e vorba de un canal de YouTube și niște filmulețe, dar n-am înțeles cum s-a făcut promovarea. Prin Facebook?”, a mai întrebat consilierul județean care tocmai și-a anunțat candidatura pentru conducerea CJ Sibiu.

Mihai Lisan a arătat că în cadrul contractelor încheiate prin achiziție directă se solicită și promovarea în presă. „În același timp avem și cu trusturi de presă, tot prin acest contract, preluarea unor comunicate săptămânale, să ajungă la cetățeni. Ceea ce ne interesează și fiecare să știe: că societatea de drumuri va veni să curețe, să plombeze sau să cosească iarba”, a mai arătat Lisan.

Citește și Drumuri și Poduri cere încă un milion de euro de la CJ Sibiu, pentru că altfel nu va mai putea administra drumurile județului

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

10 comentarii

T.

Acum 3 săptămâni

de cand ciuma rosie si-a dat mana cu ciuma galbena, DNA-ul nu mai are liber la activitate, avand comada politica, iar capusele sug banii statului din toate pozitiile fara nici o problema, chiar cu justificari aberante, ca mai sus.
Raspunde

Arcu

Acum 3 săptămâni

Poate ar fi bine de intrebat si Marcu ****...nu cred ca este strain de cheltuirea unor sume. (Acest mesaj a fost moderat deoarece face parte din categoria „trolling”.)

Raspunde

Adiță

Acum 3 săptămâni

Acest mesaj a fost șters din cauza informațiilor eronate pe care le conține.

Raspunde

Pol-Pot

Acum 3 săptămâni

Subiectul de interes si problema reala. Cine doreste sa comenteze pe marginea articolului si doreste multe voturi trebuie doar sa critice PNL-ul. Si va primi multe voturi, dar negative. Incercati!

Raspunde

Claudiu

Acum 3 săptămâni

Asta in timp ce se duc cu cușma in mână la CJ sa le de-a încă 1 milion de euro ca să nu intre în situația de a nu mai putea sa administreze drumurile din județ? Filmele cu proști devin din ce in ce mai complicate
Raspunde

Claudiu

Acum 3 săptămâni

Drumuri și poduri S.A. chiar este o companie a C.J. Sibiu. Și-atunci devine normal sa ceară cate un milion de euro "din când în când". Că doar nu dau din buzunarul propriu cei de la consiliu. De ce ar fi obligată compania sa genereze profit sau să dispară câtă vreme merge cu cerutul și după aceea cu mărunțirea prin "promovare"
Raspunde

Ovidiu Oanta

Acum 3 săptămâni

Na frustratilor, Deleanu și Echert ca va demonstrat. Ciocu mic și joc de glezne!
Raspunde

Vivi Dragan

Acum 3 săptămâni

Singura solutie este ca DNA sa isi faca datoria. PNL a impanzit toate societatile care apartin de CJ sau sunt firmele de casa ale lo si arunca cu bani. Si DNA asteapta sa plece ficusul de la Cotoceni si apoi incepe distractia.
Raspunde

Marketing IMPEX

Acum 3 săptămâni

Vorbim de promovare? Oare voi de ce nu deschideti sectiunea de comentarii la articolele voastre pe care le promovati ca si " publicitate"?
Raspunde

Echipa castigatoare

Acum 3 săptămâni

Ciocu mic, că tot pe noi ne votaț! Impreuna vom injenunchia PSD-ul!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus