Joi,
28.08.2025
Cer Senin
Acum
27°C

Sistemul inteligent de management al traficului cu undă verde pentru autobuze și timp de deplasare redus: A început montarea semafoarelor din intersecții și a senzorilor wireless pentru numărarea autovehiculelor

Sistemul inteligent de management al traficului cu undă verde pentru autobuze și timp de deplasare redus: A început montarea semafoarelor din intersecții și a senzorilor wireless pentru numărarea autovehiculelor
Traficul va fi monitorizat în timp real, iar autobuzele vor fi localizate și prioritizate, spun reprezentanții primăriei. Foto: Arhiva Turnul Sfatului

Reprezentanții administrației locale anunță începerea instalarii sistemului inteligent de trafic pe artere principale din municipiul Sibiu. Astfel, 17 intersecții semaforizate și treceri de pietoni din municipiul Sibiu vor fi cuprinse într-un sistem de management adaptiv al traficului rutier care are drept obiectiv priorizarea autobuzelor, reducerea timpului de deplasare prin oraș, precum și o mai mare siguranță a pietonilor și a bicicliștilor. 

Pentru acest proiect, Primăria Sibiu a obținut o finanțare în valoare de 6,2 milioane de lei din Programul Național pentru Redresare și Reziliență, bani din care a fost plătit și un studiu care să stabilească intersecțiile în care se poate aplica soluția, precum și tipul de echipamente necesare, scria Turnul Sfatului în august 2024.

„Primăria Sibiu implementează un proiect prin care se instalează în oraș sisteme inteligente de trafic și se va crea un centru de comandă și management al traficului. Aceste măsuri fac parte din Planul de mobilitate durabilă al Municipiului Sibiu 2021-2030 și au ca scop îmbunătățirea modului în care ne deplasăm în oraș. Investiția va avea ca rezultat creșterea siguranței în deplasarea pietonală și o mai mare atractivitate a transportului public, prin creșterea vitezei de circulație, ca urmare a prioritizării autobuzelor în mai multe intersecții semaforizate. În plus, reducerea blocajelor în trafic va însemna și un aer mai curat pe principalele artere ale orașului,” transmit reprezentanții Primăriei Sibiu, printr-un comunicat de presă. 

Contractul pentru proiectarea acestor sisteme, pentru furnizarea echipamentelor și execuția lucrărilor de montaj a fost semnat cu Asocierea Swarco Traffic Romania & Global Tech Xper, valoarea acestuia fiind de 5,2 milioane de lei, fonduri obținute de Primăria Sibiu din PNRR. Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în 12 mai 2025, termenul de finalizarea a achizițiilor și lucrărilor fiind de 10 luni. 

Foto: Primăria Sibiu

Până la această dată s-a elaborat proiectul tehnic și s-au obținut avizele necesare. De asemenea, au fost achiziționate următoarele dotări: stâlpii pentru semaforizare, semafoarele și automatele pentru acestea, dispozitivele acustice și butoanele pentru pietoni, senzorii wireless pentru numărarea autovehiculelor, alte aparate necesare implementării. 

„În această perioadă sunt programate lucrări pentru asigurarea alimentării cu energie electrică și a conexiunilor de date între echipamentele sistemului. Astfel, s-au realizat deja traversări pe b-dul Milea, cu șanțuri de mici dimensiuni, la intersecțiile cu străzile Mirăslău și Oituz. Joi, 28 august se vor realiza același tip de intervenții pe str. Emil Cioran, pe parcursul zilei, precum și în sensul giratoriu din Piața Unirii. Aceste lucrări se vor efectua după ora 21.00, fără a fi necesare închideri de trafic, ci doar devieri parțiale ale circulației de pe banda pe care se lucrează. Precizăm că, avizul Comisiei pentru sistematizarea circulației precizează că, până în dimineața zilei următoare, carosabilul trebuie readus la nivel pentru a nu cauza disconfort în trafic”, precizează sursa citată. 

Citește și Intersecțiile de pe arterele Vasile Milea – Alba-Iulia vor comunica între ele pentru a da prioritate autobuzelor. Primăria anunță „sisteme inteligente pentru traficul din Sibiu”

De la jumătatea lunii septembrie va începe și instalarea senzorilor inductivi care vor înregistra numărul vehiculelor.  

Se vor realiza astfel modernizarea și extinderea sistemului de semaforizare în 17 intersecții și treceri de pietoni pe axa: DN1 – b-dul Vasile Milea – str. Andrei Șaguna – str. Banatului – șoseaua Alba Iulia și se va implementa un sistem inteligent de gestionare a traficului, care va utiliza senzori și echipamente speciale pentru a adapta timpii de semaforizare în funcție de volumul de trafic din fiecare intersecție. De asemenea, se va crea un centru de comandă și control unde traficul va fi monitorizat în timp real, iar autobuzele vor fi localizate și prioritizate, astfel încât transportul public să devină mai rapid și mai eficient. 

Mai jos, lista intersecțiilor, preluată din caietul de sarcini al licitației:

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Comentarii

6 comentarii

Primarul nou

Acum 1 zi

Wee, mai multe cabluri, stâlpi și table! Anumite intersecții au între 7 și 10 semne circulație, cazuri unice in Europa!! Sibiul sub Fodor e tot mai derahat, sub Johannis era lux (se făcea ce trebuie)!
Raspunde

X

Acum 1 zi

Permiteti mi sa fiu sceptic in ceea ce priveste un nou capitol "SMART"! Daca autobuzul va fi blocat in trafic exact ca in imaginea aferenta articolului, se poate juca soferul cu telecomenzi de semafoare sau senzorii sa zambeasca la aparitia autobuzului. Cat timp nu se vor face benzi dedicate pentru autobuze este fix degeaba, ba mai mult, probabil va genera un haos si mai mare si probabil asta se si doreste. Daca pe segmentul Caii Dumbravii intre Blocul Plomba si Mihai Viteazu nu s a mai primit finantare europeana (nu cunoastrem exact motivul) se reface tot carosabilul sub trafic cam cum era si inainte: adica nu exista sistematizare, alveolele statiilor de autobuz vor fi la fel de scurte si ingehsuite pentru ca atat loc lasa vechii stalpi de ciment sfaramati la baza, parcarea de la ITM la fel de improvizata ca in 2007 cat s a facut hora de borduri in jurul stalpilor vechi, totul e cam ca in articolul cu licentele sistemului de inchiriat biciclete! Mare mare pacat, dar asta este superficialitatea de tara in care am decis sa raman(em). PS Fix de 30 stalpi era nevoie pentru a schimba pe ambele sensuri stalpii. Pe partea cu castanii mergeau parcari spic iar continuarea pistei de biciclete putea fi implementata si ea, dar asta probabil in viitoare finantari UE 2027-203?
Raspunde

Ron

Acum 1 zi

Proiecte proiecte proiecte ! Realizari...P ...unde P nu e de la proiect! Da sa monteze semafoare cu buton la toate trecerile nu s in stare! A...asta e numai in beneficiul cetatenilor asa ca nu conteaza
Raspunde

Alex

Acum 12 ore

Pentru semafoare dotate cu radar la trecerile de pietoni din jurul scolilor , cati ani mai trebuie sa asteptam ? Trebuie doar sa se inspire din ce exista si functioneaza cu succes in alte tari , nu e nevoie sa inventeze lucruri ...
Raspunde

Trecere Pietoni Aria Alba Iulia

Acum 7 ore

Deci, semafor inteligent la trecerea de pietoni din fața Aria Alba Iulia cu prioritizare pentru pietoni? Să-i spuneți și domnului de pe Taxi care, în loc să meargă până la sensul giratoriu de lângă spălătorie a preferat să se dea jos din Logan, să apese butonul, să aștepte să se facă roșu la idioții din trafic și s-a urcat fericit în bolid, facilitându-și astfel o ieșire mai rapidă, fără a fi nevoie să se mai asigure saaau să parcurgă ”atâția” km până la sens (că nu tot acolo ajungea). HÂȚ.
Raspunde

John Doe

Acum 6 ore

De acum, toti bombardierii cu tigăi vw si bmw vor circula in spatele autobuzelor ca să prindă unda verde
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus