Indemnizațiile lunare ale membrilor Consiliului de Administrație (CA) ai Aeroportului Internațional Sibiu, precum și a președintelui acestui au fost majorate la limită. În ședința de joi, Consiliul Județean Sibiu a aprobat, cu 16 voturi „pro” din 30 de consilieri prezenți, proiectul privind numirea membrilor în Consiliul de Administrație al Regiei Autonome Aeroportul Internațional Sibiu (AIS) pentru mandatul 2025-2029. Documentul prevede și majorarea indemnizațiilor de la 2.126 lei la 3.000 lei net pentru membri, respectiv de la 2.609 lei la 3.200 lei net pentru președintele CA.
Înainte de vot, președintele CJ Sibiu, Daniela Cîmpean, a anunțat că aleșii locali din partea grupului USR-ADU au depus un amendament, care propunea menținerea nivelului indemnizațiilor din mandatul precedent – 3.496 lei brut (2.126 lei net) pentru membrii CA și 4.341 lei brut (2.609 lei net) pentru președintele CA.
Propunerea era justificată de necesitatea menținerii disciplinei financiare și a unui nivel rezonabil a cheltuielilor de personal, în condițiile contextului economic actual, marcat de inflație și presiune pe bugetul public. „Peste tot se discută despre reduceri. Să mergem acum în fața cetățenilor să le spunem că noi creștem indemnizații nu cred că sună bine. Nu punem la îndoială competența, dar să-i lăsăm pe noii membri să demonstreze, iar apoi putem discuta despre creșteri”, a adăugat Claudiu Zgripcea, unul dintre autorii amendamentului.
Totuși, șefa CJ Sibiu a explicat de ce a propus noile sume pentru reprezentanții Aeroportului:
„AIS are la nivel național cea mai mică indemnizație pe care o alocă reprezentaților din CA. La Craiova aceasta e 4.600 lei net. Prin urmare, ne situăm la cel mai mic nivel de indemnizație a unui administrator în CA, în condițiile în care în țară sunt aeroporturi care au - 7.500 Iașiul, 13.600 „Mihail Kogâlniceanu”. Și Brașovul are 4.050. Brutul la „Traian Vuia” e 20.000 de lei.
Suntem, ca și indemnizație, pe locul 13 din 13, în condițiile în care la aeroporturile de categoria 2, cum sunt ele evidențiate în legislația europeană, Sibiul e pe locul 2 în țară ca numărul de pasageri”, a precizat Daniela Cîmpean.
Ca precizare, este de menționat că, potrivit Institutului Național de Statistică, din categoria "2" fac parte aeroporturile cu peste 150.000 de pasageri, dar mai puțin de 1.500.000 de pasageri pe an. Astfel, datele Asociației Aeroporturilor din România arată că AIS se află pe locul al treilea după numărul de pasageri după aeroporturile din Timișoara și Suceava (conform datelor din 2024). La nivel național, raportat la numărul total de pasageri îmbarcați/debarcați în 2024, AIS se află pe locul 6, după Otopeni (15,94 de milioane de pasageri), Cluj (3,26 de milioane), Iași (2,19 milioane), Timișoara (1,32 de milioane) și Suceava (746.600 de pasageri).
Cîmpean a mai argumentat că s-a raportat și la contextul local:
„M-am raportat la societatea Drumuri și Poduri, care la acest moment are o indemnizație la nivelul celei pe care o propunem pentru AIS. Am vrut să aducem și o echitate între cele două societăți. Am venit cu această propunere și luând în calcul că nu este afectat bugetul județului, este vorba despre o indemnizație care se achită din bugetele celor două societăți.
Am considerat că dacă ai pretenția cât de cât să ai pretenții de la cei care sunt în CA, este normal și corect să și recompensezi. Oricum, indemnizația este sub ceea ce s-ar cuveni unor oameni care trebuie să vină cu o strategie, au răspundere, au activitate importantă în spate”.
Consilierii AUR și PSD au anunțat că se vor abține de la vot.
„La ședința anterioară a consiliului, am luat act de raportul de activitate al AIS pe anul 2024, unde și dvs. ați constatat unele neajunsuri în activitatea CA, a directorului aeroportului. Nu am regăsit acolo măsuri concrete de remediere și de înlăturare a disfuncționalităților cu termene și responsabilități. Motiv pentru care, o stimulare financiară prin mărirea indemnizației nu cred că ar motiva și ar crește performanțele AIS.
Inechitatea de care ați pomenit, raportată la societatea Drumuri și Poduri, poate fi înlăturată prin coborârea nivelului de la DP către cel actual al Aeroportului”, a declarat Bogdan Drașoveanu (AUR).
Social-democratul Emilian Novac a adăugat că înainte de a majora indemnizațiile ar fi bine să vină rezultatele:
„Considerăm că prima dată trebuie să vedem performanță sau o creștere a performanței, câțiva pași spre înlăturarea problemelor constate de către toată lumea și după aceea nu avem nimic împotrivă să revenim cu o recompensă”.
La vot, proiectul în forma inițială, fără amendamentul USR-ADU, a fost adoptat la limită: 16 voturi „pentru”, 4 „împotrivă” și 10 abțineri. La ședință au fost prezenți 30 de consilieri județeni.
Cine sunt membrii CA ai AIS
Conform documentului aprobat, noii membri ai CA ai AIS sunt Anca-Maria Banciu, Radu-Gabriel Bondar, Oana-Iulia Popa, Grigore Popescu și Emil-Valentin Olea. Pentru aceste cinci posturi de administrator au fost depuse 13 candidaturi. Unul a fost respins, iar la interviurile susținute în fața comisiei de selecție s-au mai prezentat zece.
Singurul nume care apare și în actualul consiliu de administrație al AIS este cel al lui Radu Gabriel Bondar, care face parte din această structură din 2013. Este șeful Biroului managementul Siguranței din cadrul Aeroportului „Henri Coandă” din București.
Din partea autorității tutelare (care este CJ Sibiu) în viitorul CA vor fi membri Anca Maria Banciu, care este și șefa Serviciului Juridic și Contencios Administrativ din cadrul CJ Sibiu, și Oana Popa, directoarea executivă a Direcției Strategii Proiecte din cadrul aceleiași administrații județene.
Ceilalți doi membri independenți ai CA sunt Grigore Popescu și Emil Valentin Olea. Grigore Popescu a fost director executiv al Direcției Generale a Finanțelor Publice Sibiu până în 2013. În mandatul 2020 – 2024 a fost consilier județean din partea PNL.
Emil Valentin Olea lucrează în cadrul Administrației Române a Serviciilor de Trafic Aerian Romatsa. „Așa cum o indică cifrele din industria aviației la nivel european, traficul este în plină creștere. Cu siguranță și Aeroportul Internațional Sibiu va beneficia de aceste tendințe de creștere a traficului, călătorii de aici fiind interesați în special de destinații din Germania, Austria și Spania. La Aeroportul Internațional Sibiu vor fi deschise până la finele acestui an opt noi destinații, ceea ce va conduce cu siguranță la creșterea traficului de călători”, arată Emil Valetin Olea.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Tag-uri: indemnizatii aeroport sibiu
Vizualizari: 667
Ultimele comentarii
Acum 1 oră
Iancu
Acum 1 oră
???
Acum 1 oră
T.
Acum 1 oră
@Mimi
Acum 1 oră
Ciao bao