Sâmbătă,
25.10.2025
Cer Senin
Acum
5°C

Expropriere suplimentară pentru realizarea portalului Tunelului Lazaret Sud din cadrul Secțiunii 2 Boița – Cornetu a autostrăzii Sibiu Pitești

Expropriere suplimentară pentru realizarea portalului Tunelului Lazaret Sud din cadrul Secțiunii 2 Boița – Cornetu a autostrăzii Sibiu Pitești
Foto: Captură video Ioan Adrian Gică

Ministerul Transporturilor a publicat vineri, în dezbatere publică, un proiect de Hotărâre de Guvern privind declanșarea procedurii de expropriere a două terenuri situate pe amplasamentul suplimentar, pe raza localității Câineni din județul Vâlcea, pe traseul secțiunii 2 Boța - Cornetu a Autostrăzii Sibiu - Piteşti. Potrivit notei de fundamentare, terenurile suplimentare sunt necesare pentru realizarea portalului Tunelului Lazaret Sud.

„La etapa Proiectului pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire, a fost identificată necesitatea ocupării unei suprafețe suplimentare de teren pentru realizarea Portalului Tunelului Lazaret Sud din cadrul Secțiunii 2 Boița – Cornetu, ”Autostrada Sibiu – Pitești”, respectiv o suprafață totală de 10.139 mp, din care 7.139 mp aferenți unui imobil proprietate privată și 3.000 mp aferenți unui imobil proprietate publică a statului. Pentru imobilul proprietate privată este necesar a se declanșa procedura de expropriere”, se arată în documentul aminintit. 

Expropriați vor fi Obștea Moșnenilor, proprietarul terenului de 7.139 mp și statul român, proprietarul terenului de 3.000 de mp, concesionat Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA.  

Suma individuală estimată de către expropriator, pentru imobilul proprietate privată, este în cuantum total de 48,36 mii lei și care se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, se mai arată în documentație.

Constructorii turci din asocierea Mapa - Cengiz au front de lucru doar pe câțiva kilometri din cei 31 de kilometri ai acestui tronson montan dificil, scrie și Economedia, care tratează și ei acest subiect. 

Video Ioan Adrian Gică

Citește și După un an și două luni, progresul pe lotul 2 al autostrăzii Sibiu-Pitești este 5%. CNAIR: Se lucrează cu puțin peste o sută muncitori și 62 de utilaje

La finele lunii iulie au început lucrările la tunelul Robești, primul din cele șapte de pe acest tronson. 

Contractul pentru construcția secțiunii 2 are o valoare de 4,25 miliarde lei (fără TVA), sumă asigurată prin Programul Transport 2021-2027. Termenul contractual pentru finalizarea lucrărilor este decembrie 2028.

Contractul aferent acestei secțiuni prevede construcția a 31,33 km de autostradă, 49 de poduri și viaducte, 7 tuneluri cu lungimi cuprinse între 250 m și 1590 m, precum și un ecoduct în zona localității Lazaret, care avea 210 metri lungime, care va traversa râul Olt, calea ferată și DN7.

„Această secțiune face parte din cel mai important proiect de infrastructură rutieră prevăzut în Programul Investițional 2021–2030 pentru dezvoltarea infrastructurii de transport din România, elaborat și aprobat de guvern în perioada 2020-2021 și, totodată, prevede cele mai complexe lucrări, având în vedere dificultatea dată de zona montană în care se află traseul autostrăzii, fiind și prima trecere la nivel de autostradă peste Carpați”, transmite, în luna iulie, Scrioșteanu.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Comentarii

0 comentarii

Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus