Vineri,
19.12.2025
Cer Senin
Acum
8°C

Comuna Biertan a lansat brandul de destinație turistică Biertan - Richiș - Copșa Mare. Primar: Am știut că turismul trebuie să devină principala activitate a oamenilor din sat

Comuna Biertan a lansat brandul de destinație turistică Biertan - Richiș - Copșa Mare. Primar: Am știut că turismul trebuie să devină principala activitate a oamenilor din sat
Foto: Adina Bota/Turnul Sfatului

Casa Artelor din Piața Mică a găzduit luni evenimentul de lansare a brandului de destinație turistică Biertan - Richiș - Copșa Mare, precum și a noului site web dedicat ofertei turistice a comunei.

Noul brand a fost dezvoltat în urma unui proces complex, derulat împreună cu agenția Menthol Branding și cu reprezentanți ai comunității locale, și poziționează Biertanul ca destinație de ecoturism construită pe tradiții, istorie și pe peisajul cultural unic al celor trei sate.

În deschiderea evenimentului au vorbit primarul din Biertan, Mircea Dragomir, consilierul său, Stelian Burduhos și președinta Consiliului Județean Sibiu, Daniela Cîmpean. Identitatea brand-ului a fost explicată de Alexu Toader, director de strategie din partea Menthol Branding.

„A fost un parcurs foarte interesant, care ne-a adus foarte multe satisfacții, în procesul și în munca pe care am început-o în urmă cu mai bine de trei ani de a duce comuna Biertan spre o destinație atractivă”, a transmis Stelian Burduhos, Consilier al Primarului din Biertan pe Turism și Gastronomie locală. 

Primarul din Biertan a subliniat importanța colaborării cu Stelian, care a reușit, prin proiectele derulate, să promoveze turismul din Biertan.

„Avem un patrimoniu foarte valoros, recunoscut pe plan internațional, suntem în UNESCO, iar acest lucru ne obligă să ne păstrăm patrimoniul. Am știut încă din 2012 că turismul trebuie să devină principala activitate a oamenilor din sat.

Suntem o comună săracă din punct de vedere economic, dar avem o inimă mare și încercăm cu pricepere și determinare să facem lucruri mari. Avem o direcție, avem un drum al nostru, pe care noi ni l-am găsit prin munca cu operatorii din sat, cu pensiunile din sat. Am stabilit un drum și o direcție”, a transmis Mircea Dragomir, primarul comunei Biertan.

Foto: Adina Bota/Turnul Sfatului

Daniela Cîmpean, președinta Consiliului Județean Sibiu, a vorbit despre slow turism (turism lent), concept adus și la Biertan.

„Faptul că la Biertan aduceți acest concept este un lucru extraordinar. (..) Partea de turism este o parte care, exploatată cu cap, și vă felicit că faceți ceea ce trebuie în această direcție, poate să aducă foarte mult bine comunității. Vreau să vă dau o veste bună, în 10 decembrie ne-a fost aprobat un proiect, o platformă digitală pe care vom încărca tot ce ține de oferta turistică din județul Sibiu. Pe acea platformă vom introduce și un link la platforma dumneavoastră, astfel încât sa se facă o dublă promovare.

Sunt convinsă că semnalul și trendul dat de dumneavoastră va fi preluat și de alte primării”, a spus aceasta.

Foto: Adina Bota/Turnul Sfatului

„Am insistat să nu vorbim doar despre Biertan”

Identitatea brand-ului a fost explicată de Alexu Toader, director de strategie din partea Menthol Branding. Brand-ul creat s-a dorit să fie un brand umbrelă, care să cuprindă toate cele trei sate, Biertan, Richiș, Copșa Mare. Biertanul, cu patrimoniul său fortificat și rolul istoric central, Richiș, un sat cu diversitatea culturală și inițiative contemporane în artă, gastronomie și wellbeing (n.r. stare de bine), și Copșa Mare, remarcat prin conservarea arhitecturii tradiționale și agricultura sustenabilă, inclusiv creșterea bivolilor, o practică rară în peisajul rural european actual. Brand-ul promovează astfel experiențe turistice, produse locale, inițiative culturale, patrimoniul, dar și viața comunității.

Foto: Adina Bota/Turnul Sfatului

„Am insistat să nu vorbim doar de Biertan pentru că în fiecare sat există o anumită specificitate. Am vrut să fie un brand reprezentativ, un brand umbrelă, pentru toate cele trei sate, să unească, nu să creeze disensiuni sau neînțelegeri. Un brand accesibil pentru toți locuitorii, ușor de recunoscut de turiști și de localnici, ușor de citit și de înțeles”, a detaliat Alexu Toader.

Identitate vizuală: simplitate, claritate, profunzime

Identitatea vizuală a brandului Biertan – Richiș – Copșa Mare este construită în jurul unui simbol inspirat din arhitectura fortificată și din peisajul colinar al zonei, integrat într-o stemă contemporană.

Paleta cromatică este dominată de Albastru – Vechea Transilvanie, o nuanță de indigo asociată cu profunzimea, spiritualitatea și noblețea discretă a locului. Sistemul vizual este completat de ilustrații liniare inspirate din viața rurală, agricultură, gastronomie și meșteșug, precum și de un stil fotografic aflat la intersecția dintre documentar și artă.

„Brandul Biertan-Richiș-Copșa Mare nu a fost construit ca un ambalaj de marketing, ci ca o infrastructură de sens pentru viitorul acestei comunități. Am pornit de la realitatea locului, de la oameni, peisaj și patrimoniu și am construit un brand care să ajute destinația să crească echilibrat, fără să-și piardă identitatea”, a mai transmis Alexu Toader.

Prezență în mediul online

În paralel cu lansarea brand-ului, s-a lansat și platforma oficială a destinației, www.explorebiertan.ro, care funcționează ca un hub digital complex, dedicat explorării patrimoniului cultural, natural și gastronomic al zonei. Website-ul reunește informații despre sate, experiențe de ecoturism, evenimente, producători locali și inițiative comunitare, fiind gândit nu doar ca un canal de promovare, ci ca o extensie firească a strategiei de brand.

„Ne dorim turiști curioși, care vor să exploreze locul. Am pus accent pe gastronomia locală, avem trei  puncte gastronomice și al patrulea este în curs de creare. Am investit în zona aceasta pentru că este unul dintre punctele forte și avem mult potențial. Turiștii sunt extrem de fascinați de gastronomia noastră”, a mai precizat Stelian Burduhos.

Echipa din spatele proiectului:

  • Primăria Biertan: Mircea Dragomir (primar), Stelian Burduhos (consilier în turism și cultură)
  • Alexu Toader: Strategy Director, Menthol Branding
  • Alexandra Bujeniță: Head of PR & Account Management, Menthol Branding
  • Andrei Argaetic, Raluca Băraru: Design & Ilustrație, Menthol Branding
  • Denisa Remeș: Executive Account, Menthol Branding

Foto: Adina Bota/Turnul Sfatului

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Comentarii

0 comentarii

Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus