51 de km de pârtie, cu cinci instalaţii majore de transport pe cablu, dintre care un telescaun cu şase locuri, noi locuri de cazare şi parcare, trasee de drumeţie, de ciclism sau tiroliene sunt printre investiţiile propuse pentru viitorul staţiunii Păltiniş. Investiţiile totale sunt aproximate la 124 de milioane de euro.
Obiectivul de a transforma Păltinişul în staţiunea numărul unu din România este asumat de asocierea formată din Consiliul Judeţean şi consiliile locale Sibiu şi Poplaca, reunite în Asocierea de dezvoltare intercomunitară Păltiniş-Cindrel. În cursul acestei săptămâni, cele trei foruri legislative locale vor adopta planul de dezvoltare al zonei Păltiniş - Cindrel, creionat pe baza unui studiu realizat de Alpin Concept, în colaborare cu renumita firmă franceză Diagene.
Planurile urmăresc să transforme staţiunea Păltiniş într-o destinaţie turistică pe parcursul tuturor celor patru anotimpuri, „locomotiva” fiind însă pârtiile de schi.
Dezvoltarea staţiunii ar urma să fie realizată în două etape, prima fiind cea care dezvoltă domeniul schiabil, iar cea de-a doua urmând să confere atractivitate pentru o categorie mai largă de turişti, decât cea care practică schiul. Pe parcursul derulării proiectului, în asociaţia de dezvoltare ar urma să fie prinse şi alte primării, cum ar fi cea din Răşinari.
42 de pârtii
Autorităţile locale vor să creeze o staţiune a cărei atractivitate să depăşească zona Braşovului, unde planurile prevăd extinderea celor 15 km de pârtii până la 35 de km. Zona de acces la pârtii a fost stabilită a fi platoul de la intersecţia şoselei principale (DJ106A) cu drumul spre Şanta şi cel spre staţia meteo, platou aflat la 1.420 de m altitudine.
În total, sunt prevăzute a fi amenajate 42 de pârtii, dintre care una de divertisment şi trei pentru sanie. Restul sunt împărţite în patru categorii în funcţie de dificultate. Ar urma să existe 19 pârtii cu o lungime de 18,6 km şi o pantă medie de 11,1%, 14 pârtii de 25,3 km cu o pantă medie de 19,4% şi alte patru pârtii de nivel „roşu” cu o pantă medie de 32% şi o lungime de 19,9 km. O pârtie de un km ar urma să fie de nivel „negru” şi o pantă medie de 44%, diferenţa de altitudine de la plecare la sosire urmând să fie de 440 de metri.
Instalaţii de transport cu debit ridicat
9.375 de schiori este capacitatea prevăzută a domeniului schiabil şi 12.200 de persoane, cea totală a sitului. Pentru a transporta schiorii autorităţile sunt sfătuite să amenajeze un număr restrâns de instalaţii de transport pe cablu, dar moderne şi cu debit ridicat. Astfel, ar urma să fie realizate cinci instalaţii majore (dintre care trei în prima etapă), alături de care să fie create mai multe instalaţii complementare. „Prioritar este telescaunul debraiabil cu şase locuri”.
Pentru a asigura un strat de zăpadă satisfăcător, 50% din suprafeţele pârtiilor ar trebui să poată beneficia de instalaţii de zăpadă artificială. Prin urmare, au calculat consultanţii, va trebui creată o rezervă de apă (lac artificial) de 80.000 de metri cubi.
De unde bani?
Capacitatea de cazare ar trebui să urce la peste 7.600 de paturi, faţă de cele nici 1.000 existente în prezent. În plus, calea de acces existentă, care traversează Răşinariul, va trebui înlocuită cu una care să ofere condiţii decente de acces. Locurile de parcare necesare ar trebui să fie în număr de cel puțin 6.000.
Documentul realizat de consultanţi şi proiectele de hotărâre propuse consilierilor locali şi judeţeni nu amintesc nimic despre resursele de finanţare. Însă recent, într-o întâlnire cu oamenii de afaceri din toată ţara reprezentaţi în cadrul UGIR, preşedintele CJ, Martin Bottesch, a vorbit despre soluţia parteneriatului-public privat. „Vă invit să vă alăturaţi nouă în acest proiect”, a spus Bottesch.
Pentru a se ajunge la amenaja viitoarea stațiune, investiția în primă fază ar fi de 44 de milioane de euro. 2,14 mil. pentru drumuri de acces și parcări, 7,3 mil. euro pentru amenajarea zonelor de acces la pârtii și spații comerciale, 19 mil. de euro pentru stațiile de transport, 4,6 mil. pentru amenajarea pârtiilor și alte 8,4 mil. pentru instalațiile de zăpadă artificială. Diversele dotări ale pârtiilor de schi ar urma să mai consume 1,47 de mil. de euro, iar pentru un restaurant amplasat la altitudine ar fi necesari 920.000 de euro.
Faza a doua
Pentru a lărgi plaja turiştilor interesaţi de Păltiniş, planul de dezvoltare prevede şi amenajarea de terenuri de sport, piscine, şcoli de alpinism, activităţi de pescuit, cicloturism şi programe de cunoaştere a florei şi faunei. Aceste proiecte ar urma să fie duse la îndeplinire în faza a doua a dezvoltării zonei.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Vizualizari: 1332


Ultimele comentarii
Acum 11 ore
Turci
Acum 11 ore
Resi
Acum 11 ore
Resi
Acum 12 ore
Nustiu
Acum 12 ore
Pol-Pot