Luni,
18.08.2025
Partial Noros
Acum
21°C

Licitația pentru deszăpezirea Sibiului, anulată. Nicio firmă nu a depus ofertă

Licitația pentru deszăpezirea Sibiului, anulată. Nicio firmă nu a depus ofertă

Cu trei luni înainte de expirarea contractului care include și serviciile de deszăpezire a străzilor din municipiul Sibiu și stațiunea Păltiniș, administrația locală se trezește într-o situație mai puțin confortabilă: la licitația pentru încredințarea deszăpezirii, lansată în vară, nu a depus ofertă nicio firmă.

La primele ore ale zilei de vineri, 21 iulie 2017, Primăria Sibiu publica prin intermediul Serviciului electronic de achiziții publice (SEAP), anunțul de participare pentru procedura de achiziție publică a serviciilor de ”curățare și transport a zăpezii de pe căile publice și menținerea în funcțiune a acestora pe timp de polei sau de îngheț în municipiul Sibiu și stațiunea Păltiniș”, pe o perioadă de trei ani. Contractul scos la licitație avea o valoare estimată de 5,6 milioane de lei, fără TVA, și aducea câteva elemente de noutate pentru Sibiu: era pentru prima dată când activitatea de deszăpezire era separată de cea de curățenie a domeniului public (până acum, aceste servicii erau licitate împreună), cantitățile de zăpadă pentru care se cerea transportul în afara orașului erau mult mai mari și, ca premieră, era solicitată utilizarea unor echipamente de topit zăpada. Totodată, printre elementele de noutate este și posibilitatea ca, în situația în care firma desemnată câștigătoare nu se achită de îndatoririle asumate, contractul să fie reziliat și atribuit următoarei oferte depusă în cadrul licitației.

Surpriză, însă. La data de 29 august 2017, termenul limită pentru depunerea ofertelor, nicio firmă nu a depus ofertă. Pentru această procedură, potrivit datelor SEAP, s-au înscris firmele sibiene SC Comtram SA și SC Terra Building SRL, dar până la termenul-limită nu au depus nicio ofertă. Drept urmare, la ora 16:00 a zilei de marți, 29 august 2017, procedura de atribuire publică a contractului de deszăpezire a fost anulată, deoarece ”nu există niciun ofertant înscris care a depus ofertă de preț”, după cum se arată pe SEAP.

Termene

În prezent, serviciile de deszăpezire a Sibiului și Păltinișului sunt prevăzute în contractul semnat de Primăria Sibiu cu asocierea SC Schuster CO Ecologic SRL - SC Getesib SA, în 8 decembrie 2014. Contractul are o valoare de 3,8 milioane de lei, fără TVA, iar data în care va expira este 8 decembrie 2017 (când se încheie întreg contractul, care prevede și serviciile de curățenie a domeniului public).

Procedura de încredințare a unui nou contract a fost lansată de Primăria Sibiu în ziua de 21 iulie, iar data de depunere a ofertelor a fost stabilită 39 de zile mai târziu. Potrivit sumarului achiziției, evaluarea ofertelor era preconizată a fi realizată 27 de zile mai târziu, adică până pe 25 septembrie. Iar eventualelor firme participante la licitație li se cerea ca ofertele să fie valabile până în data de 27 decembrie 2017.

Până la data publicării acestui articol, Primăria Sibiu nu a lansat o nouă procedură de achiziție a serviciilor de deszăpezire.

Cerințele din vară. Transport și topire în 12 ore

Potrivit caietului de sarcini al procedurii de achiziție publică lansată de Primăria Sibiu în cursul lunii iulie și anulată acum, cei cărora le-ar fi fost încredințat contractul ar fi trebuit să își asigure stocurile de materiale antiderapante până cel târziu în 15 octombrie. Aceste stocuri ar fi trebuit să fie suficiente pentru o perioadă de zece zile, urmând ca această cantitate să fie menținută constant.

Intervenția mașinilor de deszăpezire trebuia să se realizeze ”când stratul de zăpadă depășește în general grosimea de 5 cm”. Pentru prevenirea și combaterea poleiului, intervențiile erau solicitate a fi realizate în termen de cel mult o jumătate de oră ”de la constatare sau primirea unei avertizări meteo de la UNMH sau alte instituții abilitate”. „Toate trecerile de pietoni și trotuarele adiacente vor fi deszăpezite o dată cu artera respectivă”, mai precizau reprezentanții Direcției Investiții din Primăria Sibiu în caietul de sarcini al procedurii. În ceea ce privește curățarea manuală a zăpezii, aceasta trebuia să vizeze cu prioritate stațiile mijloacelor de transport.

Pentru ca activitatea să fie una cu un grad ridicat de eficiență, administrația locală cerea ca firmele care vor să obțină acest contract să facă dovada faptului că au utilaje și personal pentru a acționa simultan în șapte locuri diferite din oraș. ”Operatorul desemnat câștigător va prezenta documente din care să reiasă că deține (sub orice formă) o bază de deszăpezire pe teritoriul administrativ al municipiului Sibiu, care să îi permită să acționeze în 30 de minute de la constare sau atenționare cu utilajele din dotare“, se mai specifica în caietul de sarcini.

Printre utilajele solicitate celor care ar fi dorit să câștige contractul se numără și o instalație specială de eliminat zăpada prin topire, care să aibă o capacitate de a topi minim 200 de mc de zăpadă pe oră. Această instalație ar fi trebuit utilizată ”în zonele în care este fezabil din punct de vedere tehnic”, iar evacuarea apelor rezultate trebuia realizată în căminele de canalizare indicate de către Primărie.

Zăpada care nu putea fi topită se cerea transportată afară din oraș. ”Transportul se face la locurile desemnate de autoritatea contractantă și se va lua în calcul o distanță medie de 10 km pe un sens. Calculul cantității transportate va fi în metri cubi, determinat prin înmulțirea suprafeței deszăpezite cu grosimea stratului de zăpadă comunicat de INMH”, se arăta în documentația procedurii de atribuire. Care anume vor fi locurile de depozitare urma să fie stabilit de către administrația locală. „Încărcarea, transportul, descărcarea și depozitarea zăpezii/gheții trebuie să se realizeze, de regulă, în maxim 12 ore de la terminarea activității de deszăpezire. Autoritatea contractantă poate stabili și alte intervale de timp în care operatorul să asigure deszăpezirea, în funcție de importanța străzilor, abundența cantității de zăpadă, dotarea cu mijloace tehnice și umane etc, de regulă nu mai mult de 24 de ore”, mai solicitau reprezentanții Primăriei.

Autoritățile locale cereau să li se asigure accesul pentru a inspecta utilajele aduse pentru activitatea de deszăpezire, astfel încât dacă acestea nu ar fi corespuns (scurgeri de ulei de la motor, echipamente care nu funcționează corespunzător etc), să fie înlocuite. În ceea ce privește materialele antiderapante, acestea ar fi trebuit să se încadreze în două categorii: produse chimice sau materiale antiderapante care sunt utilizate la temperaturi de până la -7 grade Celsius și, respectiv, între -7 și -32 de grade Celsius. Primăria mai solicita ca toate aceste substanțe sau materiale să nu afecteze calitatea asfaltului și nici cea a mediul înconjurător.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

4 comentarii

Gyuntar dela Ooy

Acum 7 ani

Ashe batar, rămânem cu excedent bujetar!...
Raspunde

mama mare

Acum 7 ani

Sper ca sunt fericiti cei care au votat PNL. Habar nu au sa conduca Sibiul .
Raspunde

drumaru'

Acum 7 ani

da...asa se face economie.... si....poate nici nu o sa ninga as amult la iarna..... :D
Raspunde

...

Acum 7 ani

nu va agitati ca rezolva psd-ul. va vorbi cu meteorologul de serviciu si iarna asta nu va ninge in sibiu.
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus