”De când au venit cei de la Auchan în locul magazinului Real, mi-au crescut vânzările cu 30%”. Este declarația unui mic comerciant din zona Carrefour, afirmație pe care am încercat să o verificăm.
Deschiderea magazinului Auchan la începutul lunii decembrie 2013, urmată de o agresivă campanie de promovare outdoor în Sibiu, a dus la rezultate care cu greu ar fi putut fi bănuite acum două luni. Deschiderea magazinului de origine franceză a dus la creșterea vânzărilor concurenței directe din imediata apropiere, iar în acest caz Carrefour este – se pare – principalul beneficiar.
Am cerut cifre oficiale ambelor părți. Cei de la Auchan au promis că vor răspunde, dar până la închiderea ediției acest răspuns nu a venit. Cei de la Carrefour au respins de la bun început orice discuție publică pe această temă. ”Vă mulțumim pentru mesaj! Din păcate, însă, informația solicitată este confidențială”, au răspuns ”cordial” reprezentanții Carrefour.
Cele mai mari diferențe
Ca să obținem răspunsuri cât mai sincere din partea comercianților aflați în imediata vecinătate a magazinelor Auchan și Carrefour, le-am propus de la bun început ca discuțiile să rămână anonime. Așa am descoperit două mici afaceri identice, cu mâncare, la care situația era taman viceversa. ”La mine, de când au deschis cei de la Auchan, încasările zilnice au scăzut de la 1.200 de lei pe zi, la aproximativ 900 de lei pe zi”, calculează micul comerciant din fața galeriei care acum mai bine de trei luni purta numele de Real. Exact același tip de afacere îl găsim și în holul din fața casieriilor de la Carrefour. ”Mie mi-au crescut vânzările zilnice. Cam cu 30% este creșterea medie”, ne spune mulțumit cel din vecinătatea Carrefour. ”Vine mult mai multă lume. Eu cred că e din cauza politicii Auchan, toate produsele sunt ieftine și asta nu prinde la sibieni. Nu vor ca totul să fie ieftin, cum cred că merge în zona Moldovei”, își dă cu părerea cel ale cărui încasări au crescut.
Din domeniu: contează sectorul non-alimentație
Unul din angajații Carrefour confirmă sub protecția anonimatului faptul că, în ultima perioadă, încasările magazinului au crescut. Dar se ferește să ofere o explicație. Așa că am apelat la directorul unui alt mare magazin din Sibiu, din altă zonă comercială decât cea unde se află Auchan și Carrefour. ”Este adevărat că Auchan are o ofertă ce atinge piața low-quality, dar cred că diferența o face sectorul non-food, care la Carrefour este mult mai consistent. Iar acest sector poate duce la creșteri consistente ale încasărilor. Exemplu: dacă unui boiler pe care îl achiziționezi cu 30 de lei îi pui un adaos comercial imens și îl vinzi cu 400 de lei, nimeni nu îți va spune nimic, vei avea profit frumos. Dar dacă încerci să vinzi un kilogram de morcovi cu 100 de lei, toată lumea îți va spune că e ceva în neregulă cu tine”, este explicația primită.
Piața a crescut. Mai puțin în zona Auchan
Fie că am discutat cu cei care vindeau cafea și băuturi, fie cu cei care vând electrocasnice sau cei care au mărunțișuri expuse, răspunsurile primite în zona Carrefour indicau, în majoritate, o creștere a încasărilor. De cel puțin 10%. Pe când, în zona Auchan, majoritatea comercianților vorbesc despre o stagnare. ”A fost multă lume chiar la deschidere și imediat după. Oamenii au venit să se uite. Apoi, lucrurile s-au liniștit. A fost la fel ca în decembrie sau ianuarie trecute”.
Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).
Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi
Vizualizari: 899
Ultimele comentarii
Acum 9 ore
Aci Duțu
Acum 10 ore
John S
Acum 11 ore
Emil
Acum 12 ore
Nustiu
Acum 12 ore
Leonard