Miercuri,
05.11.2025
Cer Senin
Acum
6°C

Adio, troleibuze! Partea a II-a: retelele de contact

Rețelele de contact ale troleibuzelor vor fi dezafectate în vederea valorificării materialelor astfel rezultate și evaluate la peste două milioane de lei. În acest sens, consilierii locali vor avea de adoptat o hotărâre în ședința de joi, pe baza unui proiect inițiat la solicitarea conducerii Tursib. ”Tursib solicită demontarea și casarea rețelei de contact aerian ce însumează 57 de km de traseu, cu mențiunea că, prin noul program de transport aprobat din 15 noiembrie 2009, nu se mai folosesc troleibuze”, se arată într-un raport al Serviciului Patrimoniu din cadrul Primăriei Sibiu.
De dezafectare și vânzare a materialelor se va ocupa Tursib, care va menține, însă, stâlpii din beton și asfalt. Banii încasați vor intra în bugetul local al orașului.
În toamna anului trecut, consilierii locali au aprobat scoaterea ultimelor troleibuze din circulație și contractarea unui credit de aproximativ două milioane de euro pentru cumpărarea altor zece autobuze care să suplinească, astfel, parcul auto diminuat.

Citește și

Adio, troleibuze, bun venit un nou credit BERD!



Proteste împotriva eliminării troleibuzelor




 

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Dacă ți-a plăcut, distribuie articolul și prietenilor tăi

Vizualizari: 716

Traian Deleanu

de Traian Deleanu

Investigații, Administrație
Telefon:
0740 039 148
E-mail: traian[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

16 comentarii

siby

Acum 15 ani

Sa speram ca lucrarea nu va dura o vesnicie si nu vor fi astfel blocate strazile unde se vor dezafecta retelele. Spre exemplu in Brasov au fost dezafectate 75% din retele, dar totul a durat 2 luni, iar acum nu se mai observa nimic, in sensul ca au fost chiar revopsiti stalpii iar cablurile de tot soiul au disparut sub pamant. PE CAND SI LA NOI?
Raspunde

Transira

Acum 15 ani

Doar atat? O sa vedeti ca mai este ceva cale de parcurs pana la demontarea retelei. E vorba de 57 km retea de troleibuz adica de peste 100 km cablu de cupru TTb 80. Fara sa vorbim de cablurile de injectie subterane. Nu v-ati pus intrebarea daca e oportun ceea ce se intampla? Ca multe retele sunt NOI?
Raspunde

tudor

Acum 15 ani

chiar azi ma uitam ca a disparut o parte din cabluri (podul de la mc'donalds)... cine stie cat costa nu asteapta "interventia" oficiala a celor de la tursib. :)
Raspunde

Bogdan

Acum 15 ani

Aici e ceva putred.Cred ca ar trebui ca voi de la ziar sa analizati mai in detaliu situatia.Sunt sigur ca s-ar gasi ceva lucruri ,,necurate,,.Nu stim inca ce urmareste Popa dar clar ca sunt interese la mijloc!!
Raspunde

Flavius

Acum 15 ani

Se poate face treaba cu o mana de tigani. Nu dureaza mai mult de 2-3 ore. Se face preferabil noaptea.
Raspunde

x

Acum 15 ani

Oamenii sunt prea nepasatori asupra raului ce l face acest primar pe care eu l am votat si care mi a dat prilejul sa nu mai fiu orbit de el. Nu s a facut nici cel mai mic lucru pt a indrepta sau a imbunatati transportul cu troleibuze. Este pacat inca o data ca acest oras devine prin astfel de demersuri tot mai mic, prafuit, insignifiant! Orice oras care se respecta are un transport in comun modern. Noul tursib a dezamagit. Este pacat ca Johannis il tine inca in brate pe acest impostor pe nume Popa! Oare sa se foloseasca de el doar pt a distruge ceea ce si a propus? De ce nu s a pus niciodata nici macar problema atragerii de fonduri pt aceste mijloace de transport?
Raspunde

Girboveanu

Acum 15 ani

Pentru X dar tu ti-a pus intrebarea prostonac anonim cine iti dă fonduri pentru curent electric cit de ecologic este producerea curentului electric habar nu ai micuțule cu mintea handicapată.
Raspunde

contra

Acum 15 ani

pai curentul oricum e produs, sau ce, crezi ca acuma ca nu mai sunt troleibuze nu se va mai produce poluare pentru obtinerea curentului electric? Oricum interesant ca se vor indeparta cablurile, ma intreb daca peste 10 ani vine vreun primar sau consilier local / judetean cu ideea de a readuce troleibuzele ce vor face? Le dam jos acum ca sa avem ce lucra peste cativa ani..misto :D
Raspunde

y

Acum 15 ani

Garbovene obraznic, procedeele de obtinere a benzinelor si motorinelor sunt mai poluante decat cele de obtinere a curentului electric. Petrolul reprezinta sursa NEREGENERABILA de energie. In oras, scapi de poluarea autobuzelor, daca folosesti troleele. Dobitoc ce seti, vorbesti fara sa gandesti.
Raspunde

dan

Acum 15 ani

ca si completare pt girboveanu:la producerea curentului una din metodele de baza,daca ai fii fost la scoala ai fii aflat si tu,este obtinerea lui prin forta apei,adica in HIDROCENTRALE,ceea ce este 100% ecologic,iar mai nouau aparut si alte tehnologii nepoluante ca spre ex. energia eoliana. in concluzie,la producerea electricitatii,aprox.30% sunt tehnologii nepoluante. dar e bine ca toti tantalaii isi dau cu parerea si pe deasupra mai au si drept de vot. referitor la dl Popa,nu e impostor,e un incompetent de mare clasa,de fapt este rezultatul tipic al erei comuniste
Raspunde

Valentin Fitza

Acum 12 ani

Da, si mai exista una regenerabila si veritabila surs de energie electrica in tandem cu cea eoliana fiind vorba de electricitatea solara cu panouri fotovoltaaice de supercalitate care dainuie peste putin 25 de ni maxim incarcand bateriile de acumultor cand lipsete vantul de bate extrem de slab de nu are putere saa miste nici macar o sarmana frunzulita de trifoi. Utati-va un pic pe site-ul de stiri ale transportului publi urban in comun din Cluj ce face primarul Boc care aa faccut poc ca investeste deja in 15 autobuze electrice cu energie solara in parcul de autobuze si troleibuze din transportul urban in comun din cluj ccu toate ca produsele finite sunt supra evaloate la preturi gigante sunt binevenite impotriva poluarii si au si aparate de incalzit si aer conditionat in ele fiind achizitionate de la firma Mitsubishi din japonia direct de la producator si au pe bune cu ce se mandri clujenii cu adevarat.
Raspunde

Valentin Fitza

Acum 12 ani

Eu mai doresc sa amintesc aici din nou ca autobuzele cu motor electric,\"nefumator\" au autonomia maxima cand bateria de acumulator cu care este dotat un asemenea autobuz este di nouaa familie de baterii cu supercapacitate LiFePo4 fara acid de niciun fel ca electrolit din interior si ca au durata de viata max. de exploatare la electricitatea furnizata de ele timp de 25 de ani de viata la incarcare si descarre si la un \"full battery\" asigur autonomia mxima la autobuzele performante de mers timp de max. 72 de ore deoarece in fiecare janta de roata exista poli magnetici care se rotesc din inertia ramasa la decuplarea curentului electric de la motor prin controler in fatza tot a unor poli statorici din spatele jentii rotii dt fiind faaptul ca aei numerosi poli mag. care produc eletricitatea din fiecaare roata de janta genereaza energie electrica pentru recuperarea la ce s-a cconsumat din bateriile de mare caapacitate si in conccluzie fieccare roaata de autobuz la inertia de mers de drum drept sau coboraare in panta cu alte cuvinte in jentile aestor roti se aafla de fapt montate in mod discret generatoare de curent electric are mai apoi este redresat si transformaat in curent continuu pt. incarcarea bateriei de acumulator cu tensiunea nominla de 635V si capacitatea in Ah, adica in amperi ora fiind de 2000Ah la cre va inhipuiti ce se intampla cu omul ca devine o bucta amarata de carbune. Aceste autobuze mai sunt si dotate inteligent cu G.P.S pe ele at si cu aparatura emisie receptie ce tine legatura cu regia de transport in comun urbana al orsului in cauza in permnent at se afla in circulatie si ca sunt aeste autobuze cu asemene baterii care sunt de cca 4 0ri maai usore deoarece nu ontin elecctrozi de Pb, iar eletrolitul inern al bateriei este o solutie vascoasa , usor aalcalin de soda caustica asemanator un picc cu baateriile de aumulator din telefon de generatie noua numai ca o celula de asemene bat. de LiFePo4 are tensiunea medie optima nominala de 3,25V/celula ,ir la un telefon mobil bat. monocelulara are cadere de tensiune nominal de 3,75V si cea max. de full de 4.25V iar la cea cu tensiunea de mai sus mentionata la un plin de baterie in loc de 3,25V are 4V l max. si minim admisibil de descarare de 2,5V si cu aeasta inchei datele tehnice cre eu le-aam prezentat despre mega aceste bijuterii adevarate de autobuze care pot dezvolta la max. pe autostrada viteza de croaziera la 170Km/h. eu va salut si vva pup pe suflet pe toti sibienii care stiu ca sun sinceri si curati la suflet si intr-adevar merita, ceaoo, la revedere, pa,pa.
Raspunde

Valentin Fitza

Acum 12 ani

Am uitat s specifi ca se rotesc poli mag. in fatza polilor bobinati montaati discret in jeanta formand astfel un genertor de curent alterntiv cu magneti permanenti de supercalitate cea e se mai numeste in limbaj tehnic \"magnetou\" sau aalternator de care unele persone cu scoala putzina sau cu 2 clase a trenul habar nu au ce este si cu ce se mananca pe pita si a nu dores s jignesc oameni de buna credinta cu putina scoala care ne dau noua perfecta dreptate acelora dintre noi care am terminat macar la zi liceul ori la seral 12clase obligatoriu. La revedere, ciaoo, pa, pa, ne vom mai auzi noi.
Raspunde

Valentin Fitza

Acum 12 ani

Transira, ce poti sa ceri de la unul ca siby care habar nu are pe ce lume traieste omul asta?Nu are habar ca transportul electric este ecologic si sigur daca este intretinut cum scrie la carte este o mare bijuterie si o mandrie veritabila, mai ales a unui oras medieval. Al doilea aspect ca nu stie ca si in Brasov s-a jefuit masiv retelele electricce de troleibuz si in Constantza de Mazare Radu, de acei derbedei de borfasi primari din partide de hoti si talhari la drumul mare cum este PSD,PNL,PC,PUNR,UDMR,PDL. La Brasov este Ioan Ghise care este de la PNL si s-a ocupat de mrele jaf al retelelor eletrice de troleibuz. Cert este ca in Romania este si multi nepasatori in loc pt. acest mare jaf la drumul mare ca oamenii sa iasa in strada cat frunza si iarba sa protesteze vehement impotriva marelui jaf care tocmai se deruleaza in fatza lor si chiar multi dintre noi ne bine meritam soarta si de ce ne mai vaicarim atunci pt. transportul in comun ca este ca vai de el si se cirula alan-dala l intervaale de succedare intre ele cu diferente foarte mari de timp? Este si era cel mai bine sa se fi luat atitudini serioase si sa spunem acestor talhari stop tataie pana unde vreti sa mergeti cu marele jaf, nu este destul ca mai aveti zeci de proprietati obtinute pe bani mizerabil cat si prin straintate si mai ales vile de lux cu piscine ceea ce un om obisnuit nu isi poate permite+ masini de fitze? Asa ar trebui nemernicii aestia ordinari trasi la raspundere ca altfel se cred ei mereu dumnezeii nostri si deasupra noastra si cca le este totul permis, trebuie sa li se spuna prompt, STOP,PANA AICI!, AJUNGE!, acestor mari haite de bestii si borfasi ordinari. Stie toata lumea deja adevarul gol golutz ca PSD-USL,PDL,PC, UDMR,PUNR si cu alte partide noi cu smecheri care au scindat si si-au tras mii de partide si partidute de sun aceeasi lupi imbracati in piele de oaie, iar singurul partid nou care aduce salvarea Romaniei cu certitudine absoluta si nu a facut cu statul sub nici o forma, niciodata este PP-DD, Partidul Poporului Dan Diaconescu, Dan Diaconescu presedinte!si asta este ultima solutie sa votati Dan Diaconescu presedinte ca sa poata tara fi salvata din calea marelui jaf si prapad pana nu va deveni o adevarata ruina, puneti-va mintea bine la contributie pina unii dintre noi sa nu fie nevvoiti sa ajunga la solutii extreme si total neortodoxe, ma refer la sinucidere, cand se va ajunge in situatia de nu mai avem cu e ne incalzi si pune pe masa si priviti cum au crescut aum brusc preturile de au srit in aer la energia electrica, gazul metan, apa-canal si altele, la revedere.
Raspunde

Valentin Fitza

Acum 12 ani

Da, am uitat sa specific ca onorabilul domnul Dan Diaconescu nu a facut niciodata afaceri cu statul si luati aminte ce am mai uitat sa va spun ca: PSD-USL,PLN,PDL,PC,UNPR,UDMR,PSM sunt aceeasi mizerie!
Raspunde

Valentin Fitza

Acum 12 ani

Scuze de greseala nu PLN ci PNL sunt aceeasi mizerie!
Raspunde
Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus