Vineri,
29.03.2024
Innorat
Acum
13°C

Dealerii isi impart o felie tot mai mica

Cu mai puţin de jumătate din vânzările similare perioadei de anul trecut, dealerii de maşini din Sibiu reuşesc cu greu să mai prindă resturile cotei de piaţă ce rămân după ce producătorul autohton înghite mai bine de o treime.
Niciun motiv de fericire pentru dealerii de maşini din Sibiu, la jumătatea anului. Potrivit cifrelor oficiale, scăderea pieţei maşinilor noi este de fix 56,9 procente. Mai precis, dacă în primele şase luni ale anului trecut, dealerii din judeţ au reuşit să predea 3.612 chei de noi autovehicule, în acest an, până în iunie inclusiv, numărul posesorilor de noi maşini este e doar 1.558.

Mărcile germane, prea scumpe

Din aceste cifre, o cotă de piaţă mai mult decât generoasă (34,6%) revine producătorului autohton, respectiv Dacia. Totalul autoturismelor şi al autoutilitarelor vândute de dealerul Dacia de la Sibiu este de 541 de unităţi. într-o zonă în care cutuma este "maşinile germane se vând bine", doar Ford-ul produs în Germania reuşeşte să se impună pe piaţa maşinilor noi. Coincidenţa face ca, la jumătatea anului, Renault şi Ford să aibă vânzări egale - câte 137 de unităţi, ceea ce generează o cotă de piaţă de 8,8 procente pentru fiecare marcă. Cu primele trei locuri ocupate, restul mărcilor din afara podiumului îşi împart cote de piaţă din ce în ce mai mici. Cei de la Suzuki prind bine la Sibiu datorită preţurilor mici ale modelelor, fapt ce le-a generat vânzări de 6,3 procente din totalul pieţei primei jumătăţi a anului. Tradiţionalul brand VW reuşeşte să ocupe la Sibiu abia locul cinci, cu 83 de unităţi vândute (5,3% cotă de piaţă). în fine, italienii de la Fiat închid uşa după pragul de cinci la sută. Restul mărcilor scoase la vânzare pe piaţa din Sibiu au vândut sub 78 de unităţi în primele şase luni din acest an.

Zero virgulă

Nu mai puţin de 11 producători auto la nivel mondial trebuie să se mulţumească, la Sibiu, cu cote de piaţă de sub unu la sută. în ordinea descrescătoare a vânzărilor, e vorba de Nissan, BMW, Jeep, Mitsubishi, Seat, Lancia, Subaru, Chrysler, Alpha romeo, Honda şi, cu o singură maşină vândută în primele şase luni, Dodge. Din clasa mărcilor premium, Mercedes rezistă aparent la o cotă de piaţă de 1,9 la sută. Dar, dacă avem în vedere că din totalul de 29 de unităţi vândute în primele şase luni, 27 sunt autoutilitare, abia două fiind autoturisme, lucrurile capătă alte valenţe. Segmentul maşinilor de transport a ridicat vânzările mai multor branduri la Sibiu. Din cele 66 de maşini vândute de Citroen, 25 sunt autoutilitare. Dacă schimbăm reperele, la fel, în cazul Peugeot, din cele 29 de autovehicule bifate ca vândute în acest an, 13 sunt autoutilitare.

Toyota investeşte

Reprezentanţii puternicului brand nipon la Sibiu deţin o cotă de piaţă de 2,9%. Suficientă pentru dealerii Genius Motors, veniţi de la Braşov, să decidă deschidea unui viitor show-room. Până acum, maşinile erau expuse într-o locaţie nu tocmai potrivită, pe strada Alba Iulia. însă dealerul sibian a decis să deschidă un show-room în Şelimbăr, pe DN1 la kilometrul 305+680. Pentru Toyota luna iunie a reprezentat un reviriment, reuşind să plaseze modelul Avensis în Top 10 al celor mai bine vândute modele.

Abonează-te la canalul de WhatsApp al Turnul Sfatului pentru a afla în timp real știrile relevante de la Sibiu: accesează linkul de aici și apasă opțiunea Follow (Urmăriți).

Vizualizari: 1122

Alin Bratu

de Alin Bratu

Politic
Telefon:
0745 590 991

alin[at]turnulsfatului.ro

Comentarii

0 comentarii

Anuleaza raspuns

Lasa un comentariu

Toate comentariile sunt moderate înainte de postarea pe site, pentru a elimina limbajul agresiv de pe această platformă. Mulțumim. Adresa ta de email nu va fi publicată.

Sus